Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Holdem No Limit - Level IV (200/400) - 2006/12/03 - 17:16:32 (ET)

Table 36312328 57 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: ugotblufd (16210 in chips)

Seat 2: holdemtyro (9280 in chips)

Seat 3: gobears (9120 in chips)

Seat 4: Ab Babby (8930 in chips)

Seat 5: Myssion (6620 in chips)

Seat 6: JHBaptist (11780 in chips)

Seat 7: rudders (3680 in chips)

Seat 8: nycpokerguy9 (27620 in chips)

Seat 9: blackevil666 (7200 in chips)

Myssion: posts small blind 200

JHBaptist: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:8s::8h:]

rudders: folds

nycpokerguy9: folds

blackevil666: calls 400

ugotblufd: folds

holdemtyro has timed out

holdemtyro: folds

holdemtyro is sitting out

gobears: calls 400

Ab Babby: folds

Myssion: calls 200

JHBaptist: checks

*** FLOP *** [:4d::2c::Td:]

Myssion: checks

JHBaptist: checks

blackevil666: bets 800

gobears: folds

Myssion: calls 800

JHBaptist: folds

*** TURN *** [:2h:]

blackevil666: checks

*** RIVER *** [:As:]

blackevil666: bets 1600

Myssion: calls 1600

*** SHOW DOWN ***

blackevil666: shows [:5c::5d:] (two pair, Fives and Deuces)

Myssion: shows [:8s::8h:] (two pair, Eights and Deuces)

Myssion collected 6400 from pot

blackevil666 har spelat tajt men också märkbart odisciplinerat (jättelös limp från tidig position, whinat i chatten m.m.) efter att ha förlorat ett par potter. Övriga har varit tajta. Synpunkter?

Postad

Tycker det är ok att ta en syn där, och tycker även att man kan spela paret lugnt där, du har ju smugit med det.

Du kan nästan vara säker på att vara uppe mot en hand som du slår, 44 eller Ax. Det är bara att ta fram räknedosan och räkna lite.

Postad

knepig hand jag skulle vilja slå upp det till 1200 för att få en eller kanske två syn å plocka hem det på ofarlig flopp eller bromsa med farlig flopp. gillar uppslaget till 3ggr bb från blindarna då det ser mkt mkt starkt ut å du lär få potten om fi inte träffar. å de kan tom lägga sig pre för att det ser så starkt ut. men nu e du nog lite för kort för det spelet framförallt då du riskerar att få 2 syn, vilket gör att ett cb kommer committa dig.

om risken är liten för slowspelad första limp tycker jag du ska trycka hårt istället slå upp 4000 å ta med glädje de extra 1400 markerna.

om man som du bara väljer att syna pre så tror jag det e bäst att ge upp nu. vill man inte agera när man antagligen leder (pre) så e det nog inte klokt att göra det när chansen e stor att ledningen försvunnit:)

10 e väl ett vanligt kort hos limptomtar å med 2 såna i potten tycker jag risken e för stor i samband med att man kan bli bortbluffad/utdragen på turn.

BB kan ju vakna till liv oxå

river måste du ju såklart syna. Särskilt om du e tveksam om fi´s förmåga.

hans bet skriker ju bluff å borde därför inte va bluff, men samtidigt kan ju du ha draget så han kanske känner att han måste.

helt klart kan man spela en hyfsad träff på frecis samma sätt som fi gjort nu, och då få betalt på river. dessutom kan han va ute och värdebeta (om han e bra) sin A träff på rivern. så nått jätte EV+ tror jag inte riversynen är

Postad

Ja det var en knepig hand.

Pre e ju synen give. Likaså på flopp så synar vi. Om fi hade betat 1600 på turn istället för rivern hade du givit upp då eller synat redan där?

Hans riverbet är väll helt ok att syna men det är ju väldigt svårt att veta om du är slagen eller inte. Jag hade iallafall synat oxå.

Postad

Min spontana tanke på turn var att check-check var ett troligt scenario, och sedan värdebeta eller fånga bluff på turn, beroende på vilket kort som faller. Men att beta ut är nog inte dumt heller, behöver väl egentligen skydda mot överkort. Men isf känns det som man lika gärna kan checkraisa floppen.