Gå till innehåll

NL - Krossar NL100, +/-0 spelare på NL200


hallådär

Recommended Posts

Jag har ett problem!

Har lirat poker i 1,5 år ungefär och har lirat in cirka 120k svenska, av dessa har jag tjänat den största delen på NL100 där jag kände att jag krossade motståndet.

 

Men nu har jag försökt gå upp i nivå till NL200 och på cirka 30k händer så ligger jag på ett 0 resultat vilket är jävligt frustrerande.

 

Ni andra som har gått från NL100 till NL200 hur snabbt har ni blivit vinnande? och framförallt vilka tips kan ni ge?

 

tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började som förlorare, gick ner igen, kom upp som vinnare, slutade som förlorare igen efter redig badstreak. Pengarna känns betydligt mer, och när det går dåligt påverkar det ditt spel väldigt mkt (ofta i små steg, men i längden blir det mkt om det håller i sig med bakflytet). Jag har nu på mindre än 5k händer efter pausen sen senaste motgången på NL200 vunnit 12 inköp på NL100, och spelar ut motståndet totalt. Vad jag också lagt mräke till är att siffrorna är helt annorlunda. Jag har gått från en 20/12/1.6 spelare under min dåliga period på NL200, till en 25/15/2.1 nu på NL100.

 

Tvekar inte alls att jag kan hålla dessa siffror och forsätter vinna. Det finns helt enkelt så oerhört mkt donkeys på NL100, och skillnaden är faktiskt märkbar mellan nivåerna. Vet inte när jag senast blev reraisad pre på NL100 typ. Händer knappt. På nl200 blir det ibland varannan hand typ. CBs plockar man också hem bra mkt mer på NL100. Ofta på NL200 krävs ännu en välplacerad turnbet för att kamma hem potten osedd.

 

Motståndet är hårdare, men nog ska det gå att vinna där med. För mig handlar det nog om det mentala. Pengarna det handlar om helt enkelt. På NL100 har jag 82 inköp, och ett torskat inköp på en utdragning rör mig inte i ryggen. Så känner jag knappast på NL200, trots en väl tilltagen rulle för det med. Vet inte när det ska släppa riktigt, men jag tänkte gå upp och känna lite på det snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag haft väldigt mkt otur men börjar tveka när ja e uppe i 30k händer :P .

 

Har precis som du varit vinnande på de första 10k händerna kanske men men.

 

Det här med CB är ju enorm skillnad på NL100 och NL200, tycker dock att en bet på turnen oftare resulterar i en call snarare en fold även med en tight image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många inköp bör man ha egenteligen? :P spelar NL 100 har 15 inköp räcker det?

 

NEJ! Efter att ha vunnit stabilt på NL100 (ca 30 inköp/månad) i ett halvår så backade jag 20 inköp på 2 veckor i somras. Inte tilt eller liknande utan bara bad-run.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On topic: Har haft precis samma problem och börjar först nu känna mig vinnande på NL200 (långt ifrån säkert). Det har tagit flera månader och ett par steg både upp och ner. Spelet är faktiskt tuffare. Testa att spela lite olika nätverk, tvinga dig att spela NL200 även om det inte flyter på perfekt. Tänk på vilka händer du spelar ur vilka positioner. För mig har det börjat gå bättre då jag tightat till rejält ur position.

 

Handlar faktiskt lika mycket om att släppa tänket på summorna och hitta flytet i spelet som om att motståndet är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många inköp bör man ha egenteligen? :P spelar NL 100 har 15 inköp räcker det?

 

NEJ! Efter att ha vunnit stabilt på NL100 (ca 30 inköp/månad) i ett halvår så backade jag 20 inköp på 2 veckor i somras. Inte tilt eller liknande utan bara bad-run.

 

ok får väll grinda vidare ett tag till på NL 50 då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar faktiskt lika mycket om att släppa tänket på summorna och hitta flytet i spelet som om att motståndet är bättre.

 

Kan inte annat än att hålla med. Därför ska man se till att ha en väl tilltagen rulle så man kan se förlusterna i inköp och inte i summor. Jag menar är man van med NL100 så kommer ju 2-3 förlorade inköp på NL200 kännas som ett helvete! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det här med CB hur ofta gör ni en till på turn på ett ungefär och i vilka situationer?

 

Har du inte tillämpat detta på NL100? Känns som att du borde ha kännedom om när och hurvida du skall göra detta spel med tanke på dina resultat?

 

Jag ska gräva lite i PT och posta någon situation där detta känns rätt. Stay tuned!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis tagit steget till NL200. Har bara spelat ca 1500 händer. Visst är det aggresivare än medel NL100. Många spleare känns inte mycket bättre utan mer aggro, det tycker jag om då jag alltid föredrar att spela mot aggresiva spelare. Torska ca 2,5 inköp efter att ha plussat ca 3 usch det kändes hårt. Har en vältiltagen rulle men ändå.

 

Brukar försöka förena uppgång med pokerstudier sitter och läser sklanskys nya bok det ger lite självförtroende. Men jag vet inte hur man ska bästa vänja sig vid de större summorna forfarande pirrigt vid stora potter. NL100 så kändes det inget utan man grinda bara vidare. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...