gnurfen Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Lirade nyss följande hand Jag har spelat tight, och fått dassiga händer. Fiende har höjt i princip 75% av händerna preflopp senaste 20 minuterna, så att han spelar löst. Däremot har han haft hygglig känsla för när det är läge at lägga sig, respektive höja. Han har alltså vunnit typ 15 dollar på de 2 minutrarna. Jag har 70 dollar, fienden 65 Sitter utg o får KK, fienden är på BB, bestämmer mig för att försöka limphöja. Jag syn fold fold fold SB fold BB Fienden bet 1.5 Jag raise till 7 (med KK, ej spader K) Fienden call Flopp 2 3 5, med 2 spader. (pot 14.25) Fienden check Jag bet 15 Fienden call 15 Turn spader 4. typ det sämsta kort som kunde komma, där satt färg o stege med A. Fienden kunde nog ta synen preflopp med vilka kort som helst, men synar han flopp så har han nåt, i alla fall om min read stämmer Fienden check Jag, väljer att checka bakom River A (inte spader) Fienden bet 20 Det är ju ett fantastiskt bluffläge, speciellt med min check på turn. Hur korkat var det att checka turn? Ska jag syna för split som bäst, eller välja förtreten o folda? Citera
Dave^ Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 Checken på turn tycker jag är bra, att möta en CR där vill man inte. På rivern så hittar jag nog folden faktiskt. Känns inte som det blir split tillräckligt ofta för att en syn ska visa vinst. Citera
Recommended Posts