Gå till innehåll

NLT - Andrapar, Fi bettar hela vägen. Syn på river?

Recommended Posts

Postad

Pokerpuzzle har spelat TAG o är hyfsat ok.

Han brukar checka floppen till PFR förutom ett par gånger då han bettat rakt ut. Vid ett tillfälle fick han visa handen o hade bettat ut drag på floppen.

Min image är ganska loose preflop och jag har åkt fast när jag har bluffat några gånger, och även synat ner i svåra lägen o visat att man inte gärna köper ut mig ur pottarna.

Pokerpuzzle multitablar så jag antar att han inte riktigt har en uppfattning om min spelstil förutom att han sett stacken växa.

De gånger vi har drabbat samman så har någon av oss vikit sig tidigt varje gång.

pzhao1 is at seat 0 with $53.35.

HERO is at seat 1 with $209.85.

booshiet1 is at seat 3 with $126.95.

PokerPuzzle is at seat 4 with $139.95.

The button is at seat 1.

booshiet1 posts the small blind of $.50.

PokerPuzzle posts the big blind of $1.

pzhao1: -- --

HERO: Kd Qs

booshiet1: -- --

PokerPuzzle: -- --

Pre-flop:

pzhao1 folds. HERO raises to $3. booshiet1

folds. PokerPuzzle calls.

Flop (board: Qc 6s Ac):

PokerPuzzle bets $6.50. HERO calls.

Turn (board: Qc 6s Ac 3s):

PokerPuzzle bets $14. HERO calls.

River (board: Qc 6s Ac 3s 3d):

PokerPuzzle bets $35. HERO?

Jag sätter honom på drag och givet blankar på turn o river har jag väl inget val förutom att syna ner hela vägen?

Kan vara set också men i så fall endast 66 känns det som. Jag borde leda mot resten av den HD jag enligt min read tror att han bettar ut floppen på.

Postad

Det känns som en fold på floppen men om man kommit till rivern så tror jag att man ska syna, då jag tror att fi check/synar nästan alla Ax där.

Edit för att fördjupa sig något: Förhållandet mellan de händer du leder mot på floppen relativt de du ligger under imot förbättras för dig under resans gång. Som jag ser det kan han ha Ax på floppen(mega antal komb) och ibland på turn så antal komb skräp/monster+Ax ökar eftersom skräpet till skillnad från Ax ofta fullföljer så här har jag märkt. Skräp/monster>1/3 på rivern.

Postad

Varför skulle han donka en flopp som denna med ett drag? Den träffar ju dig väldigt ofta. Skulle kanske kunna vara KJ/TK :c: som hoppas kunna bet-3betta all-in på floppen.

Floppsynen kan väl vara ok, men turn hade jag lagt.

Han borde inse att han har dåligt med FE på river och inte betta den med ett bustat drag. Jag tror du förlorar där väldigt ofta.

Postad

Jag hade lagt där, hade jag haft en tell eller speciell read på min motståndare så ghade en syn kanske varit aktuell, jag tolkar det som att du har en liten read på hans dragbetningsmönster och då kan synen funka, annars hade jag nog lagt. Han har bettat stabilt hela vägen och våran han är inget monster

Postad
Det känns som en fold på floppen men om man kommit till rivern så tror jag att man ska syna, då jag tror att fi check/synar nästan alla Ax där.

Edit för att fördjupa sig något: Förhållandet mellan de händer du leder mot på floppen relativt de du ligger under imot förbättras för dig under resans gång. Som jag ser det kan han ha Ax på floppen(mega antal komb) och ibland på turn så antal komb skräp/monster+Ax ökar eftersom skräpet till skillnad från Ax ofta fullföljer så här har jag märkt. Skräp/monster>1/3 på rivern.

Exakt så tänkte jag... att hans story så att säga inte stämmer hela vägen. Floppsynen var baserad på känslan att han var på drag.

När han fortsätter att bomba så närmar sig hans hand ytterligheterna tom eller monster.

Resultat:

River (board: Qc 6s Ac 3s 3d):

PokerPuzzle bets $35. HERO calls.

Showdown:

PokerPuzzle shows Tc 9c.

PokerPuzzle has Tc Qc Ac 3s 3d: a pair of threes.

HERO shows Kd Qs.

HERO has Qs Qc Ac 3s 3d: two pair, queens and threes.

Hand #37040843-33873 Summary:

$2 is raked from a pot of $117.50.

HERO wins $115.50 with two pair, queens and threes.