Gå till innehåll

NLT - SnG, att spela eller att inte spela (KQo)


mantanquzzmo

Recommended Posts

Satt igår och spelade en klassisk liten homegame SitnGo med 14 personer. Spelet var ganska vektajt av många motståndare och detta innebar att jag + en till lite mer kunnig spelare började spela lösaggro. Vi drog hem mycket marker och med lite tur så hade vi det mesta. Vi var fem kvar när situationen uppstår.

 

Respekten är noll för raisningar eftersom semibubbelspelet börjat och alla stjäl.

 

Så UTG raisar bara till dubbel pott ungefär (2-3k) och UTG+1 ställer. 15-20k.

Jag tittar på AK från min bb och synar.

 

Han visar KQo.

 

Jag säger att det var det värsta spelet jag någonsin har sett i hela mitt liv eftersom han inte kan ställa där med världens mest dominerade hand. Då ska han hellre ställa med JT eller liknande. Har jag rätt?

Hur som helst så drog han ju ut mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt igår och spelade en klassisk liten homegame SitnGo med 14 personer. Spelet var ganska vektajt av många motståndare och detta innebar att jag + en till lite mer kunnig spelare började spela lösaggro. Vi drog hem mycket marker och med lite tur så hade vi det mesta. Vi var fem kvar när situationen uppstår.

 

Respekten är noll för raisningar eftersom semibubbelspelet börjat och alla stjäl.

 

Så UTG raisar bara till dubbel pott ungefär (2-3k) och UTG+1 ställer. 15-20k.

Jag tittar på AK från min bb och synar.

 

Han visar KQo.

 

Jag säger att det var det värsta spelet jag någonsin har sett i hela mitt liv eftersom han inte kan ställa där med världens mest dominerade hand. Då ska han hellre ställa med JT eller liknande. Har jag rätt?

Hur som helst så drog han ju ut mig :)

 

Kan väl ställa med 27 om hgan tror att utg är svag.

 

fwiw så skulle jag själv kasta AK efter raise och push om inte dom är megatomtar båda två...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppningsbet av lösaggro spelare som kan ha vad som helst

 

Killen med KQ "vet" att han leder mot denne men vill inte ha syn av andra händer med A eller liknande så han ställer för att isolera, du råkar plocka upp en hand och synar.

 

Som jag ser det standardspel, han gör rätt, du gör tveksamt rätt eller fel, beroende på read på allin-killen.

 

Hade det vart tvärtom, du pushar o han synar är det ju givetvis fel men som nu tycker jag det är rätt att ställa med KQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just stället med KQ som jag undrar över.......................eftersom ställaren var relativ shortstack och raisaren var en tomte som försökte stjäla massor

 

Så om man är relativ shortstack och en tomte raisar så ska man vika sina KQ? Jag skulle ha kört in keramiken.

 

Dessutom vann han ju, så han spelade ju rätt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...