Gå till innehåll

AKs UTG -> Monsterdrag, semikorta stackar


Myssion

Recommended Posts

I såna här lägen letar jag alltid efter den summa som delvis inte är för liten jämfört med potten, men som samtidigt lämnar kvar åtminstone en bit FE för en eventuell all-in på turn. Eftersom fi förmodligen har missat floppen (jag sätter honom på AQ och par TT och under) så är ett bet som kan locka honom att floata inte heller dumt. Jag skulle säga 2200, det lämnar oss med 4850 på turn i en pott på 7800, och det är ju högst pushvänligt, samtidigt som han kan få för sig att dumma sig med missade händer. All-in blixt på turn om vi blir synade.

Bra inlägg Morbo.

 

Fair enough, att beta 2200 ger oss möjligheten av få en float-syn och lägg på turn, vilket ger mer pengar i potten. Hur stor sannolikhet att fi väljer en sådan linje har jag svårt att uppskatta, men jag skulle inte tro den är särskilt stor.

 

Det får ställas mot risken att fi tror han har FE och ställer oss på floppen med en halvträff/pp (KQ och ev. AQ finns ju också här, vilket talar för denna linje). Det är ju som sagt ingen katastrof, eftersom vi oftast leder ändå, men samtidigt vill vi ju som du skriver HELST plocka ner potten direkt.

 

Det blir alltså en avvägning mellan om vi vill riskera action mot en coinflip-hand och eventuellt få in float-syner i potten, eller om vi visar att fi inte har FE (d.v.s. vi ställer) och tar de döda pengarna med mindre risk för coinflip. Möjligt att jag överskattar risken för att fi tror han har FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog gått all in rakt ut på floppen. Tycker Morbos förslag är ok, men man riskerar att killen synar flopp med 88/99, 10a eller J och sedan inte orkar folda turn för ett en all in på 70% av potten typ. Om man går all in rakt ut så foldar i princip alla händer förutom AJ eller bättre. Men om man går all in rakt ut så får man oftast inte action av ett sämre drag heller.

 

Fan ju mer jag tänker ju mer kluven blir jag. Men på rak arm så hade jag nog gått all in rakt ut. Återkommer kanske imorgon när jag tänkt lite mer på saken, för nyvaken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...