Gå till innehåll

NL100 SH - Tvåpar - CR eller trebet?


Recommended Posts

Detta är en kompis som spelar... Han sitter med AJ, minns ej vilka färger.

Reads: vad är det? hehe

 

Preflop: syn eller fold?

 

Sen på flop undrar vi om det är bäst att checkraisa eller att leda ut direkt och försöka få in en trebet.

 

Fast risken om man trebettar är väl att man bara får syn av bättre händer typ eller?

 

 

SnCharmer sitting in seat 1 with $188.97

- Gjeddekongen sitting in seat 2 with $95.55

- uniqueplay sitting in seat 3 with $51.02 [Dealer]

- HJÄLTE sitting in seat 4 with $103.15

- hellsbell sitting in seat 5 with $34.39

- ThePaycheck sitting in seat 6 with $63.69

 

HJÄLTE posted the small blind - $0.50

hellsbell posted the big blind - $1.00

ThePaycheck folded

SnCharmer raised - $4.00

Gjeddekongen folded

uniqueplay folded

HJÄLTE called - $4.00

hellsbell folded

 

** Dealing the flop: King of Spades, Ace of Hearts, Jack of Spades

HJÄLTE ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyna? på den där brädan?

 

för övrigt så innehåller ju hh:n inte tillräckligt med info, vem är vår hjälte t.ex.? Och vilken position har han?

 

 

Antar att hero inte har någon read eftersom han inte skrev något. Varför ska man checkraisa? Vill hero spela en stor pott OOP här med en hyfsad hand här mot en unknown på en sådan bräda? Det vill inte jag i alla fall. Alla möjliga scenarion vid en checkraise är väldigt jobbiga tycker jag. Checksyn för pot control alltså. Dessutom finns det inte många färdiga händer hero slår, tror inte en random NL100-spelare höjer SC e.d. UTG+1.

 

Eller förresten om fi är en jättefisk kan hero checkraisa och ställa på turn typ.

 

Men som sagt tycker jag att hero bör leda ut.

 

Varför vill du checkraisa jaroiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att hero inte har någon read eftersom han inte skrev något. Varför ska man checkraisa? Vill hero spela en stor pott OOP här med en hyfsad hand här mot en unknown på en sådan bräda? Det vill inte jag i alla fall. Alla möjliga scenarion vid en checkraise är väldigt jobbiga tycker jag. Checksyn för pot control alltså. Dessutom finns det inte många färdiga händer hero slår, tror inte en random NL100-spelare höjer SC e.d. UTG+1.

 

Eller förresten om fi är en jättefisk kan hero checkraisa och ställa på turn typ.

 

Men som sagt tycker jag att hero bör leda ut.

 

Varför vill du checkraisa jaroiten?

Färgdrag plus tre broadway kort på floppen, räcker inte det som motivering till varför man inte ska spela så jäkla passivt och checksyna. Tough luck ifall FI har AA/KK/AK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgdrag plus tre broadway kort på floppen, räcker inte det som motivering till varför man inte ska spela så jäkla passivt och checksyna. Tough luck ifall FI har AA/KK/AK...

 

Meeeen. Jag sa att hero bör LEDA. Däremot checksynar jag hellre än checkraisar mot en unknown här. Vad tror du att fi betalar av med om vi checkraisar egentligen? Möjligtvis AQ men den borde han kunna släppa senare om han åtminstone är hyfsad. Sen finns det massa händer vi är döda mot och som är troliga om vi får action. Tycker du hero ska syna om fi pushar efter checkraisen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Checksyn helt klart. Om du leder ut och blir raisad vad gör du då? Ni har över 100bb. AQ är den enda handen du kan få betalt av. Leder du ut på floppen missar du hans CB med QQ eller TT-99.

 

Allt talar för att du checksynar floppen och checkfoldar turn. De negativa med att om du checksynar floppen är att du kan lätt bli bortbetat på turn om fi är fiskig nog att anta att du sitter på draw och sitter på typ AQ. Jag tror att du får mer info om fi's hand genom denna linjen också. Betar han hårt på turn är det en klar fold.

 

Betar han svagt på turn fast inget draw kommit kanske du bör syna igen här.

 

 

Jag fattar inte hur vissa verkligen måste skydda mot draws här? Flushdrawet kan man nästan räkna bort eftersom han raisa preflop. Har han straightdraw är det inside liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...