Gå till innehåll

Swedish Forum Series - Eget WSOP mellan 3-9 januari


El Helado Patata

Vad tycker du om rebuys?  

186 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tycker du om rebuys?

    • Obegränsade rebuys till alla turneringar
      3
    • Obegränsade rebuys förutom till ME som är freezeout
      5
    • En rebuy för alla turneringar
      9
    • En rebuy för alla turneringar utom ME
      22
    • Alla turneringar ska vara freezeout
      147


Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag måste säga att jag är ett fan av turneringar med en, och just en, rebuy. Freezeout i all ära men en rebuy tycker jag är gött.

 

Angående main event så kanske det gör sig bäst utan rebuy dock, vet förvisso inte varför men det känns väl som lite standard.

 

För övrigt tycker jag det är alldeles för få mtt's med endast en rebuy och en addon på nätet, men dessa turneringar ser jag verkligen fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är ett fan av turneringar med en, och just en, rebuy. Freezeout i all ära men en rebuy tycker jag är gött.

 

Angående main event så kanske det gör sig bäst utan rebuy dock, vet förvisso inte varför men det känns väl som lite standard.

 

För övrigt tycker jag det är alldeles för få mtt's med endast en rebuy och en addon på nätet, men dessa turneringar ser jag verkligen fram emot!

 

 

Om du letar sådana turrar hitter du en uppsjö av dessa på Ladbrokes.

 

 

Och jag gillar dessa skarpt.. :) Jag ska lira alla event jag inte jobbar på om inte man är inne på BB under den där tiden.. e lite i riskzonen för det.

 

Och freezeout eller rebuy spelar mig ingen roll.. bara anpassa sig efter förhållandet. Men ME kanske skall vara freezeout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Jag sa ju att vi kan ändra till freezeout om de flesta vill spela det. Dessutom är det ganska lätt att vara dryg o klaga och säga att det är feedback. Det är det inte.

 

Håll käften?

 

Ska jag behöva skriva allt i klarspråk nu också?

 

Jag tycker O8 i turneringsform för spelas som FL för att det är roligare, men också för att det antagligen är det flest spelare är vana vid.

Hur kan det inte vara feedback att säga vilken betstruktur jag föredrar?

 

Vad gäller rebuys i ett main event så har jag knappt hört talas om det tidigare, vare sig live eller på nätet. Jag tycker det är en dålig idé då det inte ger samma mästerskapsillusion då somliga är ute efter att ha gulat, medan andra kan köpa in sig igen.

 

Nu förespråkar du så vitt jag kan se en rebuy per event, men lura inte dig själv att tro att det medför att alla eller ens en majoritet av deltagarna budgeterar med en rebuy. Vi har alla olika storlek på rullen och är olika benägna att skotta, men ett main event kommer alltid vara dyrt för somliga.

 

Att du försöker argumentera för att en tävling med en rebuy är mer skicklighetskrävande/belönande är i det närmaste skrattretande - en dubbling av blindarna bör ge en snarlik effekt.

 

Man får bestämma sig, ska vi köra freezeouts eller unlimited rebuys imho.

De flesta stora festivaler (WCOOP och WSOP exvis) kör huvudsakligen freezeouts, med några unlimited rebuy-events.

 

Spel som jag tycker lämpar sig för unlimited rebuys är PLO och NLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll käften?

 

Ska jag behöva skriva allt i klarspråk nu också?

 

Jag tycker O8 i turneringsform för spelas som FL för att det är roligare, men också för att det antagligen är det flest spelare är vana vid.

Hur kan det inte vara feedback att säga vilken betstruktur jag föredrar?

 

Vad gäller rebuys i ett main event så har jag knappt hört talas om det tidigare, vare sig live eller på nätet. Jag tycker det är en dålig idé då det inte ger samma mästerskapsillusion då somliga är ute efter att ha gulat, medan andra kan köpa in sig igen.

 

Nu förespråkar du så vitt jag kan se en rebuy per event, men lura inte dig själv att tro att det medför att alla eller ens en majoritet av deltagarna budgeterar med en rebuy. Vi har alla olika storlek på rullen och är olika benägna att skotta, men ett main event kommer alltid vara dyrt för somliga.

 

Att du försöker argumentera för att en tävling med en rebuy är mer skicklighetskrävande/belönande är i det närmaste skrattretande - en dubbling av blindarna bör ge en snarlik effekt.

 

Man får bestämma sig, ska vi köra freezeouts eller unlimited rebuys imho.

De flesta stora festivaler (WCOOP och WSOP exvis) kör huvudsakligen freezeouts, med några unlimited rebuy-events.

 

Spel som jag tycker lämpar sig för unlimited rebuys är PLO och NLT.

 

NU gav du feedback. Skillnaden mellan feedback och klagomål är (för dig som inte vet) att det ena är konstruktivt, görs på ett trevligt sätt och det andra görs på ett otrevligt sätt och är destruktivt.

 

Jopp jag föredrar personligen just en rebuy som du säger av 2 anledningar. Jag kan dra dom igen eftersom du missade mestadelen.

 

1) Som du säger, jag är relativt övertygad om att det ger bra spelare en liten extra edge. Kolla negreanu som rebuyade 26 ggr för WSOP för ett tag sen.

 

2) Men huvudanledningen är det spelmässiga, nämligen att spelet blir mer aggressivt och roligt mer än rockgarden.

 

Nu är det bara 2 timmar tills man måste dra till morföräldrarna. God jul allihop!

 

PS: Eftersom en majoritet verkar vilja ha freezeout på ME så ska vi försöka ordna det om Bestpoker tillåter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser verkligen inte varför feedback behöver konstruktiv (det gör den bara bättre), och jag ser verkligen inte hur du tänker angående trevligt/otrevligt.

Tolka in nöje/missnöje i mitt tonläge, men avvisa inte mina åsikter som mindre värda för att jag ogillar ditt förslag och visar det.

 

Negreanu spelade väldigt bra i det eventet.

Jag gillar särskilt då han kommer till bordet (försenad), och säger "rebuy, all-in" i första handen, utan att se sina kort.

Du kunde ha hittat bättre exempel.

 

Ponera att vi har två tävlingar, med samma blindstruktur:

 

a) 2000 startmarker, en rebuy, en add-on, det görs (.75, 1) rebuys+add-on per spelare

b) 4000 startmarker, freezeout

 

Vilken föredrar du, och varför?

 

PS

 

En majoritet tycks vilja ha fler freezeouts än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser verkligen inte varför feedback behöver konstruktiv (det gör den bara bättre), och jag ser verkligen inte hur du tänker angående trevligt/otrevligt.

Tolka in nöje/missnöje i mitt tonläge, men avvisa inte mina åsikter som mindre värda för att jag ogillar ditt förslag och visar det.

 

Negreanu spelade väldigt bra i det eventet.

Jag gillar särskilt då han kommer till bordet (försenad), och säger "rebuy, all-in" i första handen, utan att se sina kort.

Du kunde ha hittat bättre exempel.

 

Ponera att vi har två tävlingar, med samma blindstruktur:

 

a) 2000 startmarker, en rebuy, en add-on, det görs (.75, 1) rebuys+add-on per spelare

b) 4000 startmarker, freezeout

 

Vilken föredrar du, och varför?

 

PS

 

En majoritet tycks vilja ha fler freezeouts än så.

 

Jag avvisade inte dina åsikter. Jag besvarade ju dom i samma inlägg som jag kommenterade dom?

 

Jag föredrar alternativ A. Anledningarna skrev jag i mitt förra inlägg.

 

Tänkte bara understryka att det är EN rebuy just nu hos alla event (utom just ME) och inte direkt en "rebuyturnering". Skillnaden är enorm och jag tror folk går mer på tradition än vad som egentligen är roligast. Men jag tycker helt klart vi kan starta en omröstning så anpassar vi turneringarna efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha Hi/Lo ska ju givetvis spelas i FL-form.

 

Föredrar freezouts före rebuy-turneringar när det gäller något såhär såpass "seriöst". Är det en vanlig för skoj forumturre så visst, kör med några rebuys. Men ska man köra en "for fun" turnering ska inköpet vara mycket lägre så fler kan vara med och sedan inte kallas mästerskap.

 

Ska man köra något som liknar ett mästerskap med flera events så tycker jag man kör freezout med bra skruktur. Förstår El Helado som vill undvika weaktight spel, men tror inte lösningen är att lägga in en rebuy.

 

Bara för att unlimited-rebuy-turneringar är tokiga och vanliga freezouts "rock gardens" betyder det inte att den ultimata lösningen är att komprimissa och köra bara en rebuy...

 

Sedan tycker jag personligen inte att freezouts automatiskt leder till weaktight spel. Det är ju den vanligaste turneringsforumen och det som alla stora events kör så... Att kritisera det kräver nog en väldigt bra backup om man ska kalla en rebuy för mer skillkrävande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du ihop att a) är mer skicklighetskrävande?

 

En turnering med rebuys är så klart en rebuyturnering.

 

Hur som helst, hur får du ihop att a) är mer skicklighetskrävande?

 

Men framför allt, vem är du? Du tycks inte jobba för Best?

 

Jag tycker personligen att skicklighet i poker handlar om att våga pusha de där gångerna man tror att man är favorit (även om man inte är helt säker). Är man dålig så väntar man tills man floppar något och är säker på att man vinner vilket är tråkigt spel. Säg att man kommer till en situation i en turnering där raisar i sen position med QQ. BB synar ensam och floppen kommer 3QK rainbow. Du CBar och BB går all in och du synar självklart och märker att BB har KK och du åker ut. Du spelar bra men har bara otur, dvs åker ut pga slumpen. Har du en rebuy har du mer chanser att bevisa din skicklighet. Nu vill jag inte ha en diskussion om detta egentligen. Jag tycker bara du kan uttrycka din "feedback" på ett trevligt sätt och förstår inte varför du ska vara otrevlig emot någon som försöker hitta på något skoj för alla och också är öppen för förslag.

 

Nej jag arbetar inte för Bestpoker. Jag var den som "kom på idén" till den turnering och ongame stödjer att man kan enkelt lägga upp egna turneringar. Jag är också den som kommer bidra till att alla event utom hold 'em och kanske också 7C-studeventen kommer vara fyllt med övervärde med mitt inköp :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad kallt det känns när en sån här grej anordnas av en person som uppenbarligen inte har alla flingor i paketet. sen att dessutom låta någon som själv säger att han inte är en MTTare basa över upplägg och struktur gör ju att det går från bakom fiskpinnarna i frysen till att vara ett dopp vid sibiriska ishavskusten... fan, låt någon riktigt insatt styra det här eller låt bli att göra det till nån officiell tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad kallt det känns när en sån här grej anordnas av en person som uppenbarligen inte har alla flingor i paketet. sen att dessutom låta någon som själv säger att han inte är en MTTare basa över upplägg och struktur gör ju att det går från bakom fiskpinnarna i frysen till att vara ett dopp vid sibiriska ishavskusten... fan, låt någon riktigt insatt styra det här eller låt bli att göra det till nån officiell tävling.

Nu var det faktiskt EHP:s egna idé, inte precis som någon anlita honom att anordna detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad kallt det känns när en sån här grej anordnas av en person som uppenbarligen inte har alla flingor i paketet. sen att dessutom låta någon som själv säger att han inte är en MTTare basa över upplägg och struktur gör ju att det går från bakom fiskpinnarna i frysen till att vara ett dopp vid sibiriska ishavskusten... fan, låt någon riktigt insatt styra det här eller låt bli att göra det till nån officiell tävling.

 

Ursäkta? Den första meningen är ju ett personligt angrepp. Dessutom är du ju korkad eftersom du anklagar folk med andra åsikter än dig själv för att vara en idiot. Kanske borde testa att bo i Kina?

 

Sen vet jag inte riktigt vad du har för problem. Du säger att jag "basar över upplägg och struktur" Räcker det inte med att jag påpekar i varje inlägg att tävlingen styrs efter vad majoriteten tycker för att du ska förstå?

 

Nu blev det lite mycket whine i den här tråden så jag föreslår att isuckcallme skapar en ny tråd om han vill fortsätta och överlåter denna tråden till konstruktiv kritik igen.

 

Så vi ska ändra Omaha hi/low till FL samt göra ME till freezeout om inte fler events. Något mer? Isuckcallme?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är, EHP, att jag vet att jag haft en negativ attityd. Och jag förstår att det gör det hela tråkigare för dig som säkert lagt ner en hel del tid på det här, att bemötas av den typen av mothugg.

 

Jag står för det jag sagt, men jag kan ångra att jag varit så fientlig.

Hur som helst:

 

Jag vill i all välmening säga att det kanske inte är så att du varit till fullo förberedd på vad du gett dig in på?

Idén i sig är rolig, och kan bli bra, men...många tänker nog:

Vem är du?

Vad är bakgrunden till detta?

Osv.

 

Jag förstår inte alls ditt resonemang ang rebuyturrar, men förhoppningsvis går du på allmänhetens önskemål.

Visst gular man på floppar mellanset ibland, men det är faktiskt poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vem är du"? Vad är det för fråga? Ska ni dejta karln eller ska ni spela en forumturnering?

 

Känns som att några här bara läst sida 3 och hugger på det. Att säga att EHP inte har alla flingor i paketet osv känns bara korkat. Han har ju hela tiden sagt att han anpassar turneringen efter majoritetens önskemål...

 

Känns som att PF är en jävla sandlåda ibland...

 

/lurker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

isuckcallme, vad är problemet? As said, det är ju faktiskt så att Helado på eget initiativ valt att anordna detta. Visst kan man ha åsikter om huruvida det ska vara rebuys eller inte men idén att dra igång detta är hur bra som helst.

 

Tycker bara det är jävligt tragiskt att så fort någon kommer med grym idé så ska den klankas ner på bara för att själva utformningen inte är fulländad.

 

Försök att visa lite tacksamhet en gång i livet istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att hålla med Conspiracy. Hela den här grejen känns...alltså, det hade kunnat presenteras bättre.

 

Alltså, om folk kommer med konstruktiv kritik - vilket jag f.ö. tycker du har gjort - så ser jag inga som helst problem i det, snarare borde väl det uppmuntras.

 

Däremot när isuckcallme går till personangrepp så blir det bara patetiskt.

 

Jag är fullkomligt övertygad om att upplägget skulle bli bättre om någon som är mer insatt i MTT's och liknande skulle arrangera detta. MEN vad jag vet så är det ingen som har tagit tag i det och då tycker jag det är ett jättebra initiativ av Helado.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...