perran_ Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Hur brukar ni generellt göra då ni blir tilldelade ett PP från 22-77(88,99) på ett average shorthanded bord. Min standard är att öppningshöja med varje pocket, och höja alla pocket över 77,88 då någon har limpat in före mig. Paren 22-77 limpar jag med om andra limpat före mig. Frågan är, är detta lmpande mest EV+ i längden,då man är ute efter setet, eller är det ett bättre alternativ att höja med dessa pockets? Och, agerar ni likadant om ni sitter UTG+1 och UTG har limpat eller om ni sitter på knappen och samtliga har limpat fram till er? Skulle vara intressant att höra hur ni gör i dessa situationer... Citera
sandis84 Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag brukar i 90% av fallen betta pp pf. Det är alltid mysigt att ta kommandot över handen, och att få set i en höjd pott är ännu mysigare. Jag struntar ofta i att höja låga pp i SB å BB om jag inte tror att jag kan vinna potten innan flopp. Citera
rickie Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Beror litegrann på i vilken position personen som limpar samt en själv sitter. Citera
gregcadillac Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag limpar ofta (kanske alltföt ofta) in med pocket 22-88 i utg och utg+1 i ohöjda potter trotts att jag vet att detta är "fel". Nu spelar jag bara NL100 och förutsätter att detta limpande inte håller i längden om man ska klättra i nivå, utan att man då blir totalt sönderläst. Men på NL100 så tycker jag inte att det är en alltför dum idé att lämna över kommandot till fi och låta honom dundra på med "det ska kosta mentaliteten" och låta honom tro att jag är svag eftersom jag limpade pf. Däremot tycker jag det ofta är lämpligt att re-raisa låga pocket- 22-77 pre flop i position. Är det "rätt" eller "fel"? Citera
Recommended Posts