Gå till innehåll

Anklagad till chipdumpning


fanta

Recommended Posts

Hej jag har spelat i ett poker sida. Jag la in den dan ca 400 US. men i vanliga fall så spelar jag alltid små pengar som 0.25/0.50 men så ville jag chansa en gång och hoppade upp till 10/20 och så vidare upp till 20/40.

mina 400 us blev till 3000 us på ca 2 timmar jag spelade heads up mot nån som jag tyckte började tilta väldigt mycke o spelade mot honom 2 gånger i rad i heads up. Efter detta så tog jag ut mina pengar och dagen efter så skickade support ett mail till mig om att jag har chipdumpat. De bad mig och skicka in ID kort / kredit osv.. efter detta har jag skrivit mail o klagat att jag inte har gjort det.. men ingen av deras personal vägrar o svara mig? va kan man göra åt detta. detta va för ca 2 månader sen... och det enda svar jag fick va för ca 1 månad sen o dem sa att .. de hade tydliga bevis på att jag chip dumpade. ....

 

bara för jag hade "otur" o spelade mot en som tiltade? va kan man göra åt detta hjälp nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att de vill ha in kopior på VISA kortet och legitimation är standard på vissa sidor när man har satt in pengar med VISA kort.

 

Detta görs såklart för att garantera din och andra spelares säkerthet.

 

Skicka in grejerna bara å be dom kolla igenom dom "misstänkta" händerna igen, så löser det sig säkert.

 

Om du nu har rent mjöl i påsen dvs...

 

//Hallqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag ska testa o skicka in mitt id o kopia på mitt visa kort ..men om detta inte går kan man polisanmäla eller nåt?

 

Om vilket inte går, att skicka in ID kort och VISA?

Eller menar du om de fortfarande inte ger ut pengar trots att du är över 18 år osv?

 

Tror inte att du kan polisanmäla, de sitter troligen i en bananrepublik eller i något annat land. Du får köra med en polisanmälan i det land där siten är registrerad = troligen omöjligt att någonsin få rätt genom en rättegång. (lätt att driva en rättegång från Sverige i Costa Rica?)

 

Men återkom gärna med mer fakta om du inte får tillbaka något trots att allt gått rätt till. Vilka fakta, tänker du då?

 

Tja, tex vilken pokersida det gäller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte konstigt att sajtens alla varningsklockor ringer, det du beskriver är ju exakt de varningssinagel som man kan tänka sig söka efter med hackade konton.

 

* Skottning på hög nivå som går bra

* Nystartat konto / konto som normalt sett inte alls spelar på denna nivå

* "Problem" med att visa upp kopia på pass/visakort

* Snabb utcashning av vunna pengar

 

mm

mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du inte ha skickat in det dom bad dig om? Utan istället väntat 2 månader? Verkar ju inte stå helt rätt till med dina uppgifter? nej vad vet jag. lycka till om du inte gjort något fel

 

Nej du har nog inte läst mitt inlägg.. jag har skrivit en massa mail till dem men ingen av deras personal vägrar o svara mig.. de bara skriver att ärendet är under utredning.. men det va typ för 1 månad sen dem skrev det till mig.. och varför skulle jag be dem om ursäkt för? för att jag vann lite cash? Det va itne heller första gången jag har spelat o vunnit så mycke heller på den siten men då va det för 1 år sen.. Men jag brukar tippa/oddsa hos dem mellan 4000sek/till 8000. det är itne så att det är första gången jag har tagit ut pengar hos dem. har vart medlem på den sidan säkert 2år nu.. anlednignen tror jag att det beror på at jag vann upp så snabbt han killen jag spelade mot tiltade väldigt mycke o spelade dumt... ingen av dem vägrar o svara mig.. så ska jag bara vänta eller skita i pengarna för der verkar som att de kommer inte o göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du inte ha skickat in det dom bad dig om? Utan istället väntat 2 månader? Verkar ju inte stå helt rätt till med dina uppgifter? nej vad vet jag. lycka till om du inte gjort något fel

 

Nej du har nog inte läst mitt inlägg.. jag har skrivit en massa mail till dem men ingen av deras personal vägrar o svara mig.. de bara skriver att ärendet är under utredning.. men det va typ för 1 månad sen dem skrev det till mig.. och varför skulle jag be dem om ursäkt för? för att jag vann lite cash? Det va itne heller första gången jag har spelat o vunnit så mycke heller på den siten men då va det för 1 år sen.. Men jag brukar tippa/oddsa hos dem mellan 4000sek/till 8000. det är itne så att det är första gången jag har tagit ut pengar hos dem. har vart medlem på den sidan säkert 2år nu.. anlednignen tror jag att det beror på at jag vann upp så snabbt han killen jag spelade mot tiltade väldigt mycke o spelade dumt... ingen av dem vägrar o svara mig.. så ska jag bara vänta eller skita i pengarna för der verkar som att de kommer inte o göra det

 

Men skicka in ID kort osv hur svårt är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men de säger att dem ska ha en bild på mitt kreditkort därfram och därbak? skulle du göra det om du fick ett mail som bad dej o göra det? me det kan de ju ta dina pengar... jag skulle vilja veta lite mer innan jag gör det...

 

Inget skulle få mig att vilja ha ett kreditkort där bak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men de säger att dem ska ha en bild på mitt kreditkort därfram och därbak? skulle du göra det om du fick ett mail som bad dej o göra det? me det kan de ju ta dina pengar... jag skulle vilja veta lite mer innan jag gör det...

 

Tja!

 

När du skickar in din fram och baksida på kreditkortet så stryker du bara över de "viktiga" siffrorna på kortet så du kan känna dig säker på att att de inte gör något dumt. Skriv bara _varför_ du gör det i mailet. De gånger jag blivit tvungen att skicka in uppgifterna har jag gjort på det viset och det har inte varit något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...