Herodude Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 En tio pers sng på fulltilt, gick rätt bra spelade standard åkte på lite skit och har varit short och plockat slask ett tag när det hr händer... Full Tilt Poker Game #1443710342: $10 + $1 Sit & Go (10307780), Table 1 - 50/100 - No Limit Hold'em - 15:16:01 ET - 2006/12/20 Seat 1: Ramon_Vega (5,680) Seat 2: buggic (4,195) Seat 3: herodude (1,540) Seat 6: irsagt (2,085) Ramon_Vega posts the small blind of 50 buggic posts the big blind of 100 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to herodude [Ac Js] herodude raises to 350 irsagt raises to 600 Ramon_Vega raises to 5,680, and is all in buggic folds kast eller in med resten? det som oroar mig mycket är irsagt, som inte heller gjort mycket väsen av sig, att han reraisar är rätt oväntat, han har synat och velat se mycket flop annars... Citera
Basselito Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Jag är verkligen inte sng spelare vilket jag har bevisat för mig själv flertalet gånger. Men jag hade kastat och hoppats. Förresten är jag rätt värdelös överlag så mina åsikter och tankar bör förkastas. Citera
León Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Fold. Sannolikt så sitter någon av dom, på AQ+, JJ+, och dominerar dig dvs. Speciellt irsagt`s nästintill miniraise, stinker monster. Nej, folda, hoppas irsagt synar chippiens allin, och att chippien klonkar ut han. I värsta scenario att irsagt vinner allin, hade du ändå mer än 10 bb. Citera
Kape Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Fold. Med raise och re-raise så är du slagen. Du får försöka ställa in med en anna hand och om du har tur så åker degen in mellan de övriga redan nu. Citera
Bluwajt Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Håller med förgående talare; Fold. Citera
badtorsker Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Solklar fold. Skulle vara intressant att höra hur ni tycker man ska spela om man har AK i samma situation istället? edit : och JJ,TT vore också intressant (förlåt att jag horar din tråd herodude ) Citera
Herodude Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Postad 20 December , 2006 mm jag foldade... resonerade ungefär samma som er.. och hade nog gjort likadant med AK... förvånande nog så foldade även irsagt, inte säkert på att han gjort det om jag varit med.. men men skulle jag kanske pushat hela stacken med en gång istället? ramon vega har gjort liknande spel innan men det var just irsaagt som gjorde mig orolig... plus att bubblan är alltid pung att åka på... Citera
Bluwajt Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Skulle vara intressant att höra hur ni tycker man ska spela om man har AK i samma situation istället? Jag hade nog pushat AK, men foldat AQ. Citera
buggie Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 Det är jag som är buggic..mötte dig ett antal ggr idag jag hade nog också hittat fold där jag också. Hoppas vi möts igen... Citera
Herodude Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Postad 20 December , 2006 Det är jag som är buggic..mötte dig ett antal ggr idag jag hade nog också hittat fold där jag också. Hoppas vi möts igen... haha det var som fan, mjo blev lite off där ett tag och koncentrationen svek lite mot de sista sng'arna men lär synas i morrn igen.. Citera
hansolo Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 solklar fold. En mini-raise på din standard raise skrämmer mig mer än en större re-raise....Luktar högt pocket eller nått. AK ställer jag med där om spelarna är LAG, annars fold. Citera
HenkeHero Postad 20 December , 2006 Rapport Postad 20 December , 2006 skulle jag kanske pushat hela stacken med en gång istället? Openpusha med 15 BB i stacken känns ju rätt så kallt. Solklar fold tycker jag då irsagt indikerar en bra hand och kan bli utslagen men om han inte hade lagt sig i hade jag nog synat om Ramon_Vega gjort det spelet förut några gånger. Citera
Recommended Posts