Gå till innehåll

När "tiltens" effekter sätter in NL


The__muse

Recommended Posts

Önskar ni åxå ibland att ni var en robot som kunde tillämpa era kuskaper på bästa sätt utan emotionell påverkan? Det vill iaf jag....

Har precis avslutat min speldag på dryga 2h vilket resulterade i 150bb/500 hd sh. På pappret är ju detta resultat heltok =) men bakom siffrorna gömmer sig många stora utdragningar som tillslut resulterat i dåligt spel.

Satt och kollade på heltoks videoblogg för lite motivation innan jag sj startade och blev impad hur lugn och harmonisk han var trots alla beats.

 

Efter min 4e stora utdragning idag kände jag värmen i bröstet och hur ilskan och tankarna kom ( hur fan kan man syna med dom korten osv......)

Så jag undrar bara om detta ända sättet behålla lugnet under en badbeat session är att förlora så mkt att man tillslut blir imun och känslokall?

Märker sj att när jag precis pausade 1vecka fr poker att kärleken till min flickvän var mer påtaglig och livet var skönare helt enkelt.

 

Men pengar måste man ju ha så det är väl bara att bita ihop, någon som har tips hur man hanterar att koppla från poker när man inte spelar och hur man kopplar bort tilten när man blir utdragen för 4e gången i rad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar ni åxå ibland att ni var en robot som kunde tillämpa era kuskaper på bästa sätt utan emotionell påverkan? Det vill iaf jag....

Har precis avslutat min speldag på dryga 2h vilket resulterade i 150bb/500 hd sh. På pappret är ju detta resultat heltok =) men bakom siffrorna gömmer sig många stora utdragningar som tillslut resulterat i dåligt spel.

Satt och kollade på heltoks videoblogg för lite motivation innan jag sj startade och blev impad hur lugn och harmonisk han var trots alla beats.

 

Efter min 4e stora utdragning idag kände jag värmen i bröstet och hur ilskan och tankarna kom ( hur fan kan man syna med dom korten osv......)

Så jag undrar bara om detta ända sättet behålla lugnet under en badbeat session är att förlora så mkt att man tillslut blir imun och känslokall?

Märker sj att när jag precis pausade 1vecka fr poker att kärleken till min flickvän var mer påtaglig och livet var skönare helt enkelt.

 

Men pengar måste man ju ha så det är väl bara att bita ihop, någon som har tips hur man hanterar att koppla från poker när man inte spelar och hur man kopplar bort tilten när man blir utdragen för 4e gången i rad ?

 

Du vänjer dej helt enkelt. Det är bara Djens som inte har vant sej ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker sj att när jag precis pausade 1vecka fr poker att kärleken till min flickvän var mer påtaglig och livet var skönare helt enkelt.

 

Men pengar måste man ju ha så det är väl bara att bita ihop...

 

Är det så du känner för pokern, att du måste bita ihop för att spela, för att du måste ha pengar?

 

Skaffa ett jobb istället, och strunta i pokern, eller ha den som ett tidsfördriv när du inte har något bättre för dig. Känns inte som att det är hållbart på sikt om pokern förstör ditt liv i övrigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har typ spelat i 2 år och jag hanterar utdragningar sämre och sämre ju längre tiden går. Det enda som funkar för mig är att spela väldigt lite och ha ett kallt förhållningssätt till mitt pokerspel. Om jag till exempel har haft 2 veckors paus och går in och kör blir jag sällan tiltad av en utdragning utan jag ser bara möjligheter att vinna pengar, om jag spelat varje dag i en vecka och de 3 senaste dagarna har fyllts av utdragningar ser jag bara rött och börjar spela jättedåligt.

 

Så nej man blir inte härdad. Det går möjligen att göra en omställning i hjärnan, men jag har då inte klarat det fast jag försökt, men jag har kanske fokuserat på fel saker när jag försökt hålla mig lugn.. Vet inte riktigt. Men jag är en känslomänniska IRL också, blir väldigt lätt stött och irriterad på saker som inte går som jag vill, sitter liksom djupt rotat, inget man viftar bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill ge ett litet tips,detta tog mej år att komma på,efter en rikgt bad beat,lämna datorn,tryck på sitout gå ut på balkongen,ta en dricka,promenad you name it.sen gå tillbaks och börja spela och tänk inte på att du måste vinna tillbaks dina pengar av just samma spelar som tog dom ut spela ditt egna spel och kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill ge ett litet tips,detta tog mej år att komma på,efter en rikgt bad beat,lämna datorn,tryck på sitout gå ut på balkongen,ta en dricka,promenad you name it.sen gå tillbaks och börja spela och tänk inte på att du måste vinna tillbaks dina pengar av just samma spelar som tog dom ut spela ditt egna spel och kör på!

Det låter som ett bra tips, bara att först skaffa sig lite diciplin då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker sj att när jag precis pausade 1vecka fr poker att kärleken till min flickvän var mer påtaglig och livet var skönare helt enkelt.

 

Men pengar måste man ju ha så det är väl bara att bita ihop...

 

Är det så du känner för pokern, att du måste bita ihop för att spela, för att du måste ha pengar?

 

Skaffa ett jobb istället, och strunta i pokern, eller ha den som ett tidsfördriv när du inte har något bättre för dig. Känns inte som att det är hållbart på sikt om pokern förstör ditt liv i övrigt...

Förstör mitt liv kan jag ju inte precis säga att den gör. Har mest kommit på vikten av små mini semestrar från pokern, typ 5,6 dagar. Jag MÅSTE inte ha pengarna men känns idiotiskt att inte spela när man vinner 95% av gångerna. Mer motiverat att försöka jobba med bieffekterna tror jag. Att jobba ihop samma pengar som pokern genererar hade ju tagit hela ens vakna tid.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...