Gå till innehåll

Pokerakademi


matheew

Recommended Posts

Tänkte undersöka saken lite närmare..

 

Tror ni att det finns något vettigt underlag för att kunna dra igång en slags pokerakademi i Sverige?

 

Tiderna förändras och från att förr i tiden mer eller mindre ha halkat in på pokerkarriären ( som faktiskt många av våra stora pokerstjärnor har gjort) så kan vi istället urskönja ett mer planerat tänkande hos dagens ungdomar att faktiskt satsa på pokerkarriären redan i tidiga åldrar.

 

Hur skulle isåfall detta kunna se ut i verkligheten? Skulle man kunna knyta till sig några erkänt duktiga pokerspelare som mentorer och hålla kurser i modern poker? 2p Moneymanagement eller 1 p HU ? Skulle man kunna hålla till i traditionella klassrum med datorer vid skolbänken? Hemläxa till fredag att läsa ur hela SuperSystem? Gästföreläsningar av stora pokerproffs? Var skulle man hålla hus? Stakeade elever som lirar på en "egen" pokersida som därmed utgör större delen av finansieringen av hela verksamheten? Vilka ska man vända sig till? Vore det helt omöjligt att kunna klassa det hela som en högskoleutbildning, eller göra det till en friskola för gymnasieelever?

 

För mig låter tanken lite svindlande och det vore kul att höra vad ni tror och tycker. För mig vore det absolut intressant att kunna bolla en sån här fråga vidare med andra intresserade, investerare, kommun och landsting mm och eventuellt förvandla den till någon form av verklighet oavsett skala.

 

Vem vet det kanske redan finns något liknande i Sverige, erkänner att jag har lite dålig koll på det i såfall

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man ha den här utbildning till? Ser ju ingen annan anledning än att 18-20åriga grinders vill leva på poker och får därför en anledning att gå i skolan.

 

Hur ska utbildningen informera om spelmissbruk och pokerns baksidor?

 

Jag tycker idén att locka fler ungdomar till ett "drömliv" med poker som enda inkomst är en dålig idé. Eftersom den förvränger bilden om hur livet som pokerproffs är, och den är inte tillräckligt informativ om spelberoende och spelmissbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...