Gå till innehåll

NLT - Triss på rivern


champdanne

Recommended Posts

Jag har aldrig tidigare spelat mot MrSpoony när denna hand utspelar sig.

 

$25 NL Texas Holdem

 

TSeat 2 is the button

Seat 1: ikos123 ( $32 )

Seat 2: bmuht5 ( $33.05 )

Seat 3: coach_k_10 ( $4.30 )

Seat 4: LuckyChris474 ( $4.65 )

Seat 5: Evgeniy333 ( $27.50 )

Seat 6: champdanne87 ( $25.70 )

Seat 7: Brauwers77 ( $13.25 )

Seat 8: MrSpoony ( $39.44 )

Seat 9: gnafleguk ( $25.40 )

Seat 10: RNVP_SPEEDY ( $24.75 )

coach_k_10 posts small blind [$0.10].

LuckyChris474 posts big blind [$0.25].

Dealt to champdanne87 [ Ks Kd ]

Evgeniy333 folds

champdanne87 raises [$0.50]

 

Borde nog ha höjt mer, trodde det skulle räcka med tanke på positionen.

 

Brauwers77 calls [$0.50]

MrSpoony calls [$0.50]

gnafleguk folds

RNVP_SPEEDY folds

ikos123 calls [$0.50]

bmuht5 folds

coach_k_10 folds

LuckyChris474 folds

** Dealing Flop ** [ Th, Kc, Jd ]

champdanne87 bets [$1.70]

Brauwers77 folds

MrSpoony calls [$1.70]

ikos123 folds

** Dealing Turn ** [ 2d ]

champdanne87 bets [$3]

MrSpoony raises [$6]

 

Tvåan kan inte ha hjälpt honom, så jag antar att han floppat antingen en triss, stege eller tvåpar. Han kan även ha haft AK eller KQ.

 

champdanne87 calls [$3]

** Dealing River ** [ Qs ]

champdanne87 checks

MrSpoony bets [$10]

 

Vad bör jag göra i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog ha höjt mer, trodde det skulle räcka med tanke på positionen.

 

Hur menar du nu? Menar du att du trodde att de andra skulle fold mot en mini raise?

 

Beta ca 4BB pre flop. Inte världens roligaste flopp men du har kåk drag men jag hade nog försökt beta hem den direkt och beta mellan 3/4 pott - pott.

 

Får man syn då så känns det rätt klat och då känns inte en checksyn på turn helt fel och sen får man se vad som händer på rivern.

 

Som du spelar nu hade jag nog lagt mig på rivern utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog ha höjt mer, trodde det skulle räcka med tanke på positionen.

 

Hur menar du nu? Menar du att du trodde att de andra skulle fold mot en mini raise?

 

Nej, men jag trodde att max 2 spelare skulle syna. Jag brukar vanligtvis höja 3xBB, men jag läste nyligen denna artikel där det står att många höjer för mycket i tidig position. Men det är kanske för de högre nivåerna det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog ha höjt mer, trodde det skulle räcka med tanke på positionen.

 

Hur menar du nu? Menar du att du trodde att de andra skulle fold mot en mini raise?

 

Nej, men jag trodde att max 2 spelare skulle syna. Jag brukar vanligtvis höja 3xBB, men jag läste nyligen denna artikel där det står att många höjer för mycket i tidig position. Men det är kanske för de högre nivåerna det gäller.

 

fattar ärligt talat inte vad artikeln beskriver, men det är iaf inte ett NL25 cash game på nätet...

Det enda du ska tänka på preflop med kk är: hmmm, hur får jag in så mycket som möjligt redan nu, helst mot en enda motståndare...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men jag trodde att max 2 spelare skulle syna. Jag brukar vanligtvis höja 3xBB, men jag läste nyligen denna artikel där det står att många höjer för mycket i tidig position. Men det är kanske för de högre nivåerna det gäller.

 

Höga par är fortfarande bara ett par. Du vill inte ha en multiway med dessa utan du vill helst bara ha en max 2 motståndare. Visst man kan variera sig ibland men då måste man vara beredd att folda dem, men oftast ska man spela dem old school med en ordentlig höjning.

 

Med en minihöjning lär du bara få personer med riktiga skräphänder att folda. Jag hatar miniraise och i sen possition skulle jag kunna tänka mig att spela any two för att jag får härlig implicita odds mot personer som minihöjer med höga par och inte kan släppa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du missa de första två styckena

I never get tired of saying it: If you're the first to enter the pot in a No-Limit Hold 'em game, never call. If you aren't prepared to raise, throw your hand away.

 

Why, you ask? Simple. By raising, you put pressure on the blinds and the other players at the table, making them consider just how strong their hands really are. Chances are that by raising, you'll force marginal hands to fold before you even see the flop, limiting the number of players you have to beat through the rest of the hand.

 

Hur mycket "pressure" lägger du på blindsen med en minihöjning? Du lär inte få mång marginella händer att fold.

 

BTW så försöker jag inte såga dig eller vara taskig. Vill bara få dig att inse att en minihöjning är inget bra spel om du inte är säker på att du har en aggressiv fi bakom dig som du är säker på höjer. Att använda det för att mixa upp spelet är inget som behövs på låga nivåer. Då är det oftast rätt med ABC-poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikeln är bra. "2 x BB betyer nog i det här fallet att du höjer till 0,75 pf i tidig position.

I USA räknar de en lite annan väg även när det gäller pottodds. (men resultatet är detsamma)

På svenska blir det att du raisar till 3 BB. En miniraise (2BB) är för lite.

Övriga som skrivit här har rätt. På låga nivåer kan man dra till med 4xBB, dvs 1 dollar om ingen limpat före dig. Som sagt lägg till en bb för varje limpare.

Några här på forumet vill att man höjer med 5-6BB med toppar. Men där fungerar artikelns råd bra. Du får sämre betalt och bara syn/reraise av bättre händer.

Din hand: Med den floppen och så många synare måste du ta i mer där. Pott-lite drygt pott, typ. Då vet du som sagt att fi har riktigt bra. Nu kan han vara på drag.

Även turn, 4-5 dolllar. På river blir det tuffare.

Om jag räknar rätt har du 14,40 i potten innan, han betar 10. Du ska syna 10 för att vinna 34. Tror du att han har stegen bara 2 gånger av 3 är det väl syn.

På den här nivån (jag spelar samma) älskar ju folk sina ess så jag tror inte att det är någon vinstaffär att syna. Moment 22. Du förlorar på att lägga dig (ibland har han inte stegen.) och du förlorar på att syna om han har stegen säg 5 gånger av 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till $1 preflopp.

 

Floppen är livsfarlig. Sitter Fi på AQ så ligger du långt efter.

 

På NL25 är folk weaktighta - när Fi reraisar turn så måste du sätta Fi på AQ och redan då tänka på att folda. Du får dock pottodds och dra till kåken - så syn är rätt i detta läget.

 

När Q kommer på river så är det bara och dumpa handen. På NL25 blir folk överförtjusta så fort de ser att A på handen och kan inte släppa sina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...