richardd Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Det är 100NL, bordstäminingen är ganska lös och medel passive/aggresive. ---- HOLE CARDS ----- dealt to mjaoo [9 T ] Nimal69: calls $1 Gurumoney: folds Alyr: calls $1 nikbak: calls $1 Emdji: folds _benno_: folds mjaoo: calls $1 ___blh___: calls $1 gukki: folds Yin_Yang: checks Fina kort i den positionen tänker jag, självklar syn. ----- FLOP ----- [Q 8 2 ] Ticero joins the table at seat #8 Yin_Yang: checks Nimal69: checks Alyr: bets $1 nikbak: folds mjaoo: calls $1 ___blh___: calls $1 Yin_Yang: folds Nimal69: calls $1 Jag kan inte klaga på floppen hålstege och färgdrag, väljer att syna för att få med mig fler folk. ----- TURN ----- [Q 8 2 ][8 ] Nimal69: checks Alyr: checks mjaoo: checks ___blh___: checks Det där var ju inget vidare kort väljer att checka. ----- RIVER ----- [Qs 8d 2d 8c][Js] Nimal69: bets $3 Alyr: raises to $10 mjaoo: calls $10 ___blh___: raises to $41 Nimal69: folds Alyr: calls $31 mjaoo: calls $31 Ja det är på rivern som det börjar hända grejjor fin fint stegen är satt dock med parat bord, jag tänker givetvis att jag ska lägga ut ett bet men det går ju lite annorlunda då Nimal69 först bettar 3BB som Alyr höjer till 10BB, fold finns ju inte i tanken här det känns som en självklar syn. Rrädslan finns ju för att Nimal69 ska reraisa, men jag hoppas och synar då dom kan ha t.ex QJ eller A8. Jag är väl mest rädd för JJ vilket iofs nu när jag tänker efter är den troligaste handen, när _____blh____ sedan raisar oss till 41BB så börjar jag undra, har ingen spec read på någon av dom och funderar om jag ska syna eller folda. En till raise är ju given fold men när han synar så känns ju inte kåken spec trolig varför skulle han syna med JJ, iofs kan han syna med 22. Men jag väljer att syna med nötstegen. Tycker ni jag spelar rätt? Borde jag ha foldat? ----- SHOW DOWN ----- ___blh___: shows [Tc 9h] (A Straight, Queen high) Alyr: shows [8s Jd] (A Full House, Eights full of Jacks) mjaoo: mucks hand Alyr collected $133.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $136.50 Main pot $133.50 Rake $3 Board [Qs 8d 2d 8c Js] Seat 2: Alyr showed [8s Jd] and won ($133.50) with A Full House, Eights full of Jacks Seat 6: mjaoo mucked Seat 7: ___blh___ (button) lost [/i] Citera
Flesh2Flesh Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Hehe, som sagt svår hand att folda. Du har dock förutom dig själv 3 personer i potten på rivern och två personer reraisar. Tycker det är en fold. Ingen skulle raisat så på slutet med t.ex. A8. Ingen färgrisk, ytterligare en stege är osannolik. Endast kåk återstår (tvåpar höjer aldrig så heller.). Som sagt, svårt att folda men med två stora reraise hoppas jag att jag hade gjort det. Citera
richardd Postad 10 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2005 Mjoo sant den borde jag nog ha foldat iaf efter andra raisen, att han som bettar 10$ har A8 eller liknande skulle inte förvåna mig alls då han utan tvekan kan få för sig o check raisa turnen. Citera
Ector Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Lätt fold för andra raisen. Syna 10$ måste du väl göra men när en spelare till trycker in en raise så får du definitivt folda. Citera
richardd Postad 11 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2005 Jo sant sant, när jag tänker på det nu känns det ju så självklart fast det kändes så svårt eftersom alla hade total slöat till rivern, kan ju givetvis va en turnad kåk som vill låta nån dra till färgen eller stegen. Borde ha foldat givetvis. Citera
jensberg Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Bli misstänksam när det plötsligt börjas checka när bordet paras för att sedan bli jätteaction på rivern. Första synen på rivern tror jag hade varit bra om du hade suttit sist och inte haft någon bakom dig. Nu var det en ok syn, att lägga handen hade iaf inte varit nån jättemiss. När handen blir reraisad bakom dig måste du lägga handen. Tror du sällan kommer gå ut med bästa handen i det läget. Dvs, ok spel tills sista reraisen på riven, där måste du nog lägga handen. Citera
Recommended Posts