Gå till innehåll

Hårt ut innan flopp, sedan tom flopp...


padegbg

Recommended Posts

Detta blir min första fråga här. Så ha tålamod =)

 

Jag spelar mest Sit and go's och heads up.

 

Ngt som jag ofta råkar ut för är man höjer lite innan floppen med bra kort, kanske inte högt par men säg t.ex. KQ. Man får syn och sedan kommer floppen med skit, blandade låga kanske.

 

Vad gör man i detta läget? Checkar man, så möts man ofta av en bet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela väldigt mycke på position heads up. Har du knappen så beta om han checkar eller höj om du anar svaghet. HU så spelar inte korten så stor roll utan du spelar mycke mer spelaren än vid t.ex. fullring cashgame.

 

Om du höjer på knappen med KQ och får syn och det kommer låga kort rainbow så ska du absolut beta om de checkas fram till dig. Sitter du på BB så ska du oftast beta ut ur position om spelaren lägger sig utan träff. Ta kommandot och spela aggresivt pre- och postflop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Position gäller även i SnG (antar att du menar vanliga 10-handed SnG's?). Höjer du en hand i position och missar floppen, han checkar till dig, då vinner du ofta genom en continuation bet (CB).

 

Betta halvpott kanske 70% av gångerna. Dra ned på CB-frekvensen om motståndaren synar för ofta, var uppmärksam på detta.

 

Om fi lägger sig 1 gång av 3 så går du plus minus noll på detta bet. Vi säger att det ligger två i potten och du bettar 1. Han synar 2 gånger, och de gångerna förlorar du 1, för en summa om 2. Men den tredje gången vinner du de två som ligger i potten, så det går jämnt upp. Ofta foldar motståndarna mer än 1 gång av 3, och då har du EV+ på ditt CB.

 

Ur position är det lite farligare, för då synar de oftare och du har inte den information som en check från en motståndare ur position innebär.

 

Mothugg eller syn från fi är ofta ett varningstecken som du måste ta på allvar. Annars blir ditt CB dyrt, om du fortsätter att betala snubben som synar eller höjer när du är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om du är där jag stod för inte så länge sen:

 

  • Arbeta bort det där stinget i stolthetsnerven som kommer av att lägga sig vid reraise när man betat ut (cb) på en missad flop.
  • Känn dig inte heller tvingad att fortsätta bluffen på fler gator.
  • Cb-a ofta om ni är två som ser floppen. Är ni tre, gör det mer sällan. Är ni ännu fler, gör det mycket mer sällan.
  • Ess på bordet är lika läskiga för din motståndare som för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...