Gyre Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: Försöker ta steget upp till 1/2 från 0.5/1.0. Har än så länge inte gott lyssande. Bordsstämning Ganska tight-passivt spel. Har ingen större koll på spelarna i sig. Spelet Total number of players : 10 Seat 1: GyreGreas ( $56.75) Seat 2: Steve_543 ( $87.37) Seat 3: Monica83 ( $99.5) Seat 4: Dolphins5084 ( $106) Seat 5: Dimpz81 ( $57.5) Seat 6: MarcoDJM ( $20.25) Seat 7: wvubarney ( $52) Seat 8: ScrewQ ( $50.5) Seat 9: bizbanker ( $54) Seat 10: mdbiglan ( $44.38) bizbanker posts small blind (0.5) mdbiglan is sitting out. GyreGreas posts big blind (1) OpeningBetRound ** Dealing down cards ** Dealt to GyreGreas [ 9 3 ] Steve_543 calls (1) Monica83 folds. Dolphins5084 calls (1) Dimpz81 folds. MarcoDJM folds. wvubarney folds. ScrewQ folds. bizbanker calls (0.5) GyreGreas checks. Inte så mycket att säga kanske, ingen som visar styrka så jag får se floppen för min BB. Flop Dealing Flop: [ 9 8 3 ] (Pot = ) Men se där ja, det var ju en kul flop. Antar att jag har bäst hand här. Både steg och färgdrag ute, jag bettar ut direkt. bizbanker checks. GyreGreas bets (1) Steve_543 calls (1) Dolphins5084 raises (2) to 2 bizbanker raises (3) to 3 Hoppas, här vaknade folk till liv. Är ganska säker på att jag inte har bäst hand och borde nog ha lagt mig. Men vad gör jag? Jo, jag cappar. I efterhand måste jag säga att det nog var ganska dumt av mig. Iofs inte omöjligt att folk lägger sig här när de tvingas syna 3, resp 2, bets kalt. Fast jag är ganska säker på att mitt spel är åt helvete. GyreGreas raises (3) to 4 Steve_543 calls (3) Dolphins5084 calls (2) bizbanker calls (1) Och alla synar, grejt. Turn Dealing Turn: [ 4 ] (Pot = ) Turnen ändrar inte så mycket. Potten är så pass stor nu att jag vill se showdown, hoppas på att det blir billigt men jag är tveksam. Tycker jag borde ha ett par outs iaf. bizbanker bets (2) GyreGreas calls (2) Steve_543 calls (2) Dolphins5084 raises (4) to 4 bizbanker calls (2) GyreGreas calls (2) Steve_543 calls (2) Synar första betet i hopp om att de inte blir höjt igen, vilket det såklart blir, synar det med. River Dealing River: [ 5 ] (Pot = ) Stegen bli möjligt fast jag tror inte någon sitter på det, spelar ingen större roll då jag hade tänkt betala av oavsett riverkort i princip. bizbanker checks. GyreGreas checks. Steve_543 checks. Dolphins5084 bets (2) bizbanker folds. GyreGreas calls (2) Steve_543 calls (2) Bara ett bet att betala av iaf, kunde varit värre. Showdown Main Pot: $41 | Rake: $1 GyreGreas balance $45.75, lost $11 [ 9s 3d ] [ two pairs, nines and threes -- 9s,9c,8h,3d,3h ] Steve_543 balance $76.37, lost $11 [ 8d 8c ] [ three of a kind, eights -- 9c,8d,8c,8h,5c ] Dolphins5084 balance $136, bet $11, collected $41, net +$30 [ 9h 9d ] [ three of a kind, nines -- 9h,9d,9c,8h,5c ] bizbanker balance $45, lost $9 (folded) Avslutning Givetvis vinner jag inte denna handen, vilket jag insåg redan på flopspelet. Tyvärr lägger jag inte ner handen där utan bestämmer mig för att syna ner hele vägen, vilket var lite dumt kanske. Så här i efterhand tycker jag nog att jag bör ha insett att jag var slagen när det blir höjt, och åter-höjt efter mitt bet på floppen, och lagt mig där. Finns ju inte många händer som jag slår som FI kan ha när de spelar så. Jag drar också dött hela vägen, vilket inte brukar vara så bra. Ska man hitta folden när jag ställs inför deras höjningar på floppen? Eller är det check-syn hela vägen som gäller om det inte blir för dyrt? Citera
quizz_kid Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 jo, redan på floppen får du nästan se dig slagen... att fortsätta på turn är bara onödigt... att floppa låga tvåpar i bb på gratisflopp är något av det värsta som finns... tycker det är lätt att övervärdera låga tvåpar, då de ganska ofta står döda på river, iaf på fullbord men flera spelare i potten... jag vet inte hur jag skall spela dem numera, så det blir oftast en fold på turn om inget annat säger "go"... det är kanske bara min erfarenhet som snackar... Citera
Gyre Postad 10 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2005 Visst ska jag inse att jag är slagen redan på floppen, även fast det kan vara svårt ibland när man väl sitter där. Mycket dåligt spel av mig skulle jag vilja säga Citera
Skanke Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Jag har lirat en hel del fixed nu och har sett folk lirat precis sådär med A9. Så med en skaplig read ser jag inga peoblem med att gåt till showdown med den handen. Citera
D.H. Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag har lirat en hel del fixed nu och har sett folk lirat precis sådär med A9. Så med en skaplig read ser jag inga peoblem med att gåt till showdown med den handen. Jag ser inte heller något jättefel med att gå till showdown. Och på turnen har du ju t.o.m. pott-odds på att dra till din kåk, om jag inte snabbräknade fel. Citera
King_ingo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Efter capningen så måste du nog syna ner. Jag skulle ha svårt att lägga ner den handen på den floppen. Om det inte var så att det var riktigt taigtha spelare som bara höjer med stål. Om du vet vad dom höjer med då skulle du kunna ha satt dom på minst 89 för tvåparet. Och då är du ju totaldominerad redan från början så då är det bara att mucka. Jag har märkt att ofta finns det spelare som bluffar allt för mycket på de här nivåerna. Så jag skulle nog ha synat ner i alla fall. Jag ser inte heller något jättefel med att gå till showdown. Och på turnen har du ju t.o.m. pott-odds på att dra till din kåk, om jag inte snabbräknade fel. Har man satt han på minst en triss så är ju kåken inte till mycke hjälp. Med tanke på att han får en högre. Citera
D.H. Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jag ser inte heller något jättefel med att gå till showdown. Och på turnen har du ju t.o.m. pott-odds på att dra till din kåk, om jag inte snabbräknade fel. Har man satt han på minst en triss så är ju kåken inte till mycke hjälp. Med tanke på att han får en högre. OK, det har du ju rätt i. Dock blir inte hans kåk alltid högre, lite beroende på vilken triss han har och vilket kort som kommer. Men fyra rena outs har man ju inte alls, det stämmer. Citera
Gyre Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Grejen var att bordet var passivt, och i just denna handen vaknade de till liv på riktigt, vilket tyder på att de träffade bra, oftast inte bara TP, och vilka händer har jag slagna då? Är ju bara 83 som jag har slagen av de händer de skulle kunna tänkas spela så här hårt. Citera
King_ingo Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Om så är fallet så är det en självklar fold på floppen. Då har du helt enkelt spelat fel! :D:D:D Citera
MaLiik Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 jo, redan på floppen får du nästan se dig slagen... att fortsätta på turn är bara onödigt... att floppa låga tvåpar i bb på gratisflopp är något av det värsta som finns... tycker det är lätt att övervärdera låga tvåpar, då de ganska ofta står döda på river, iaf på fullbord men flera spelare i potten... jag vet inte hur jag skall spela dem numera, så det blir oftast en fold på turn om inget annat säger "go"... det är kanske bara min erfarenhet som snackar... Stämmer det här, har hört att två par tar runt 70% av potterna, man har trots allt ett av de högsta paren som går att ha endast 89 par skulle slå. Citera
ssjos Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Hmm hur spelar motståndarna igentligen? Floppar jag en sån stark hand som set i sen sån där pot hade jag antagligen väntat till turn med att raisa... känns ganska meningslöst att försöka cappa flop för att jaga ut alla "trips/2par drag" (du slår dem ju ändå). Du får inte ut nåra open ended straightdraws eller flushdraws genom att höja. Dock så om du callar kan du eventuellt få någon att betta på turn med en hand som top pair tex. och då är det bara att dra 2-betten direkt så gör det ont för eventeulla flsuhdrag därute Citera
Recommended Posts