Gå till innehåll

1/2 på Prima med Spearmint-_-


Schermanator

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag orkar inte med att bli utdragen detta år!!!

 

Snälla pokergudarna låt bästa hänedrna stå lite oftare PLEASE!

 

Spelat hela natten nu o törs knappt kolla hur det gått...

 

Sista potten jag spelade höjer jag upp till 12 med KK får en syn, betar ut 22 på floppen 992 han synar turn 3 o han har givetvis 33 på hand... kan ju omöjligt sätta han på den handen eller en nia o har han det så får han ju ha det typ...

 

Slutade på 5048$ Så det känns inget kul alls...

 

Hoppas 2007 går bättre

 

/ Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat ett par timmar och slutade på lillbacket...

 

Rullen ligger på 4961$

 

Någon som har någe tips på hur jag ska hålla mig på plus... Jag ligger ofta typ 2 inköp plus för att sedan sluta minus...

 

Denna session sluta jag efter att ha hamnat all in med QK mot A8 i ruter på QKx brädan med två ruter o det kommer springande åttor... Snälla ge han ett ruter istället, känns så mycket lättare

 

/ Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 3 timmar... tråkigaste och segaste 3 timmarna på länge träffa 2 set båda all in på flop mot färgdrag i $450 potter torska båda.... avslutade med att floppa set i Kungar mot set i Ess... borde lagt mej i den va fan ska han ha liksom potten blev typ $700.

Tror jag har typ 84 graders feber så ska sova lite nu..

 

Backade $92 rullen ligger på $5016

 

/ Linkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat ett par timmar nu o plussa lite på cashgames men back på turnerinagr så totalt blev det 50$ back typ rullen sluta på 4946$

 

Jobbigaste potten var i cashgame...

 

Jag har 45 suited på bb o det är fold till sb som höjer tvåggr bb klart man synar va?

Flop kommer K55 och Fi har givetvis KK... Kan man släppa den nånstans kommer bara blanka på turn o river ...

 

/ Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en timme nu o pumpat på bra upp o ner men sluta till slut på fina 581$ plus...

 

Skönaste potten var nog när jag limpar 78 suited två limpar efter mig o en kille slår upp det till 12, jag synar första killen efter mig foldar och killen efter honom slår om till 38 typ... Han som höjde till 12 foldar och jag tänker va ska han ha efter att ha syn limpat 2$ för att sen slå om ... Så jag synar och flop kommer 69J..

Jag floppar alltså open ended och insta pushar direkt och får blixt syn av hans AK och jag klonkar en åtta på river

 

Så 5527$ på rullen

 

/ Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Howdie hey!

 

Plussade marginellt efter ett par timmars spel...

 

Var dyngback ett tag efter bland annat den sköna när jag syna med 89 suited mot AA preflop och flop kommer 8810. Jag bettar ut o han tror han har nöten så degen åker in o det kommer såklart 4klöver på bordet och han sätter nöt färgen...

 

Slutade på 5603$... Tror rullen låg på 5550$ efter ytterst lite rb denna vecka så det vart 50$ plus och me den starten så är jag väldigt nöjd med det!

 

/ Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backa ett inköp direkt när jag kom hem med AJ på flop JJx två ruter...

 

Han synar potbet flop och turn med Q8 ruter... river ruter såklart då har jag 45$ kvar i stacken... Ska jag folda då när jag vet att han har färg? Jag klara inte av det iaf...

 

Så 4990$ på rullen...

 

Där kommer ju egentligen pottodds in... Du säger att du har 50$ kvar, så du kanske har 150 investerade redan och sitter framför en 300$pott? I så fall så räcker de att du tror att fi är kapabel att bluffa färgen 1 av 6 gånger för att du ska kunna syna. Är du 100 på att han absolut bara måste ha färgen så ska du spara dina hårt förvärvade slantar så du kan ta hans senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kommer ju egentligen pottodds in... Du säger att du har 50$ kvar, så du kanske har 150 investerade redan och sitter framför en 300$pott? I så fall så räcker de att du tror att fi är kapabel att bluffa färgen 1 av 6 gånger för att du ska kunna syna. Är du 100 på att han absolut bara måste ha färgen så ska du spara dina hårt förvärvade slantar så du kan ta hans senare...

 

Tack för rådet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken rolig session här följer ett axplock av härligheterna....

Torskade:

3 all in på flop med set mot färgdrag.

4 all in på flop mot 3 och 4 outare.

1 all in med AA mot KK

2 all in på flop mot 2 outare

 

Denna är också ganska kul...

 

En short (50) höjer till 10 jag slår om till 30 med QQ, en tredje spelare som limpat 2 synar!!!!lite konstigt kan tyckas men men.. shortstacken synar bara också lite konstigt kan tyckas. I det här läget känns det ju som shortstacken har AK med det är ju skitsamma vad han har, och att limparen som synat en raise och en reraise måste ha ett pocket under QQ.

Flopp kommer 4s6sQd shortstacken kastar in sina sista 20. Det känns inte som limparen kan ha färgdraget men eftersom han ändå inte kommer ge mej nån action om han inte träffat lägre set så höjer jag till 100. Till min stora glädje går han all in med sina sista 200 och jag synar och tänker väll egentligen bara: inte runner runner spader. turn kommer T river 3. Såja tänker jag tills han viker upp 57 off..... Alltså lite fantasi har man ju men det där är väll att ta i.

 

Slutade efter 5 timmar 810 back vilket känns som plus efter sjuk session.

Ruller ligger på $3905

 

/ Linkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...