Gå till innehåll

6/2 - Följ Ectors söndagsturneringar!


Ector

Recommended Posts

  • Svars 106
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ser hand 1178776428 och kan bara konstatera att AA-takterna från tidig LIVE sitter i, gav dock lite mera denna gång.... ;)

 

Ursäkta semi-OT, återkommer när jag har fler funderingar.....

 

Har haft QQ (liten pott) AA (blindarna) AK (fold preflop) och AA (stor pott)

 

så jag kan inte klaga på händerna... men å andra sidan spelas inte turneringspoker med korten :-)

 

Väntar på en handhistory från paradise som visar ett ganska bra bluffläge man kan använda när man spelar mot dåligt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite ont om tid att fixa till den ordenligt medan jag lirar, men minibetten på både flop och turn säger ju att ingen vill ha potten, då är det läge att försöka bluffa hem den. Sen stog ju i o f s min hand antagligen i den här potten, men principen.... ni hajjar.

 

 

Torskade en ganska stor pott på stars nu med AK mot AT all in på floppen, han träffa river....

 

Ector : Post Small Blind (10)

BUS DRIVER88: Post Big Blind (20)

Dealt to Ector [ 9h ]

Dealt to Ector [ 8s ]

capGMG : Call (20)

kaw199 : Fold

wickedeye: Call (20)

MrTomTom: Call (20)

bugsquisher1: Fold

WolfDex : Call (20)

Bob135 : Fold

technova: Fold

Ector : Call (10)

BUS DRIVER88: Check

*** FLOP *** : [ 2d 4h 8d ]

Ector : Check

BUS DRIVER88: Bet (20)

capGMG : Call (20)

wickedeye: Fold

MrTomTom: Call (20)

WolfDex : Fold

Ector : Call (20)

*** TURN *** : [ 2d 4h 8d ] [ Jh ]

Ector : Check

BUS DRIVER88: Bet (20)

capGMG : Call (20)

MrTomTom: Call (20)

Ector : Raise (220)

BUS DRIVER88: Fold

capGMG : Fold

MrTomTom: Call (200)

*** RIVER *** : [ 2d 4h 8d Jh ] [ Kd ]

Ector : Bet (700)

MrTomTom: Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** RIVER *** : [ 2d 4h 8d Jh ] [ Kd ]

Ector : Bet (700)

MrTomTom: Fold

 

Var du inte orolig att herr TomTom satt och synade ner på färgdraget hela vägen från floppen?

 

Nej det kändes inte logiskt... Troligare att han hade backdoor flush eller, mindre troligt, att jag lyckades få honom att folda en knekt eller en bättre åtta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 11887385 såg lite intresant ut, du reraisade och fick två syn. Flopppen såg lite läskig ut, fast det beror ju på vad du hade....

 

Jag hade 99 utg raisade jag limitraisade honom på knappen för att komma headsup. Sb synade också och vi såg floppen AQ4 tror jag. båda checkade och jag tog hem potten. Kände att jag hade en tight image och att ingen av dem borde ha ett bra ess som spelet såg ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering?

 

 

Själv har jag enrom tur fortfarande. (rig) var nere på 2 k då jag hittar AK på knappen och tycker in. Får syn av AA och QQ, har efter den handen 5.5 k ungefär och ett leende på läpparna.

 

Har varit ett par intressanta händer, men jag har haft lite mycket att göra så har inte hunnit posta. Har 7k på stars blinds 100 200 med ante.

 

Paradise har jag 2800 på 100 200 blinds. Torskat ett par all-in där jag har haft 70-80% så det känns lite segt. Hoppas jag får lite flyt när det behövs sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Axx ruter floppen med AQ, vad sätter du honom när du blixtsynar utan en ruter? Han hade reraisat innan floppen om jag inte har fel. Var väl en syn för nästan hela din stack?

 

ja det var det... Svårt att säga, men jag hade mer eller mindre bestämt mig för att AQ va bästa handen redan innan floppen. När han sen gick all in så kändes det som att han hade ett ess och ett ruter som bäst. Troligen inte ens det. Det va bara syna tyckte jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det var det... Svårt att säga, men jag hade mer eller mindre bestämt mig för att AQ va bästa handen redan innan floppen. När han sen gick all in så kändes det som att han hade ett ess och ett ruter som bäst. Troligen inte ens det. Det va bara syna tyckte jag

 

Vad hade han, en ruter + träffade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det var det... Svårt att säga, men jag hade mer eller mindre bestämt mig för att AQ va bästa handen redan innan floppen. När han sen gick all in så kändes det som att han hade ett ess och ett ruter som bäst. Troligen inte ens det. Det va bara syna tyckte jag

 

Vad hade han, en ruter + träffade?

 

AJ utan ruter och jag fick vinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har turneringarna kommit lite för långt för att jag ska hinna med att live-posta men ni som kollar får gärna ställa frågor så försöker jag hinna svara. Ta handnummer också så kan man posta intressanta händer i efterhand.

 

Har ca 15k på båda siterna. Blinds på stars är 300-600 med med 100 ante och på paradise 200 400 med 50 ante

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar samtidigt som jag bevakar dig :)

 

Jag undrar hur högt du har placerat dig på nån av dessa turneringar förrut och vad mycket du vunnit då...

 

Ser bra ut för övrigt...fortsätt så :)

 

Det har gått rätt bra några gånger... Men det är ett tag sen jag placerade mig nu. Hur mycket pengar jag vinner och förlorar snackar jag inte gärna om... känns som det kvittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...