Gå till innehåll

Val av valuta spelar roll?


kidane

Recommended Posts

Vi alla e medvetna om att dollarn sjunker i dramatisk fart, och huruvida mycket den kommer stiga/sjunka - swinga, tycks ingen ha riktigt svar på..än.

 

Så min blick styrs då mot £ såväl som Euros. Om man ska tillämpa dessa valutor, hur bär man sig åt då?

Bör man växla hela sitt neteller konto från USD te respektive valuta?

Vilka sidor erbjuder Euros eller £ - marker?

Lönar det sig i längden att konvertera tror ni?

 

Även om ni har svar så kom härna med synpunkter om vad ni själva anser om tänkandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte valuta på mitt Neteller från $ -> € när $ låg runt 8kr dels för att jag spelade mycket på B2B och dels för att jag insåg att dollarn skulle sjunka rätt kraftigt. € har hela tiden hållt sig stabil vilket jag och min BR har uppskattat.

Frågan är nu bara $ utveckling ser ut om den inte kommer att sjunka så värst mycket mera vore väl en konvertering för din del ganska menlös om det bara handlar om att stabilisera rullen gentemot kronan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk även på att de kostar att växla mellan olika valutor. Om du sätter in och tar ut ofta så bör du titta på både stabilitaten hos valutan du väljer samt hur mycket det kostar dig att växla.

 

Ett litet exempel:

230$ från PP till Neteller med € konto sen tillbaka till PP för att bonushora kostade mellan 6-7 € i förlust p.g.a. valuta växlingen.

 

Så flyttar man större summor än det och ganska ofta så skulle jag nog ha min valuta i dollar (vilket jag nu har) och sen låta bli att ta ut dom från Neteller tills mängden pengar har vuxit sig för stor (eller om dollarn skulle gå upp en hel del, vilket som händer först)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...