Gå till innehåll

WorldPX - problem med uttag?


Partyjack

Recommended Posts

Jag startade ett konto på WPX för ett par månader sen för att pröva klienten och deras "no-rake-deal".

 

Spelade ett tiotal pass, pengarna sattes in via mitt Visa-kort.

 

Tröttnar på den i min syn hemska klienten och drar mig vidare.

Jag har 629$ på kontot när jag begär en bank wire som iofs skulle kosta 50$.

 

Jag har upprepade gånger begärt att få flytta pengarna till neteller men detta säger de är omöjligt så länge jag inte satte in pengarna via neteller.

 

Sen får jag veta att BankWire-funktionen är borttagen och jag istället ska beställa en bankcheck via en så kallad "Bank Draft".

 

Detta var nu en månad sedan, det står att det kan ta upp till tre veckor.

Okej no biggie, men det som retar mig mest av allt är att jag de senaste två veckorna skickat fyra mail och frågat vad som hänt mina pengar.

 

Har ni skickat checken, har ni någon aning om vad det kostar att lösa in checken i Sverige osv osv.

 

Jag får inte svar på ett enda mail, ändå har jag skickat de till Wsex supporten, WorldPX-supporten, Accounts@worldpx.com osv varje gång.

 

Därför undrar jag, är det fler som haft några problem med att få ut sina pengar från företaget som jag här på forumet har förstått är ett av världens största sportsbettingfirmor?

 

Jävla amatörmässigt att inte svara på ett enda mail, inte ens ett förskrivet formulär kan de skicka tillbaka.

 

MegaTilt, pengarna är inte så viktiga att jag inte skulle kunna vänta ett par år på dem. Det handlar om en principsak, står det att jag ska ha min check inom tre veckor ska de åtminstone kunna förklara varför den inte har dykt upp efter över en månad.

Är jag ute och cyklar, de kanske har fullt upp med julbestyren som alla andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via Neteller funkar det bra i alla fall.

Tömde kontot för ett par månader sedan, fick in pengarna på ett par dagar.

Dåligt att dom inte svarar dig riktigt. (prioriterar antagligen inte den rakefria verksamheten) Det är väl bara att bomardera med frågor tills dom ledsnar och hjälper dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via Neteller funkar det bra i alla fall.

Tömde kontot för ett par månader sedan, fick in pengarna på ett par dagar.

Dåligt att dom inte svarar dig riktigt. (prioriterar antagligen inte den rakefria verksamheten) Det är väl bara att bomardera med frågor tills dom ledsnar och hjälper dig.

 

Jo men det känns som att man har bombarderat sig less snart, visst är 629$ inga jättesummor så ibland funderar man på att låta det vara.

 

Hur som helst känns det som att en så seriös sida ska försöka ta tillvara på sina kunder på alla sätt och vis, bara för att det gäller en pokerspelare i detta fall så tycker man ju att de borde se en som en potentiell sportbettare!?

 

Var iaf en supertabbe att inte sätta in pengarna via neteller, så har jag lovat mig själv att göra överallt i framtiden om jag inte har en stark källa till att det verkligen går smidigt med kortöverföringar.

 

Någon som förstår varför de inte vill tillåta uttag till neteller när jag satt in via kort, det borde ju gå att få neteller att klarställa att kontot är registrerat i samma namn som mitt visakort och på så sätt föra över pengarna till Neteller.

 

Är det något jag börjar ledsna på inom onlinepokervärlden så är det företags ibland jävligt onödiga "policys".

Visst en hög säkerhetsnivå är ju att prioritera, men samtidigt tycker man att sajten i fråga kan anstränga sig en aning för att behålla en kund.

Jag har lämnat sidan för gott, skulle inte spela där ens om jag fick bakvänd rake för varje pott jag spelar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som förstår varför de inte vill tillåta uttag till neteller när jag satt in via kort, det borde ju gå att få neteller att klarställa att kontot är registrerat i samma namn som mitt visakort och på så sätt föra över pengarna till Neteller.

 

Är det något jag börjar ledsna på inom onlinepokervärlden så är det företags ibland jävligt onödiga "policys".

Visst en hög säkerhetsnivå är ju att prioritera, men samtidigt tycker man att sajten i fråga kan anstränga sig en aning för att behålla en kund.

Jag har lämnat sidan för gott, skulle inte spela där ens om jag fick bakvänd rake för varje pott jag spelar där.

 

Det är väl en standard typ att har man Inte satt in via t.ex. NetEller utan via kort så får man bara ta ut med Kortet.

 

Hellre vänta ett par dagar än att bli blåst. Oftast är det ju bara när man ska verifiera korten som det tar lite tid, sedan är det ju bara tuta och köra.

 

Bakvänd rake, eller iaf Bakvända Rakeback borde betyda att du får betala för varje pott, det är dock inget som förekommer så stort på Internet än :)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade ett konto på WPX för ett par månader sen för att pröva klienten och deras "no-rake-deal".

 

Spelade ett tiotal pass, pengarna sattes in via mitt Visa-kort.

 

Tröttnar på den i min syn hemska klienten och drar mig vidare.

Jag har 629$ på kontot när jag begär en bank wire som iofs skulle kosta 50$.

 

Jag har upprepade gånger begärt att få flytta pengarna till neteller men detta säger de är omöjligt så länge jag inte satte in pengarna via neteller.

 

Sen får jag veta att BankWire-funktionen är borttagen och jag istället ska beställa en bankcheck via en så kallad "Bank Draft".

 

Detta var nu en månad sedan, det står att det kan ta upp till tre veckor.

Okej no biggie, men det som retar mig mest av allt är att jag de senaste två veckorna skickat fyra mail och frågat vad som hänt mina pengar.

 

Har ni skickat checken, har ni någon aning om vad det kostar att lösa in checken i Sverige osv osv.

 

Jag får inte svar på ett enda mail, ändå har jag skickat de till Wsex supporten, WorldPX-supporten, Accounts@worldpx.com osv varje gång.

 

Därför undrar jag, är det fler som haft några problem med att få ut sina pengar från företaget som jag här på forumet har förstått är ett av världens största sportsbettingfirmor?

 

Jävla amatörmässigt att inte svara på ett enda mail, inte ens ett förskrivet formulär kan de skicka tillbaka.

 

MegaTilt, pengarna är inte så viktiga att jag inte skulle kunna vänta ett par år på dem. Det handlar om en principsak, står det att jag ska ha min check inom tre veckor ska de åtminstone kunna förklara varför den inte har dykt upp efter över en månad.

Är jag ute och cyklar, de kanske har fullt upp med julbestyren som alla andra?

 

Testat och snacka med de på deras livechat?

 

Sen så kan du sätta in en liten slant på neteller, sätta in på wpx och sedan ta ut allt.

 

Jag har gjort många uttag från WPX och oftast tar det nån timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat och snacka med de på deras livechat?

 

Sen så kan du sätta in en liten slant på neteller, sätta in på wpx och sedan ta ut allt.

 

Jag har gjort många uttag från WPX och oftast tar det nån timme.

 

 

Jo, jag föreslog detta när jag väl hade kontakt med supporten.

Svaret jag fick då var att de "rekommenderade" att man tömde kontot innan man satte in nya från neteller, är detta bara ett skrämselskott för att man ska betala avgifterna för bank wire då!?

 

Hur som helst har ju detta varit förstahandsvalet hela tiden, men att strida mot deras "rekommendationer" kändes inte rätt. Därför blev detta så, när jag tog till att jag började ledsna på att inte få som svar nu i mitt senaste och femte mail (hotade bland annat att ta upp problemet på sveriges största pokercommunity) - Då fick jag minsann svar från både accounts, wpx-supporten OCH wsex-supporten. Bingo minsann!

 

Jag fick då förklarat för mig att dessa tre veckor exkluderar helgdagar, varpå min check hade enda till den 27:e December på sig att nå sitt mål.

 

Fick som svar på banken att de vanliga utländska checkarna kostar 125:- att lösa in, däremot finns det undantag och läste om någon som skulle lösa en WPX-check på Nordea och skulle få betala en bit över tusenlappen.

Hoppas Swedbank sköter det snyggare!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag föreslog detta när jag väl hade kontakt med supporten.

Svaret jag fick då var att de "rekommenderade" att man tömde kontot innan man satte in nya från neteller, är detta bara ett skrämselskott för att man ska betala avgifterna för bank wire då!?

 

QUOTE]

 

 

 

Och det rekomenderade de för att?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag föreslog detta när jag väl hade kontakt med supporten.

Svaret jag fick då var att de "rekommenderade" att man tömde kontot innan man satte in nya från neteller, är detta bara ett skrämselskott för att man ska betala avgifterna för bank wire då!?

 

QUOTE]

 

 

 

Och det rekomenderade de för att?

 

Det fick jag aldrig riktigt ur dom, har faktiskt inte en blekfet aning.

Hur som helst ska checken dyka upp innan den 27e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utländska checker är inget som svenska banker gillar då det kostar mycket för dom att lösa in och det tar upp mot 10-14 dagar innan de kan säkerställa att det finns täckning på dem. Därför kostar det runt 120kr på Nordea, förutsatt att du är god för beloppet checken är på ifall den studsar tillbaka. Bara att stå på dig och visa att du har gott om pengar om du har det så ska du slippa den högre avgiften på 500kr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade satt in $1000 på WPEX från Neteller och när jag skulle ta ut pengarna därifrån fick jag bara ta ut $1000 till Neteller och var tvungen att ta ut vinsten med en check. Tyckte det var så struligt så jag slutade spela på den siten. Detta var i oktober 2006 så kanske har ändrats sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade satt in $1000 på WPEX från Neteller och när jag skulle ta ut pengarna därifrån fick jag bara ta ut $1000 till Neteller och var tvungen att ta ut vinsten med en check. Tyckte det var så struligt så jag slutade spela på den siten. Detta var i oktober 2006 så kanske har ändrats sedan dess.

 

Om du menar att du inte fick ta ut vinsten till neteller så stämmer inte det.

 

Att man däremot får vänta några dagar innan man får ta ut vinsten är en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som har testat att ta ut med moneybookers från wpx? Om ja, gick det smidigt?

Jag har tänkt att casha ut en del därifrån o vill gärna ha råd så jag slipper problem. Tex, vilken valuta ska jag ange så jag slipper betala extra växelavgifter?

Tacksam för svar //Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat att ta ut med moneybookers från wpx? Om ja, gick det smidigt?

Jag har tänkt att casha ut en del därifrån o vill gärna ha råd så jag slipper problem. Tex, vilken valuta ska jag ange så jag slipper betala extra växelavgifter?

Tacksam för svar //Anders

 

Till mig säger de (livechatten) att moneybookers för tillfället inte kan ta emot pengar från WPX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jeg satte in penger med VISA, og etter å ha sendt inn kopi av kortet, fikk jeg lov til å ta ut penger til moneybookers. Har gjort uttak flere ganger, sist for 2 uker siden. Det har tatt 3-4 dager før jeg har fått pengene, og de blir ikke trukket fra spillekontoen din før utbetalingen skjer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...