Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inga reads eftersom det är en av de första händerna.

Min raise känns för liten men vad är den bästa linjen rent generellt?

Party Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t20/t40

10 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t2000

UTG+1: t2000

UTG+2: t1720

MP1: t2000

Hero: t2000

MP3: t2000

CO: t2360

Button: t1960

SB: t1960

BB: t2000

Pre-flop: (10 players) Hero is MP2 with T:spade: T:club:

UTG calls t40 (pot was t60), UTG+1 folds, UTG+2 calls t40 (pot was t100), MP1 raises to t80, Hero calls t80 (pot was t220), 4 folds, BB calls t40 (pot was t300), UTG calls t40 (pot was t340), UTG+2 calls t40 (pot was t380).

Flop: 4:club: 5:diamond: 3:club: (t420, 5 players)

BB checks, UTG checks, UTG+2 checks, MP1 bets t40, Hero raises to t275

Postad

Riktigt marig flopp som ses av 5 spelare. Jag hade nog raisat till 400 och slängt vid ytterligare omslag. Svårt läge.

Dessa händer/floppar kan av erfarenhet bli riktigt dyra om man inte passar sig.

Vid syn av fler än en spelare hade jag saktat ner på turn. Om endast en spelare synar hade jag nog bombat på en gång till (om ofarligt kort dykt upp vill säga).

Postad
Riktigt marig flopp som ses av 5 spelare. Jag hade nog raisat till 400 och slängt vid ytterligare omslag. Svårt läge.

Dessa händer/floppar kan av erfarenhet bli riktigt dyra om man inte passar sig.

Vid syn av fler än en spelare hade jag saktat ner på turn. Om endast en spelare synar hade jag nog bombat på en gång till (om ofarligt kort dykt upp vill säga).

Ungefär som jag tänker.

Postad

Svårt, jag spelar nog nästan alltid som du pre iaf, det är knappt värt att isolera om MP1 är jättetomtig (tomtig är han, men till vilken grad?), och man kan inte vika så billigt.

Flop är besvärlig, vi vill hemskt gärna plocka ned 420, men mot motstånd kan vi inte spela för särskilt mycket. Jag brukar ha som grundidé att aldrig gå broke med sämre än TPTK så här tidigt, och så värst mycket bättre är inte TT på den här brädan än AKo är på AJ4r liksom, i femvägspott är det snarare frågan om den inte är sämre.

En tänkvärd sak:

Jag kör en Monte Carlo-sim mot fyra slumpade händer för din hand och den brädan, du ligger inte aslångt före motståndet. Nu kommer det förstås gynna oförståeligt dåliga händer som 53o och 64o, men det kan iaf ge en vink om att ska vi vinna den här handen ska vi plocka ner den nu, eller turna ett set.

Som läget är på flop har tre checkat, ju senare de sitter, desto mer svaghet så klart, och sen en minbet av den tidigare förmodade tomten som nu verkligen bekänner färg.

Det kan inte visas så mycket mer svaghet alltså. Raise torde alltså kunna fixa potten till HU hyfsat ofta, med position mot en minbetande ärketomte, och dessutom relativt ofta plocka ner den där och nu.

Vid spel mot MP1 på turn och framåt gäller det bara att fixa en billig showdown om vi inte settar, mot någon annan så ger vi i princip upp.

Så tänker då jag.

Postad
handen är så dryg att jag troligen synar hans minibet bara..

Syn känns kallt IMO eftersom alla i handen säkert kommer syna bakom. Då kommer vi ställas inför ett likadant (om inte svårare) beslut på turn.

Raise pott/fold eller bara fold känns bättre. Fold känns iofs jävligt kallt det med...:-P

Postad
alltså jag synar i princip enbart för att setta turn..

Aha, då är jag med :) Men tror du inte det är värde att ta ett skott på potten redan på flopp?

eury: bra inlägg, håller med i det du skriver och det var så jag tänkte. Mesraisen var förhastad, ~t300 känns bättre.