Gå till innehåll

Vill grinda på playan


m4dh4tter

Recommended Posts

...inte direkt på playan förstås.

 

Går i väntans tider och funderar på ett upplägg där frugan är mammaledig och jag spelar poker. Skulle ju gå bra nästan vart som helst på klotet. Tänkte höra om det är ngn som har ngt tips på ställen som uppfyller följande kriterier.

 

* varmt och bra väder.

* stabilt bredband

* barnvänliga aktiviteter

* sjysst standard

* inte så värst dyrt

 

Har testat att spela på halvtid här hemma i 6 månader vid en tidigare föräldraledighet och det har gått bra, men jag är ännu inte övertygad om hur mycket stålar jag kan räkna med att dra in, därav den sista punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan varsomhelst på klotet?

Med en ny unge?

 

Nä. Damn it, du har precis fått ett barn! Du kommer att gå på BVC, väga, mäta, ta vacciner och grejer.

 

Att tänka på att flytta till ett billigt U-land så du kan bo billigt och spela poker för att försörja dig låter inte direkt välplanerat...

 

Händer något med barnet (typ blir sjuk, allergisk reaktion, whatever) så vill du vara på hemmaplan och inte i ett land där du inte vet något om standarden för sjukvård osv.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar för omtänksamma kommentarer. Uppenbarligen var jag hyfsat otydlig. Har inte tänkt att åka med nyfödd unge. Dock om kanske 6-8 månader. Jag har som sagt ett barn sedan tidigare, så jag har i färskt minne vad man gör på BVC.

 

Kriteriet sjysst standard utesluter "ett land där du inte vet något om standarden för sjukvård". Det finns gott om duktiga läkare även utanför sveriges gränser, så jag ser inte varför det skulle vara omöjligt att vara utomlands med ett litet barn. Har t.o.m. för mig att jag sett på nyheterna att de skaffar barn i andra länder också.

 

Frugan har tänkt sysselsätta sig med ungefär samma saker som hon skulle sysselsätta sig med om jag hade försörjt sig med om jag försörjt mig som pokerspelare hemma i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...