Gå till innehåll

NLT - SH, en till JJ hand


dr_kvist

Recommended Posts

NLT25

Jag sitter i mittenpos med JJ. Både jag och Fi har runt 30$ i stacken.

 

Fi dröjer ganska länge innan han höjer. Vet inte om jag ska lägga nån vikt vid det. Det kan betyda att han har en marginell hand, ett monster, att han multitablar. Kanske inte betyder något alls...

 

 

DEALING POCKETS

ClockworkO, it's your turn. You have 10 seconds to act

ClockworkO raises $0.55 to $0.80

dr_kvist raises $1.70 to $2.50 <----- Jag trebettar mina knektar

TexasMoney folds

simnsez folds

st4life folds

namtrac folds

ClockworkO calls $1.70

 

DEALING FLOP (7c,2h,Qs)

ClockworkO bets $5.30 <------ Han bettar pott rakt ut på en väldigt dragfri bräda.

dr_kvist:?

 

Hur tolkar jag hans flopbet? Jag har bara spelat ett par händer med honom så ingen read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du hur fan tolkar man... Förmodligen har Fi AQ/KQ och vill se om du har AA/KK. Tror inte det finliras med TT/99 och att han använder Q som scarecard här. Det är nog bara att folda. Det trista eller roliga beroende på hand är ju att de ofta synar en AI här med AQ efter att det testat om man har AA eller KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just Q känner jag inte att det kortet spelas så ofta... om man jämför med K och A på dessa nivåer.. tycker inte Q är ett jättejätte läskigt kort faktiskt... enda handen jag kan se är AQ faktiskt,

 

som sagt extremt readberoende men betar man pott med TPTK, det gör man kanske... hmm

 

vad vill man uppnå med spelet preflop?

 

njaeeeeeeeeee, känns för dyrt på floppen med JJ, hade nog vekt foldat och surat en snabbis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet stackdjupet känns det helt rätt att bara vika rakt av. Du har ingen som helst aning om vad Fi har, och du kommer förmodligen aldrig kunna få av honom en bättre hand än din givet hur synglad randomspelaren på NL25 är.

 

Det är för dyrt att gå allin, samtidigt som du inte kan raise-folda flopp eller bet-folda turn utan att investera en alldeles för stor del av stacken.

 

Det är dock klart att det är en wa/wb situation. Att betala av 120bb, vilket det förmodligen kommer kosta, för att få se om Fi bluffar eller inte känns inte sådär våldsamt upphetsande...

 

Folda och gå vidare till nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just Q känner jag inte att det kortet spelas så ofta... om man jämför med K och A på dessa nivåer.. tycker inte Q är ett jättejätte läskigt kort faktiskt... enda handen jag kan se är AQ faktiskt,

 

som sagt extremt readberoende men betar man pott med TPTK, det gör man kanske... hmm

 

vad vill man uppnå med spelet preflop?

 

njaeeeeeeeeee, känns för dyrt på floppen med JJ, hade nog vekt foldat och surat en snabbis

 

har man tänkt att kunna göra det med bättre händer lär man ju få göra d ibland med tptk...

 

Håller med om att kasst känns rimligt om inte du vet att fi gjort liknande spel tom tidigare eller så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...