Gå till innehåll

Snacktråd för SM


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är rätt nöjd. Skulle väl bara synat ned istället men om jag förlorade handen skulle han ändå ha ett massivt överläge efteråt.

 

1.2 miljoner :-o

 

Har du redan fått pengarna på kontot?

 

vilken nivå brukar du spela på?

De betalar ut pengarna manuellt till vinnaren. Stog i nån information nånstans.

 

EDIT: Just det ja, vinnaren, tänkte fel.. Då antar jag att mickol själv får svara.

 

STORT GRATTIS, m! Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången på två år har jag inte spelat en endaste pokerhand på fem dygn nu, känns helt otroligt skönt. Kan knappast säga att jag är spelberoende, däremot girig som fan.

 

Är inte mångmiljonär men har spelat ihop nog med pengar för att leva ett bra liv. Har betalat av alla studielån, kan köpa mig ett hus och bil eller bara ta ut några tusen extra varje månad på en vanlig lön i 15-20 år. Är det dags att sluta nu?

 

Spelarna blir allt bättre och fiskarna färre. Och ärligt talat tror jag situationen i USA kommer få förödande konsekvenser för hela marknaden i det långa loppet. "Boomen" kan få svårt att överleva utan Amerika som förgrundsfigurer och då blir det bara hardcorespelarna kvar, inte mycket EV+ alltså.

 

Vad är det för liv egentligen att vara professionell pokerspelare? Man sitter ensam hemma framför datorn hela dagen och bara grindar. Man utvecklas inte ett dugg som person, snarare tvärtom. Blir osocial och apatisk. Pokern var den absolut största faktorn som havererade mitt sista förhållande som varade 2½ år. Helt ärligt talat har jag inte ens velat ha ett nytt förhållande sen dess för att jag vet att det skulle påverka min poker. Vad är det för sjuk tanke egentligen?

 

Vill stiga upp 7 (ok, 9 då) varje morgon och gå till jobbet, vill omge mig med riktiga arbetskamrater och inte alias runt ett pokerbord. Vill kunna gå ut och göra vad jag vill när jag vill med vem jag vill utan att behöva tänka på att hinna hem innan kvällsturnerningarna börjar. Vill slippa nattgrinden. Vill ha ett förhållande igen, och framför allt jag vill leva igen.

 

Poker suger, finns det ärligt talat någon storgrinder kvar som tycker det är kul att spela poker? Nej det här blir min avskedsansökan till grinderlivet. Kommer fortfarande spela de stora liveturnerningarna, och nån gång kanske jag sätter mig vid ett nätbord igen för förströelse, men aldrig för min huvudsakliga inkomst igen.

 

Och ett litet erkännande, hela den där supertighta imagen jag ville framställa var bara en bluff för min tableimage. Spelade oftast sjukt lös men ingen vågade sig på en showdown mot mig eftersom alla visste att jag bara spelade nötterna :twisted:

 

Lycka till alla pokerproffs som fortsätter grinden! Men kan verkligen inte rekommendera det här livet för alla er microlimitspelare som drömmer om en pokerkarriär, pengar är faktiskt inte allt i livet.

 

Grattis till en fin peng.

 

Hittade ett gammalt inlägg.

 

Kommer du att lira mer nu, eller gäller distansen till poker fortfarande??

 

Hat så kul med firandet, skulle kunna tro att du bara går runt och ylar, både av lycka och frustration.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt nöjd. Skulle väl bara synat ned istället men om jag förlorade handen skulle han ändå ha ett massivt överläge efteråt.

 

1.2 miljoner :-o

 

Har du redan fått pengarna på kontot?

 

vilken nivå brukar du spela på?

 

Jepp, är pokerpensionär :)

 

Synd att du inte vann, för 5 mille hade vi fått en riktigt bra vänsterback inför Champions League

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon vänlig själ som kan posta resultatlistan (1-29)?

 

Grattis till alla PF:are som lyckades bra ikväll

 

1.Bites_Fish

2.micko

3.Maltis

4.Dalla_84

5.VAFANTRORU

6.hssson

7.ZiPdAHoE

8.kaklukski

9.PL4T

10.SteweMcJay

11.-Angel-

12.westfelt

13.wildcard10

14.MartinP

15.Tridynamo

16.jonasn

17.ving01

18.Eysenck

19.jespercity20

20.Astricus

21.Struts

22.Tjuge

23.DaJunior

24.fr79

25.elqkinjo

26.UCanAMD

27.hasseman10

28.M1978

29.Succesful

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...