Gå till innehåll

Klientens säkerhet


Yokos

Recommended Posts

Jag spelade på Nordicbet i Söndags och skulle försöka kvala in till EPT i Köpenhamn.Typ 10min innan spelet skulle dra igång så går det inte att logga in på klienten.

 

Sedan när spelet har börjat då kan jag logga in.Har tappat ett par blindsrundor och sedan lägger skiten ner igen!!!Inköpet var på 800usd så det var verkligen ingen freeroll...

 

Jag satt utomlands på ett hotell och visste inte vad att göra.Jag bestämde mig efter ca 30min med strul för att ta taxi ner till ett internetkafe och därifrån ladda ner klienten och hoppas på det bästa...

 

Allt som allt tappade jag koncentration och en hel del blinds...sedan får jag av andra veta att de också haft problem med klienten och att de fått ett mail om problemet....

 

Vad jag vill få fram är vilket ansvar som vilar på sidan i detta fall NORDICBET och vad man kan kräva som ersättning?

 

Tilläggas ska att mitt hotell har en snabb och säker uppkoppling och att internet flöt på bra!förutom då NB...

 

TACK o god tur runt borden...

 

ps jag klarade givetvis inte kvalet men det skulle ivf vara intressant att få veta vilket ansvar som vilar på NB

 

ps2 tänkt att spela SM men....hmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade också problem med att logga in i söndags. Det kan bero på att alla försökte registrera sig till SM-freerollen som gick kl 19.00. När jag väl loggade in så kom inte bordet upp utan jag fick hålla på att logga in fram o tillbaka och det gick till slut.

 

Jag vet inte när EPT kvalet gick men det kan som sagt bero på överbelastningen i samband med den massiva registreringen till SM-Freerollen.

 

Gällande NBs ansvar så tycker jag inte att det är mer än rätt att de ersätter dig på något sätt i o m att det är deras klient som inte håller måttet. Men som de flesta siter så får man standardsvaret. "Tyvärr har våra tekniker inte hittat något fel utan det måste ha varit ett fel hos din ISP" och så slipper de betala nåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret....och ja turneringen började kl 19.00 så det låter troligt!!!

 

Ska bli mindre kul att se när SM startar om de då klarar anstormningen av uppskattningsvis 4000-5000spelare....eller deras tidigt uppsatta mål om 12000 oj oj oj....

 

god tur

 

 

Där har du problemet :) Men som sagt, jag tycker att du borde kräva någon sorts kompensation. De händerna du har missat kan du ha vunnit en del stora potter ju så du kan ha de som argument plus att nu vet du att det var fel på deras klient och det har inte något att göra med din ISP.

 

Det skall nog bli intressant imorgon ja. Jag skall köpa in mig ikväll för säkerthets skull. Man vill inte missa det schyssta övervärdet i turneringen :) Snacka om miss från NB. De kommer aldrig att nå den beräknade summan på 12000 pers.

Jag märkte igår att de hade släppt fler satteliter i desperation att få ihop folk :). Nääää jag tror att de går minus denna turneringen men de får tillbaka det i fort av schysst reklam och nya kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att klienten brakar när folk vill anmäla sig till sm-frirullen bådar ju inte direkt gott. Hur ska den kunna hålla när alla sm-spelare plus publik stomar in.... :?

 

Ja, man får hoppas att det håller. Det är egentligen ingen större skillnad mot en annan turnering med några tusen. Det är nog lite oroliga för att det skall krascha tror jag. De har stängt av chattfunktionen för utomstående också om det nu har någon påverkan på klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har stängt av chattfunktionen för utomstående också om det nu har någon påverkan på klienten.

 

Har ingen aning vad det har for funktion men det ska bli jakligt skont att "slippa" utomstaende. Publik ar ju kul men man kanner sig taskig nar man inte hinner svara pa fragor pga att man spelar...

 

/Jennez - *who thinks he is a star*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade en satellit igår men hittar fortfarande inte mitt namn i lobbyn (skulle läggas till manuellt p g a problem med lobbyn). Lite trögt tycker jag.

 

Vill däremot ge plus till Nordicbet för att man när det var fem spelare kvar sköt till $90 så att alla gick vidare. Prispoolen var egentligen 4 platser + $210 till femman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade en satellit igår men hittar fortfarande inte mitt namn i lobbyn (skulle läggas till manuellt p g a problem med lobbyn). Lite trögt tycker jag.

 

Vill däremot ge plus till Nordicbet för att man när det var fem spelare kvar sköt till $90 så att alla gick vidare. Prispoolen var egentligen 4 platser + $210 till femman.

 

Det var schysst av dem att lägga till de 90$. Inte illa. De kanske är en bra site trots allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade en satellit igår men hittar fortfarande inte mitt namn i lobbyn (skulle läggas till manuellt p g a problem med lobbyn). Lite trögt tycker jag.

 

Vill däremot ge plus till Nordicbet för att man när det var fem spelare kvar sköt till $90 så att alla gick vidare. Prispoolen var egentligen 4 platser + $210 till femman.

 

Det var schysst av dem att lägga till de 90$. Inte illa. De kanske är en bra site trots allt :)

 

Iof tjänade de ju $210 på att göra så , eftersom de pengarna dras från övervärdet sett ur Nordic bets perspektiv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som hade varit önskvärt är att spelarna släpps på i mindre mängd. Kanske kunde man begränsa antalet spelare som kommer in i minuten och istället erbjuda de som registrerar sig mer än en timme innan turneringen att spela rakefria SnG mot varandra, t-shirt till var 10:e anmälning eller nått sånt.

 

Lite väl sent att tekniskt lösa detta men någon form av morot till de som registrerar sig tidigt vore bra så att man minimerar den värsta anstormningen.

 

Nu kommer jag själv troligtvis inte att spela men jag kommer heller inte att spela på NordicBet under tiden då anstomningen av spelare till SM är som värst. Roade mig på frirullen till SM i söndags och då var det riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...