Gå till innehåll

MTT - AKs behöver dubbla


moffeS

Recommended Posts

Vad gör man här?

 

PokerStars Game #7503601710: Tournament #38293976, $10+$1 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2006/12/18 - 20:25:33 (ET)

Table 38293976 99 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: jed17 (6308 in chips)

Seat 2: lhf262 (3053 in chips)

Seat 3: ryanrunrut (5005 in chips)

Seat 4: iggyry (8525 in chips)

Seat 5: sealedtight (8200 in chips)

Seat 6: stinkypickle (5545 in chips)

Seat 7: Eagleup7 (2785 in chips)

Seat 8: JAG (3084 in chips)

Seat 9: golfer1090 (2000 in chips)

Eagleup7: posts small blind 100

JAG: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JAG [Ah Kh]

golfer1090: raises 1800 to 2000 and is all-in

jed17: calls 2000

lhf262: folds

ryanrunrut: folds

iggyry: raises 6525 to 8525 and is all-in

sealedtight: folds

stinkypickle: folds

Eagleup7: folds

JAG: ???????????

jed17: folds

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två är redan all-in, eventuellt en tredje (du vet inte om han synar eller foldar än). Lätt fold för din del!

 

Hade Jed17 synat så hade Ni varit 4 pers all-in. Då är inte AK så jäkla bra längre... Någon av de sitter säkert med ett par, och någon kanske med AK, någon med AQ (mardrömsläge). De sitter ju med alla de kort du behöver för att träffa ett par!

 

Hursomhelst skulle jag aldrig syna där med AK. AA vill jag ha, eller KK som lägst för att syna där. Du har 15BB kvar och kan invänta bättre lägen, det är ingen panik än även om det börjar bli snålt med chips.

 

Så hade i alla fall jag resonerat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det ett väldigt bra läge att 3 lr fyrdubbla stacken.. Det beror väl lite på vad du har för mål i turneringar. Vill du komma ITM så ofta som möjligt så bör du väl kanske folda, men om du går för #1 o inte bryr dig så mkt om de mindre priserna så tycker jag det kan vara läge o gambla, speciellt eftersom den är suited.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda de två hade AKo, jag hade floppat färgdraget och rivrat det, jag foldade . Men bigstackens allin tror jag betydde att han ville isolera sig mot UTG som ställde. Jag satte bigstack på AQ-AK och UTG på ett par, detta gjorde att jag foldade vilket jag ansåg var rätt. Det var lite jobbigt att se att man kunde tredubblat om man synade :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda de två hade AKo

 

Du ser! Hade han som sedan foldade synat med sina QQ så hade du haft så gott som ALLA dina outs som bortblåsta! ;)

 

Att du skulle ha råkat få färgen spelar ingen roll egentligen, du kan inte motivera "jag skulle ha synat" med att du hade råkat få färgen. det är som att motivera "jag skulle ha synat med 72 off, jag hade ju fått tvåpar!"

 

(nästan i alla fall...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, har ett real-life exempel från en SnG igår.

Limpar 1010 från knappen i tidigt skede i SnG efter ett par limpare, SB går in med halva sin stack (blev väl typ 30 BB höjning), BB synar med halva sin stack.

 

Båda har alltså halva sin stack inne på bordet. Nice. Resten foldar (och givetvis även jag). Jämmer och ve när jag ser att jag hade floppat top trissen på en låg flop!

 

SB går all in med KK, BB synar med AQ. Jag hade garanterat tripplat, men jag kan inte motivera synen i efterhand med "fasen, jag hade ju vunnit handen...".

 

True story. Lika sant är det att jag inte kom ITM en enda gång igår. Helt motriggat med allt i viktiga lägen i kombination med totalt övervåldsamma spelare som ställer mot ens höjningar tidigt i SnG, vilket ledde till att jag foldade bort för mycket (troligen) och torskade i tidiga skeden när fi-helvetet träffar sina 30% vinnarhänder.

 

Svårt att spela när man har ägg som motståndare ibland... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...