Gå till innehåll

NLT - SnG, QQ mot 3 fi i tidigt skede


Recommended Posts

Fulltilt 11+1 SnG turbo. Inga read på fi.

 

Seat 1: Hjälte (1,410)

Seat 2: Pegleg87 (1,440)

Seat 3: sploch73 (1,485)

Seat 4: SenorBear (3,160)

Seat 5: A_True_Rounder (1,675)

Seat 6: bagwell5 (1,565)

Seat 7: Protectus111 (1,355)

Seat 8: lintingting (1,410)

SenorBear posts the small blind of 30

A_True_Rounder posts the big blind of 60

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hjälte[Qd Qh]

bagwell5 calls 60

Protectus111 folds

lintingting folds

Hjälte raises to 220

Pegleg87 folds

sploch73 calls 220

SenorBear folds

A_True_Rounder calls 160

bagwell5 calls 160

*** FLOP *** [4s 4c 2d]

A_True_Rounder checks

bagwell5 checks

Hjälte ??

 

Vad är bästa spel här? Skall man betta kan det väl bara bli tal om att kasta ut ratten genom dörren och trycka på gasen? Checka känns ju inget bra det heller med tanke på K och A som kan komma.

 

(säkert väldig trivialt men det kan vara bra att få lite koll o feedback på det med ibland)

 

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som clueless säger så är man så sjukt pottcommitad om man bettar pott på flopp och får syn, och då finns ju inte folden även om det kommer A på turn o K på river.

I detta läge skulle jag ställa på floppen, och förmodligen få syn av lägre PP än dina schlajnor ;) , då folk ofta spelar så på låga sngs, särskilt om det är turbo då folk gärna chansar för att kanske få en stack, än att fega och ätas opp.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer.

 

jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet :-)

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer.

 

jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet :-)

 

//Matte

 

Ahhh, såg inte att en hade limpat innan dig! Då var det en bra raise preflop. Jag brukar oxå köra med 3BB+1BB/limpare. Men när blindsen ökar brukar jag gå ifrån den regeln. All in på floppen som du gjorde var kanske ett bättre alternativ än att beta pott eller halvpott. Som nån skrev så är du ju rätt comittad. Fyra bord kan vara lite stressigt. Jag är väl oxå gubbe antar jag, 33 som man e... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du raisar lite mycket preflop, 180 hade räckt.På floppen är det solklart att du måste beta, minst halvpott men gärna lite mer.

 

jag brukar köra 3bb + 1bb/limpare så egentligen var det i minsta laget. Men det blev väl lite stressigt för gubben helt enkelt med 4 bord samtidigt som man skulle hitta rätt knappar på tangentbordet :-)

 

//Matte

 

Ahhh, såg inte att en hade limpat innan dig! Då var det en bra raise preflop. Jag brukar oxå köra med 3BB+1BB/limpare. Men när blindsen ökar brukar jag gå ifrån den regeln. All in på floppen som du gjorde var kanske ett bättre alternativ än att beta pott eller halvpott. Som nån skrev så är du ju rätt comittad. Fyra bord kan vara lite stressigt. Jag är väl oxå gubbe antar jag, 33 som man e... ;)

 

ah du närmar dig, du närmar dig. Själv är man 36 så vi lär ju dra upp medelåldern här på forumet ivarjefall. Det är inte lätt att hänga med i ungtupparans framgångar på borden men vi får göra så gott vi kan :-)

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...