Gå till innehåll

Stars garanterade rebuy turneringar med låg buy-in


moffeS

Recommended Posts

Tjo, undrade hur man ska spela dessa turneringar för det är galna i början (syftar på deras $10k och $20k med $3 i buy-in) är det ställa på anytwo och hoppas på klonken eller finns det någon annan taktik som man kan gå på?

 

Dessa prispooler brukar sluta på $20-30k så det är sjukt många re-buys och addons som görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att bara spela $11 rebuyn om du vill vinna pengar. $3/5 för tränings skull. Dem ger helt enkelt inte tillräckligt med pengar för besväret (10e plats får sådär 150 dollar). Föredrar dock dem utan garanterad summa, då dem tar kortare tid och ger större chans till att vinna pengar.

Strategin i början för mig är att vänta in händer och syna när galningarna ställer. Har många ggr fått upp rejäl stack utan att rebuya mer än precis i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du skall inte spela som en galning. Bättre att rebuya direkt sen vänta in händerna. Bara hoppas du har en riktig galning vid bordet som betalar era fin fina stackar. Var med en gång när vi var 4-5stycken på mitt bord som låg i topp 20 efter första pausen och samma kille hade rebuyat och addonat och ställt varje hand :)

 

Och att ha 8k+ efter första pausen är mer än tillräckligt för att nå djupt i turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot ska du spela löst, 50/50 lägen är given syn för att dubbla stacken anser jag. När den sen är dubblad kan man spela tajtare. Samma när du anser dig ha en bra hand att trippla upp eller så.

 

Säg att du har nötdrag till färg på flop så måste så mycket pengar med så mycket synare in som möjligt.

 

Att alltid minst spela med startstack+rebuy är också en given förutsättning. Du ligger helt enkelt för långt bakom annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att bara spela $11 rebuyn om du vill vinna pengar. $3/5 för tränings skull. Dem ger helt enkelt inte tillräckligt med pengar för besväret (10e plats får sådär 150 dollar). Föredrar dock dem utan garanterad summa, då dem tar kortare tid och ger större chans till att vinna pengar.

Strategin i början för mig är att vänta in händer och syna när galningarna ställer. Har många ggr fått upp rejäl stack utan att rebuya mer än precis i början.

Och mitt tips är att bara spela 100 dollars turneringar om du vill vinna pengar. 10 dollars MTTs ger helt enkelt inte tillräckligt med pengar för besväret.

 

En del spelar friruller och en del spelar NL40000, det finns inget "ger inte tillräckligt med pengar". Alla har olika mål med sina spel och vissa tycker 150 dollar är en fin liten summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på vad du har för br för dom olika inköpen. I dom låga(3-11$) är mitt tips att inte försöka spela "korrekt" poker under första timman utan hittar man en hand och sitter på ett normalaggro bord är det absolut inte fel att pusha rätt in. Som nån sa, alltid någon som vill in och leka med 10Js osv. Om du inte pushar den direkt så bör du iaf spela superaggro med bra kort/draghänder. Spela många händer, eftersom man oftast får väldigt bra betalt vid träff. Mitt mål är runt 10-15k efter första timman. Men runt 8k är väl också ok.

Ett tips till är att förbereda dig på massa utdragningar under första timman, så att du inte sitter och kokar efter 20 min efter x antal rebuys=)

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...