Gå till innehåll

NL - Slaska för att mixa upp sitt spel?

Recommended Posts

Postad

Det gäller cashgame.

Jag brukar lira tight på nivån 0.25/0.5, spelar alla pocketpar (de små för att seta) och AQ/AK, ibland AJ.

Jag har kollat lite highstakes-borden och noterat att många slaskar som fan, såg en kille lira J8o i dålig pos, han langa stegen och dubblade upp. Självklart förstår jag att detta är någonting som händer sällan.

Jag experimenterar gärna lite och har testat att lira lite mer händer på knappen, eller i annan bra position, de måste alltid vara suitade dock. Lirade Q9s och J7s igår och de är faktiskt spelbara, självklart har de i princip bara färg-värdet, men det verkar som man kan tjäna på att slaska lite.

Detta gör även att man kan mixa upp sitt spel lite, någon som har lite tankar kring slaskande?

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

ja ser de såhär. om motspelarna inte är tillräckligt bra för att förstå att du bara spelar AA-JJ AK, AQ så räcker de ju med att spela och höja på dom händerna om du ändå får bra betalt. Om motspelarna efter ett tag fattar att du är snortight å lägger sej för dina bet måste du ju mixa spelet lite, å höja me nån suited connector osv.

Ja spelar låg no limit och har aldrig haft nå problem med att inte fått action även fast ja bara spelar premiumhänder.

Sen handlar de väl en del om hur bra postflop man är. Ja tycker inte ja är tillräckligt bra för att kunna slaska me knepiga händer.

Postad

Du har en bra poäng, så jag kommer nog att ta det lugnt med att slaska. Dock tycker jag att mitt postflop-spel är ganska bra ;) I alla fall bättre än the average spelare på den nivån ;)

Jag tycker iofs det känns ganska soft att slaska med bra position, finns ju inget skönare än att ha maskerat sin färg med bettande ;) Fast å andra sidan finns det nog inget jävligare än att missa färgen :/

Postad

Att spela J7s på knappen har bra mycket mer värde än färgen. Förutsatt att du inte är en tomte som nästlar in dig i dumma situationer och synar med bottompar etc.

Exempelvis har du mycket information att gå på och kan stjäla många potter på flop eller turn då ingen träffat.

Du kan få en flop typ T93 med två av en annan färg än din och beta hårt på floppen på bluff (semi-bluff), få syn av en motspelare och sen representera färgen på turn eller river om den tredje i färgen kommer.

Finns dock nedsidor med att spela den typen av händer såsom att man kan trassla in sig med Top-par / dålig kicker etc etc.

Postad

Jag har lirat mot dig några gånger bla kalla du mig fisk bara för att jag raisade dig med AA och du skrev att det är onödigt att försöka bluffa mot fisken ;). Men jag upptäckte ganska fort att du allmänt lirade tight preflop odkc tror jag att det är väldigt få som tänker på detta på dessa nivåer så att spela några händer bara för att skapa en annan image är nog relativt bortkastade pengar.

Postad

Rille,

Det var ju inte roligt :/ Brukar oftast vara trevlig vid pokerbordet (om jag inte är trött ;) - kan det vara så att du mött en kille som heter "thorin"? Jag heter nämligen "thor1n" när jag lirar :)

Postad

Att spela "fel" för att skaffa sig en image på nätet är helt fel, då:

a) Många multitablar och kommer inte ihåg dig

b) Det finns så många motståndare som kommer och går, dumt slösa imagepengar på en som snart försvinner.

Live kan det vara mycket lönande att ha en viss image och spela tvärt emot den!

Postad
Rille,

Det var ju inte roligt :/ Brukar oftast vara trevlig vid pokerbordet (om jag inte är trött ;) - kan det vara så att du mött en kille som heter "thorin"? Jag heter nämligen "thor1n" när jag lirar :)

Det kan iofs vara mycket möjligt.

Postad

Jag har också spelat på samma bord som dig ibland och märkte att du var ganska så snortight.

Tror ändå det är bättre att vara för tight än att slaska för mycket som vissa (läs: jag) gör.

..försöker faktiskt tighta till mig, tror det kommer när jag vågar spela mer än ett bord.

Postad

Vet inte riktigt hur du definierar slaska, om det innebär att raisa 83o UTG eller helt enkelt bara limpa runt lite med 89o.

Jag lyckades fint med detta igår iaf (det senare). Spelade lite connectors och any suited och synade minibets (1BB) vid halvdana träffar. (Jag har stenbehärskning under postflopspelet med dessa händer).

En storstack med mycket tur/flyt och överaggressevitet talade glatt om för mig att jag var den sämsta spelaren han någonsin spelat mot. Hursomhelst hade jag trillat upp ca 40BB över inköp och hittar AA. Raisar 6BB och får omslag av "tuffingen" till ca 30 BB (!). Jag ställer in och vinner mot A10s. Tjoho!

Han satte säkert mig på QJo tackvare mitt tidigare preflopspel :)

Så ibland fungerar det! Men det gäller att inte överspela händerna.

Jag brukar loosa upp rejält om jag märker att jag har flyt, spelar många connectors, alla pp, suited Q etc. Fungerar bra för mig.

Som ett extra inlägg kan jag skriva att jag lyckades hamna all-in preflop 3 ggr igår med AA :) Inte varje dag det händer.

Postad

hehe jag måste hålla med Gdaily där, jag minns hur jag slaskade i en timme ungefär och fick syn hela tiden till slut... dom synade ner mig med lägsta paret, allt drag allt möjligt för att jag bluffat så mycket.. det tråkiga var bara att efter en timme till var typ ingen från ursprungliga bordet kvar och allt mitt slaskande för ett par hundra dollar var i onödan...