TonyS Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Har bara suttit vid bordet en liten stund och känner inte direkt igen nån av spelarna. Jag har spelat ganska lösaggro ca 18% preflop raisa och VP$IP ca 50%(!). 1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Nov 26, 23:43:07 ET 2006 Table Tuss 3 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Fi1 ( 1467.15 ) Seat 2: Fi2 ( 1552.7 ) Seat 3: Fi3 ( 1555.07 ) Seat 4: Fi4 ( 2058 ) Seat 5: HERO ( 5712.25 ) Fi1 posts small blind [5]. Fi2 posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6c 7c ] Fi3 calls [10]. Fi4 raises [50]. HERO calls [50]. tar synen Fi1 raises [155]. Fi2 folds. Fi3 calls [150]. Fi4 calls [110]. HERO calls [110]. mycket pengar i potten, bara att haka på ** Dealing Flop ** [ 4c, Jc, 8d ] härligt, floppar både färgdrag och en hålpipa Fi1 bets [470]. Starkt bet, AA, KK känns det onekligen som Fi3 calls [470]. Syn(!) sitter han också med färgdrag var min första tanke Fi4 is all-In. (1898 kr) Jösses! jaha, antingen AA, KK eller set..? HERO raises [3326]. funderade länge innan jag bestämde mig för att gambla, är ju massor av pengar i potten om de andra 2 synar. Jag trycker in stålarna så alla är all in (förutom jag då) eftersom de iallafall åker in på turn. Fi1 folds. Doh! Fi3 is all-In. 1 av 2 iallfall Det jag undrar över är: Får man göra så här, är det åt helvete dåligt spelat? Är det "korrekt" spelat eller hade jag otur i tankearbetet? //TonyS Citera
Stinkbock Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Om du frågar mig spelar du perfekt. Efter att du valt synen preflop spelar handen sig självt. Citera
Batch Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Fint spelat. Har en känsla över att du inte vann potten men jag skulle vilja påstå att det är helt rätt spelat. Lite OT: Bör inte SS NL 5/10 kallas för NL2000(sek) då det är 2000 i maxinköp? Citera
greywolf Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 folda floppen, någon kan sitta på högre färgdrag och då är du stekt. du behöver ess högdraget i såna här lägen, då kan man syna allin med två spelare till med i potten. I det här läget så kan det finnas enbart färdiga händer ute och då har du odds, men grejen är att har någon annan spelare ett högre färgdrag så drar du till 3 outs ! alltså foldar vi. Citera
Dionysos Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 folda floppen, någon kan sitta på högre färgdrag och då är du stekt. du behöver ess högdraget i såna här lägen, då kan man syna allin med två spelare till med i potten. I det här läget så kan det finnas enbart färdiga händer ute och då har du odds, men grejen är att har någon annan spelare ett högre färgdrag så drar du till 3 outs ! alltså foldar vi. Håller helt med föregående talare. aldelles för stor risk att du är uppe mot högre färgdrag och då förmodligen bara har 3 outs eftersom inte ens 5c hjälper dig. Citera
Martin Rosdahl Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 va då tre outs om någon skulle ha högre färgdrag så känns inte inte Ac 8c skärsklit trolig Citera
snerki Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 va då tre outs om någon skulle ha högre färgdrag så känns inte inte Ac 8c skärsklit trolig Vad snackar du om? Det är 5c som är död. Citera
Martin Rosdahl Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 om någon har högre färgdrag så har den spelaren troligtvis inte någon träff, då är 7 6 levande för ett par eller tänker jag helt fel nu Citera
eurythmech Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 om någon har högre färgdrag så har den spelaren troligtvis inte någon träff, då är 7 6 levande för ett par eller tänker jag helt fel nu Ska den andre fi ställa in på AK utan träff eller? Citera
Martin Rosdahl Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 AK har fi troligtvis inte. Inte heller A8c, jag tycker bara att endas ha tre levande outs i detta läget, att det inte känns troligt detta är en mennislös diskution om man synnar eller ställer in med denna handen på denna flopen. Måste man vara hundra på att färgdraget är levande anars känns fold som det riktiga beslutet. Som jag sa, jag tänker kanke helt fel nu, men kan någon skriva en hand med ett högre färgdrag som ger tre outs till hero som inte är A8c Citera
asken Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 AK har fi troligtvis inte. Inte heller A8c, jag tycker bara att endas ha tre levande outs i detta läget, att det inte känns troligt detta är en mennislös diskution om man synnar eller ställer in med denna handen på denna flopen. Måste man vara hundra på att färgdraget är levande anars känns fold som det riktiga beslutet. Som jag sa, jag tänker kanke helt fel nu, men kan någon skriva en hand med ett högre färgdrag som ger tre outs till hero som inte är A8c Det är 2 FIs. Citera
lillsvensson Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 fi1 fold står det "Fi4 is all-In. (1898 kr) Jösses! jaha, antingen AA, KK eller set..? HERO raises [3326]. funderade länge innan jag bestämde mig för att gambla, är ju massor av pengar i potten om de andra 2 synar. Jag trycker in stålarna så alla är all in (förutom jag då) eftersom de iallafall åker in på turn. Fi1 folds. Doh! Fi3 is all-In. 1 av 2 iallfall " Citera
Recommended Posts