Gå till innehåll

Poker i Växjö (VXU)?


finnish_fox

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bra initiativ :) lycka till! Jag e absolut intresserad sålänge nivåerna är "lagom" eftersom CSN inte direkt vill stake:a mig :P

 

btw: har ICQ men använder de aldrig, om de finns studenter som har msn så e de att föredra!

 

Håller med om att det inte behöver bli några höga summor som vi spelar om, det är väl nått som alla får komma överens om. Men tänkte kanske mellan 100-300 nått sånt kanske passar alla. Men men vi får se om det blir något av det här, det behövs mer folk.

 

När det gäller icq vs. msn.. visst kan man ta det över msn men är personligen mer för icq i början, känns bättre att lämna ut ett nummer än sin mail adress på ett forum.

 

Känner du några fler som kanske skulle vara intresserade av lite spel??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det inte behöver bli några höga summor som vi spelar om, det är väl nått som alla får komma överens om. Men tänkte kanske mellan 100-300 nått sånt kanske passar alla. Men men vi får se om det blir något av det här, det behövs mer folk.

 

När det gäller icq vs. msn.. visst kan man ta det över msn men är personligen mer för icq i början, känns bättre att lämna ut ett nummer än sin mail adress på ett forum.

 

Känner du några fler som kanske skulle vara intresserade av lite spel??

 

100-300 i inköp i turneringar menar du? ja de låter bra!

 

Känner tyvärr inte så många som spelar så de va därför ja ville hitta lite nytt folk med samma intresse =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fortfarande helt dött med poker på campus, ja tänkte sätta upp nån annons på anslagstavlan i universitetsbiblioteket för att se om folk e intresserade av att fixa bra homegames. Kan göra nått liknande här:

 

Alla från forumet som vill spela turneringar/sng med låga/lägre insatser på campus, hör av er (PM) så fixar vi det. Det verkar finnas gott om pokerspelare men ont om homegames, så därför försöker ja ta tag i problemet å fixa det =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Jag är väldigt sugen på att spela poker. Turneringar LIVE. Med kanske insatser på 50-100:- tänk på att jag snart blir 4 barnsfar och dessutom har 3 kattjävlar att försörja.. Fattar inte hur man kan ta insatser på 200+50 som.. roligt om man skulle bli uttiltad efter 5 minuter, ska man åka hem till käringa då och gråta? Tycker de vore roligare med fler turneringsspel typ 50:- insatser.. Och sen lira några turrar på de.. dessutom har man råd med några öl till pokern också.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Jag är väldigt sugen på att spela poker. Turneringar LIVE. Med kanske insatser på 50-100:- tänk på att jag snart blir 4 barnsfar och dessutom har 3 kattjävlar att försörja.. Fattar inte hur man kan ta insatser på 200+50 som.. roligt om man skulle bli uttiltad efter 5 minuter, ska man åka hem till käringa då och gråta? Tycker de vore roligare med fler turneringsspel typ 50:- insatser.. Och sen lira några turrar på de.. dessutom har man råd med några öl till pokern också.. ;)

 

precis! låga insatser och många turneringar! de verkar finnas en efterfrågan på detta så att fixa folk blir nog inget problem.

 

Har du fler kompisar så kan du ju fråga runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner minst 2-3 personer som skulle vara sugna på lir...

 

Skulle varit skoj om man blev åtminstone 10 pers.

 

bor du på campus? isf kan vi ju bara fixa en sal eller nått. SnG eller mindre turrar, låga insatser!

 

Sign me in..och säkert någon till med mig

 

Skulle vara bra om vi bara bestämde någon dag nu som passar alla, och sen ser vi till att alla dyker upp.

 

Antar att alla tänkt sig spela i skolan??

 

Ja de måste vi göra. Vi får fixa ett möte eller nått, så vi kan bestämma plats, spel, insatser å fixa utrustning såklart!

 

jag är sugen och kan säkert fixa två-tre st till.

 

Låter bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och blir det nått av spelet så kommer ni få nöjet att försöka vinna över Växjös bästa student 2007 :-D var det någon mer som spelade på stallarna i söndags??

 

va de nått på stallarna i söndags? crap de missa ja :P du vann på tufvan eller? ja lirade den, kom typ 6a tror ja... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va de nått på stallarna i söndags? crap de missa ja :P du vann på tufvan eller? ja lirade den, kom typ 6a tror ja... :P

 

nej vann på stallarna i söndags.. det var student-sm de hade en deltävling i Växjö var där och spelade.. var i för sig och spelade på tufvan också men blev grymt bra utdragen vid några tillfälen .. så där blev det bara 12:e plats eller nått sånt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Det var en freeroll.. vann i stort sett ingeting förrutom äran .. men är direktkvalificerad till semifinalen .. och sen fick man en pokal också .. yippi.:-D

 

men för er som inte vet det.. så spelas det idag (tisdag) en deltävling på nätet.. kolla http://www.student.se/poker

 

 

Nu får vi se till att fixa en turnering grabbar!!!

 

Skolan slutar för er snart!!

 

Jag kan när som helst (nästan) bara fixa lokal och så kan vi väl höra av oss på msn eller mail??

 

/jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får vi se till att fixa en turnering grabbar!!!

 

Skolan slutar för er snart!!

 

Jag kan när som helst (nästan) bara fixa lokal och så kan vi väl höra av oss på msn eller mail??

 

/jimmy

 

Jag har många förslag som jag vill genomföra bara så ni vet om. :)

 

Dels att vi en Fredag/Lördag kväll planerar in en helkväll för lite trevlig pokerturneringar, snack. (Alltid kul att träffa nytt folk) .. med insatser runt femtilappen låter rimligt för mig.

Dels för att jag tror fler har råd, kommer komma dit. Vilja spela 3-4 turneringar/kväll. Om vi exempelvis blir 16 stycken kan vi kanske öppna ett nytt bord för dom 6 första som åkt ut från turneringsspelet och kanske ha ett 20:-- Turbo S&G ???

 

Jag lovar att vi kan säkert komma överens om något som passar oss alla?

 

Nå vad säger ni?

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har många förslag som jag vill genomföra bara så ni vet om. :)

 

Dels att vi en Fredag/Lördag kväll planerar in en helkväll för lite trevlig pokerturneringar, snack. (Alltid kul att träffa nytt folk) .. med insatser runt femtilappen låter rimligt för mig.

Dels för att jag tror fler har råd, kommer komma dit. Vilja spela 3-4 turneringar/kväll. Om vi exempelvis blir 16 stycken kan vi kanske öppna ett nytt bord för dom 6 första som åkt ut från turneringsspelet och kanske ha ett 20:-- Turbo S&G ???

 

Jag lovar att vi kan säkert komma överens om något som passar oss alla?

 

Nå vad säger ni?

 

/Jimmy

 

Det låter jätte bra men det verkar som att det är ingen som riktigt tar tag i det här och ser till att det blir av. Skulle vara bra om vi säger en fredag eller lördag sedan kollar man med sina kompisar om de e sugna eller inte och sedan checkar av här i forumet. Typ vi är 4 som kommer och någon annan och sedan kolla om vi blir tillräckligt många för att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi ska spela en 150kr turnering ikväll, är någon intresserad? skriv pm med telnr i så fall så ringer jag upp. / Rickard

 

 

Hej!

 

Kul med initiativ.

 

Men. Varför kan vi inte lira 50 krs turneringar på en helkväll istället Fredag/Lördag .. då flera kan?

 

Det låter mer som smak i min plånbok.

Blir snart 4 barnsfarsa o ha hög hyra här vettu ;)

 

 

Dessutom hinner man planera lite.

Finns spelbord, lokal, marker?

Själv funderar jag kanske på att sätta upp lite lappar (Om intresse finns) på Campus området och låta intresserade höra av sig via E-Post eller dylikt och på så sätt hinna planera lite mera också.

 

150 kr är för dyrt. Tilta hela jävla stacken på 5 minuter och sen åka hem igen. Då kan ja säga att frugan inte blir glad.. Fram för mer turneringar/kväll så låter det perfekt i mina öron. ;)

 

/Jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare! vi är ett gäng ifrån växjö trakten som brukar lira poker rätt hårt!

Vi kan gärna vara med!. va är inköp ?

 

Finns en pokerklubb i Växjö (Vet inte om den finns kvar) som brukar ha insatser på 200-500 +20-50 kr "rake"

Men jag anser att det är FÖR DYRT för vissa (Många studenter och även jag ARBETSLÖSA) som inte kan/har råd med dom insatserna. Vi försöker oss hellre på något mindre och sen ta en helkväll, låt säga 18.00 - 0.00 .. Kanske hinna med 3-4 turneringar.. Eventuellt me ett par bira inblandat också. (För rätt stämning) och helst INGA bråkiga käringar o frugar, sambos, flickvänner som står bakom o glor också. Haha!

 

Fortsätt kolla i forumet så kommer det komma en turnering ( I allas smaker ) ..

 

MVH // Jimmy E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en pokerklubb i Växjö (Vet inte om den finns kvar) som brukar ha insatser på 200-500 +20-50 kr "rake"

Men jag anser att det är FÖR DYRT för vissa (Många studenter och även jag ARBETSLÖSA) som inte kan/har råd med dom insatserna. Vi försöker oss hellre på något mindre och sen ta en helkväll, låt säga 18.00 - 0.00 .. Kanske hinna med 3-4 turneringar.. Eventuellt me ett par bira inblandat också. (För rätt stämning) och helst INGA bråkiga käringar o frugar, sambos, flickvänner som står bakom o glor också. Haha!

 

Fortsätt kolla i forumet så kommer det komma en turnering ( I allas smaker ) ..

 

MVH // Jimmy E

 

Vi hade tillmötesgått alla förslag av insatser bara folk hade kommit med sina åsikter. Hade en kanonlokal (har varit runt hos flera klubbar runt om i södra Sverige och den i särklass finaste och frächaste.) och fyra-fem ideella krafter,varav ett par la ut mycket pengar som de aldrig fick tillbaka eftersom klubben fick lägga ner pga. bristande intresse.

Har gett upp live-pokern i Växjö nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...