Gå till innehåll

NLT - SnG, TT 6 spelare kvar


Recommended Posts

Tar väl chansen och inviger den nya SnG delen av forumet.

 

Full Tilt 11+1 Turbo

 

Seat 1: brockm49 (620)

Seat 2: Hjälte (2,135)

Seat 4: ds357102 (5,550)

Seat 5: dekutree (1,345)

Seat 6: MikeLawry357 (1,370)

Seat 7: ntrent13 (2,480)

ds357102 posts the small blind of 120

dekutree posts the big blind of 240

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hjälte [Ts Tc]

MikeLawry357 folds

ntrent13 raises to 840

brockm49 folds

Hjälte ??

 

Har inga mer read än att ntrent13 har ca 20% vp$ip

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen en fold här?

 

Så himla bra med stack har vi ju inte (under 10bb). Dessutom är det väl en turbo SnG där mörkarna stiger inom minuten eller så.

 

Skulle nog pusha.

 

Missade iofs att mörkarna va så pass höga men jag lägger mig här ändå. JJ tycker jag är ett marginellt ställ dock.

 

FE'n är i praktiskt taget obefintlig. Först in ställer vi såklart med en mycket bredare HD.

 

EDIT: Fan va jag är borta i huvudet just nu. I min förra post skrev jag "blindsen är fortfarande låga", måste lära mig läsa HH's bättre :). Jag foldar dock ändå som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sättar han inte på ett högre pocket, vilket jag tycker räcker för push här.

Att han sitter på två överkort är inte omöjligt förmodligen troligt, men kan i princip lika gärna vara lägre pp.

Mindre än 10bb och blindsen ökar som sagt inom någon minut så tycker jag inte det är någon bra idé att försöka vänta på en bättre hand.

Kan dock tilläga att jag inte spelar turbos, vilket det kanske finns en annledning för ;)

 

edit: sjuk jobbigt att läsa här nu. älska phpBB :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sättar han inte på ett högre pocket, vilket jag tycker räcker för push här.

Att han sitter på två överkort är inte omöjligt förmodligen troligt, men kan i princip lika gärna vara lägre pp.

Mindre än 10bb och blindsen ökar som sagt inom någon minut så tycker jag inte det är någon bra idé att försöka vänta på en bättre hand.

Kan dock tilläga att jag inte spelar turbos, vilket det kanske finns en annledning för ;)

 

edit: sjuk jobbigt att läsa här nu. älska phpBB :)

 

Ta inte illa upp nu men LOOOOL. Hur kan du bara ta bort överparen i hans HD? Vad är dina argument för att han inte kan ha ett överpar. Med de givna stackarna vill jag väääääldigt gärna vara först in i potten och då är vi som sagt mycket liberalare när vi letar pushhänder. Jämför du med övriga stackar vid bordet så är vi heller inte särskilt short.

 

Ska jag ställa med TT i det här läget vill jag ha gott om FE alternativt en jättestack eller ministack. Nu har vi en medelstack och då suger det IMO att pusha här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar inte alls illa upp :) Så sant fi kan mycket väl ha ett överpar, men lika gärna inte ha det. Jag tycker det är en motiverad push iom att han har ca 10bb, men visst med jj eller helst först in hade det varit otroligt mycket lättare. Hade jag känt att jag var mycket bättre än de runt bordet hade jag nog valt att vänta och leta något bättre läge, känner jag att det är jämn duktiga motståndare kan jag lika gärna ta en coinflip (som jag tror att det här som sämst är i mer än 50% av fallen) misslyckas jag går jag bara vidare till ett nytt bord.

 

Så det är vad jag tycker, förstår helt och hållet om andra har annorlunda åsikter. Tror inte jag har något mer att tillföra nu.

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar inte alls illa upp :) Så sant fi kan mycket väl ha ett överpar, men lika gärna inte ha det. Jag tycker det är en motiverad push iom att han har ca 10bb, men visst med jj eller helst först in hade det varit otroligt mycket lättare. Hade jag känt att jag var mycket bättre än de runt bordet hade jag nog valt att vänta och leta något bättre läge, känner jag att det är jämn duktiga motståndare kan jag lika gärna ta en coinflip (som jag tror att det här som sämst är i mer än 50% av fallen) misslyckas jag går jag bara vidare till ett nytt bord.

 

Så det är vad jag tycker, förstår helt och hållet om andra har annorlunda åsikter. Tror inte jag har något mer att tillföra nu.

Lycka till med spelet!

 

Jag kanske har för stort ego men jag förutsätter alltid att jag är mycket bättre än alla de andra vid bordet, särskilt tills jag fått motsatsen bevisad. I synnerhet eftersom detta är en $11+1.

 

Förstår inte hur du kan anse att detta är en coinflip i som sämst 50 % av fallen. Själv skulle jag vilja säga att detta är väldigt nära en coinflip.

 

Tänkbar HD på Fi IMO är: 44+, A9s+, KJs+, QJs, ATo+, KJo+.

 

Vilket ger:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 43.0479 % 42.49% 00.56% { 44+, A9s+, KJs+, QJs, ATo+, KJo+ }

Hand 2: 56.9521 % 56.39% 00.56% { TT }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha intressant!

Consp brukar jag lyssna på och även på Hjort och Vetgirig.

 

Det jag undrar över är om den HD som Consp angett för fi är typ en standard raise HD i ett sådant här läge av en turbo SnG. (själv tycker jag den verkar lite lös men jag behöve kanske modifiera mig när det gäller detta. Då jag inte vinner mer än jag gör så har jag ju uppenbart läckor som behöver täppas till och det här är kanske en sådan, så gärna lite feedback på det. Eftersom både Hjort o Vetgirig säger att det är en lätt push så är det kanske som så att jag är för tight i min öppningsraise HD?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ, du har ont om marker och blindsen är höga.

 

 

Jag undrar en sak om detta också. När du skriver att jag har ont om marker här måste du mena i relation till blindsen, eller? För i relation till de andra spelarna har jag ju ganksa bra med marker. Och då undrar jag, eftersom både du o Hjort förespråkar push här, om det är värt och om man skall ta typ en slantsingling (utifrån Consp raise HD) i det här läget av en SnG. Iof så synar väl inte fi en push med alla de händer som täcks av raise HD:n eftersom det finns FE vilket gör att det blir $EV+ att pusha, är det så?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul skämt, jättelätt ställ.

 

Har jag verkligen så fel? Hade Fi's raise varit mindre hade jag kunnat pusha eftersom vi då säkerligen hade haft mer FE, nu känns det ungefär som att syna en all-in med TT, vilket jag inte är särskilt komfortabel med.

 

Sen ang. raise-HD'n. Jag säger inte att det är en korrekt raise-HD från Fi. Däremot känns det som en trolig HD givet den nivå detta handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svar i ingen särskild ordning.

 

A) Ja, ni är för tighta med att pusha. Så är det med de flesta spelare.

 

B) Det finns faktiskt foldequity även om det inte borde finnas.

 

C) Det är värde även att syna all-in.

 

D) TT är i den bästa femtiodelen av er range. Spelar ni inte den är ni basically irrelevanta att ta hänsyn till när man öppnar eftersom ni viker allt.

 

E) Mörkarna kommer att gå upp och minska manöverutrymmet ännu mer.

 

F) Vinst ger en bra stack att köra över folk med.

 

G) Definitionen av att vara bättre än en annan spelare är att ta värde som de inte tar. När vi snackar om pushbotpoker handlar det i stor utsträckning om att ta syner andra inte orkar.

 

H) Metanivåmässigt så vet ni inte hur tight eller lös öppnaren är. Men om han är så tight att TT inte har värde spelar det ingen större roll i det långa loppet eftersom han inte öppnar ofta nog för att skada er på riktigt. Strategismässigt är det i värsta fall ett litet misstag att ställa med TT medan värstafallscenariot för folden är katastrofal (dvs bli av med öppningsmöjlighet från CO skitofta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...