Myssion Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Holdem No Limit - Level IV (200/400) - 2006/12/03 - 17:26:42 (ET) Table 36312328 57 9-max Seat #3 is the button Seat 1: ugotblufd (36020 in chips) Seat 2: holdemtyro (8080 in chips) is sitting out Seat 3: gobears (10120 in chips) Seat 4: Ab Babby (8530 in chips) Seat 5: Myssion (8620 in chips) Seat 6: JHBaptist (10580 in chips) Seat 7: Juska (25190 in chips) Seat 8: nycpokerguy9 (9610 in chips) Seat 9: blackevil666 (6280 in chips) Ab Babby: posts small blind 200 Myssion: posts big blind 400 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion [] JHBaptist: folds Juska: folds nycpokerguy9: raises 800 to 1200 blackevil666: folds ugotblufd: folds holdemtyro: folds gobears: folds Ab Babby: folds Myssion: calls 800 *** FLOP *** [] Myssion: bets 1000 nycpokerguy9: calls 1000 *** TURN *** [] Myssion: checks nycpokerguy9: bets 2000 Myssion: calls 2000 *** RIVER *** [] Myssion: checks nycpokerguy9: checks *** SHOW DOWN *** Myssion: shows [] (three of a kind, Kings) nycpokerguy9: mucks hand Myssion collected 8600 from pot Fi har svajat mellan TAG och tajtvek/tajtpassiv. Synpunkter? Citera
kilsmo Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Om du möter en tightpassiv spelare ser jag ingen större vits i att checka rivern. Släng in resten av markerna. Men egentligen tycker jag du ska checkställa på turn, du har så pass lite marker kvar, och kan få en syn av en sämre hand. Check-folda på rivern finns inte på kartan, så varför inte göra det enkelt för sig. Citera
sulla Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Om du möter en tightpassiv spelare ser jag ingen större vits i att checka rivern. Släng in resten av markerna. Men egentligen tycker jag du ska checkställa på turn, du har så pass lite marker kvar, och kan få en syn av en sämre hand. Check-folda på rivern finns inte på kartan, så varför inte göra det enkelt för sig. Agree, missar du re-raisen på turn måste du betta rivern. Citera
darvartagan Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag tycker inte du ska checkraisa på turn. Jag tycker att du ska beta ut turn med 2k själv. syna omslag då vi borde ha spader som vinstkort om inte vår nuvarande hand håller. 'edit: fi's omslag borde väll rimligtsvis vara en all in på turn om den skulle komma?' Citera
Myssion Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Min första tanke är att spela handen aggressivt, duttbetar floppen i hopp om en raise. Men efter turn känns det som att det börjar bli svårt att få betalt av sämre händer om jag betar ut eller checkraisar. Väljer att fånga bluffar/hålla nere potten mot t.ex. KK/AK/KQ. Fast i efterhand känns hela handen helt knasigt spelad, med ett större pottbet blir det nog lättare att få betalt. Hade fi inte varit lite vektajt så hade jag varit mer säker på att få betalt av t.ex. TT-QQ och troligen dundrat på mer på turn. Som spelat skulle jag dock åtminstone värdebetat river. Citera
Grillkrydda Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Som spelat, utan spader på rivern, måste du väl nästan försöka låtsas bluffa. Sedan vore det kul om du kunde försklara varför du inte check-synar floppen. I mina ögon är det en perfekt flop för fi att continuation betta och om det blir: bet, syn, check, check, bet (utan spader) kommer du får maximalt EV ur ett pocket pair. QQ synar oftast där. Att småbetta ut floppen känns kallt? Det är verkligen att extrahera en gnutta EV samtidigt som man tar risken att tappa hela stacken mot diverse monster. Eller? Citera
Supertequila Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 I MTT med ackumulationskravet under tidspress så känner jag att CC på flopp och C/R AI på turn hade varit en god lösning. Med tanke på andra kungen så kan Fi känna att sannolikheten att du håller K minskat och att du ställer med drag alternativt PP<K. I MTTs så är just ett vanligt handlande med drag att ställa in då FE är större än i CG. Skulle Fi syna med bättre hand så har du outs om inte han har kåken. Citera
kilsmo Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Att småbetta ut floppen känns kallt? Det är verkligen att extrahera en gnutta EV samtidigt som man tar risken att tappa hela stacken mot diverse monster. Eller? Du vill gärna få in degen med parträff plus färgdrag på floppen, handen är riktigt stark. Eftersom du vill ha in deg, så behöver du nog beta själv, storleken på beten har mer att göra med vad som ger mest betalt, än att försöka skydda handen, det finns ju knappt inte några jobbiga kort. Dock så gör en större bet på floppen handen mer lättspelad. Citera
eurythmech Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Jag har inget emot turn, men jag tror jag CRAIAR floppen väldigt ofta här. River håller jag med om att vi måste beta, vår hand kan vara så mycket mer än Kx. Citera
Recommended Posts