Gå till innehåll

Bankkort VISA Ung?


vladofox

Recommended Posts

De där är lite olika har jag märkt vilken bank de nu är och vem man pratar med. När jag skaffade mitt visa kort var jag 18 år och hade ingen fast inkomst. Bankmannen frågade mig om jag studerade, jag svarade ja på den frågan även fast jag nu inte studerade och så fick jag mitt visa kort. När jag inskaffade mitt andra visa kort så frågade de ingenting alls, har alltså visakort på två olika banker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande lite bitter..

 

En bekant till mig som hade ett flertal betalningsanmärkningar och även saknade inkomst på den tiden, hade fått ett visa utfärdat och tyckte även att jag skulle ha ett, så några dagar senare traskade vi iväg till vår lokala FSB-bank.

 

Väl på plats fick vi snacka med samma tjej som fixat visa åt min kompis. Hon nekade mig ett iaf p.g.a att jag saknade fast inkomst.. Min kompis som stod bredvid vart lite sne och frågade högljutt "Du gav fan mig ett visa för bara några dagar sen. Jag har inte heller nån inkomst och har dessutom till skillnad från min kompis ett tiotal betalningsanmärkningar". Tjejen vart röd i ansiktet, tror inte hon kände igen honom, men förklarade besvärat att de nyligen ändrat sina rutiner, men det var nog bara skitsnack då även två kompisar till mig jag pluggade med fick varsitt visa några veckor senare.

 

På den här tiden läste jag upp lite betyg och levde på föräldrarna, så fick mitt visa först några månader senare då jag var färdig med studierna och hade skaffat ett heltidsjobb. Då kollades det noga att jag hade en fast inkomst och det gjordes även en kreditkontroll för att se om jag hade några betalningsanmärkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror FSB/Swedebank blivit tuffare med sina krav på senare tid!

 

När jag ansökte om ett, så fick jag direkt frågan om jag hade en fast inkomst och om jag hade dragit på mig några betalningsanmärkningar. Jag var väldigt tydlig med att jag endast ville ha ett visa utan kredit.

 

Jag passade även på att fråga varför de kollar upp ev. betalningsanmärkningar och om man har fast inkomst när man bara ansöker om ett visa utan kredit och fick till svar att även sådana går att missbruka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank känns tveksamma, ringde igår för lite upplysningar angående just Bankkort VISA, och det skulle jag inte kunna få eftersom att jag inte har inkomst som sagt. Men det underliga var följande, hon sa att alla banker har precis samma procedur, och då ringde jag min egen bank, handelsbanken, där de inte alls har samma bestämmelser. Sånågon vidare koll verkar dom inte ha, känns lite kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hade också det här problemet, trodde att visa ung skulle fungera på diverse pokersidor, men det gjorde det inte.

 

Men om du använder dig utav internetbank förutsatt att du är 18 år så kan du fixa Swedbanks E-Kort som går hur bra som helst att betala / överföra på pokersidor. Är till och med en fördel att använda det ur säkerthetssynpunkt då man får olika kortnummer på varje köpställe.

 

/ Vince Neil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade också det här problemet, trodde att visa ung skulle fungera på diverse pokersidor, men det gjorde det inte.

 

Men om du använder dig utav internetbank förutsatt att du är 18 år så kan du fixa Swedbanks E-Kort som går hur bra som helst att betala / överföra på pokersidor. Är till och med en fördel att använda det ur säkerthetssynpunkt då man får olika kortnummer på varje köpställe.

 

/ Vince Neil

 

 

Jag fick inte e-kort att fungera på partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...