Gäst Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Lite svar i ingen särskild ordning. A) Ja, ni är för tighta med att pusha. Så är det med de flesta spelare. B) Det finns faktiskt foldequity även om det inte borde finnas. C) Det är värde även att syna all-in. D) TT är i den bästa femtiodelen av er range. Spelar ni inte den är ni basically irrelevanta att ta hänsyn till när man öppnar eftersom ni viker allt. E) Mörkarna kommer att gå upp och minska manöverutrymmet ännu mer. F) Vinst ger en bra stack att köra över folk med. G) Definitionen av att vara bättre än en annan spelare är att ta värde som de inte tar. När vi snackar om pushbotpoker handlar det i stor utsträckning om att ta syner andra inte orkar. H) Metanivåmässigt så vet ni inte hur tight eller lös öppnaren är. Men om han är så tight att TT inte har värde spelar det ingen större roll i det långa loppet eftersom han inte öppnar ofta nog för att skada er på riktigt. Strategismässigt är det i värsta fall ett litet misstag att ställa med TT medan värstafallscenariot för folden är katastrofal (dvs bli av med öppningsmöjlighet från CO skitofta). Bra inlägg. Kan ju fälla in lite kommentarer... A) Jag kan tala för mig själv och jag anser mig inte var för tight med att pusha. Möjligt att jag är det dock, är självklart lååååångt ifrån färdiglärd. Att jag förespråkar fold är för att jag betraktar detta som att syna en all-in. Om raisen varit mindre hade jag pushat eftersom det i mina ögon finns mycket mer FE då. B) Det är möjligt även om jag har svårt att tro det. Svårt att argumentera eftersom det beror på hur dålig Fi är. C) Är det verkligen det? Måste sätta mig och räkna på det... D) Med hänsyn till vår och övriga stackar vid bordet så viker jag TT här, ja. Hade vi haft ~t1500 eller om blindsen varit 150/300 (vilket är nästa blindsnivå på FTP) hade jag pushat. E) I mina ögon finns det mer att vinna genom att vänta för att sedan kunna vara först in och pusha med en bred HD. Jag har mycket lättare för att hitta $EV+ pushar först in än vad jag har att hitta en syn (såklart) och då tror jag inte vi kommer bli så bortblindade som det låter på dig. Att veta när man ska syna en AI är f.ö. något jag måste bli mkt bättre på. F) Sant. G) Också väldigt sant och att ta jobbiga syner är något jag personligen försöker bli bättre på. Precis som jag skrev ovan. H) Vilken HD sätter du en random Fi på här? Citera
Hox Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Jag hade tagit allinen med TT och även 99. Conspiracy, om någon av 1400-chipsarna hade ställt innan dig, hade du synat (dvs allinat) mot dom? Citera
vetgirig Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Jag undrar en sak om detta också. När du skriver att jag har ont om marker här måste du mena i relation till blindsen, eller? För i relation till de andra spelarna har jag ju ganksa bra med marker. Och då undrar jag, eftersom både du o Hjort förespråkar push här, om det är värt och om man skall ta typ en slantsingling (utifrån Consp raise HD) i det här läget av en SnG. Iof så synar väl inte fi en push med alla de händer som täcks av raise HD:n eftersom det finns FE vilket gör att det blir $EV+ att pusha, är det så? //Matte Korrekt, man måste alltid mäta sina marker i förhållande till blindsen. Ofta är det så i en turbo att alla i praktiken är shortstacked. När folk är kortstackade så har man i praktiken hamnat bland coinflopslandet - man kan inte spela finlir längre. Hur många marker folk har är ointressant - hur många BB de sitter på är mycket mera intressant. När man spelar en turbo så hinner man kanske med 30-50 händer. Rent teororetisk så är det därmed så att man kommer inte få många par T eller högre - varje gång man får dem så måsta man spela dem. Självklart så måste man då spela den hårt preflopp. Att själv ställa eller att syna någon som ställer med par 88+ är helt normalt. Är Fi så tight som påstås så finns definitivt FE. Även om man hamnar i en slantsingling så finns det mycket extramarker i potten att vinna vilket gör att det finns mycket och vinna på att ta en slantsingling nu. Chansen finns även att man dominerar Fi eller att Fi har bara ett överkort vilket ger en mycket goda chanser att vinna handen. Har FI överpar så får man hoppas på att klonka - man har inte tillräckligt med chips för att kunna undersöka det och komma undan i dessa fall. Citera
eurythmech Postad 24 December , 2006 Rapport Postad 24 December , 2006 Hjorts H) är briljant. Jag har sett honom skriva något liknande tidigare, men nu tog det skruv för mig. Citera
Recommended Posts