Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har bara suttit vid bordet en liten stund och känner inte direkt igen nån av spelarna.

Jag har spelat ganska lösaggro ca 18% preflop raisa och VP$IP ca 50%(!).

1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Nov 26, 23:43:07 ET 2006

Table Tuss 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Fi1 ( 1467.15 )

Seat 2: Fi2 ( 1552.7 )

Seat 3: Fi3 ( 1555.07 )

Seat 4: Fi4 ( 2058 )

Seat 5: HERO ( 5712.25 )

Fi1 posts small blind [5].

Fi2 posts big blind [10].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 6c 7c ]

Fi3 calls [10].

Fi4 raises [50].

HERO calls [50]. tar synen

Fi1 raises [155].

Fi2 folds.

Fi3 calls [150].

Fi4 calls [110].

HERO calls [110]. mycket pengar i potten, bara att haka på

** Dealing Flop ** [ 4c, Jc, 8d ]

härligt, floppar både färgdrag och en hålpipa

Fi1 bets [470]. Starkt bet, AA, KK känns det onekligen som

Fi3 calls [470]. Syn(!) sitter han också med färgdrag var min första tanke

Fi4 is all-In. (1898 kr) Jösses! jaha, antingen AA, KK eller set..?

HERO raises [3326]. funderade länge innan jag bestämde mig för att gambla, är ju massor av pengar i potten om de andra 2 synar.

Jag trycker in stålarna så alla är all in (förutom jag då) eftersom de iallafall åker in på turn.

Fi1 folds. Doh!

Fi3 is all-In. 1 av 2 iallfall

Det jag undrar över är:

Får man göra så här, är det åt helvete dåligt spelat?

Är det "korrekt" spelat eller hade jag otur i tankearbetet?

//TonyS

Postad

Fint spelat. Har en känsla över att du inte vann potten men jag skulle vilja påstå att det är helt rätt spelat. ;)

Lite OT: Bör inte SS NL 5/10 kallas för NL2000(sek) då det är 2000 i maxinköp?

Postad

folda floppen, någon kan sitta på högre färgdrag och då är du stekt.

du behöver ess högdraget i såna här lägen, då kan man syna allin med två spelare till med i potten. I det här läget så kan det finnas enbart färdiga händer ute och då har du odds, men grejen är att har någon annan spelare ett högre färgdrag så drar du till 3 outs ! alltså foldar vi.

Postad
folda floppen, någon kan sitta på högre färgdrag och då är du stekt.

du behöver ess högdraget i såna här lägen, då kan man syna allin med två spelare till med i potten. I det här läget så kan det finnas enbart färdiga händer ute och då har du odds, men grejen är att har någon annan spelare ett högre färgdrag så drar du till 3 outs ! alltså foldar vi.

Håller helt med föregående talare. aldelles för stor risk att du är uppe mot högre färgdrag och då förmodligen bara har 3 outs eftersom inte ens 5c hjälper dig.

Postad

AK har fi troligtvis inte. Inte heller A8c, jag tycker bara att endas ha tre levande outs i detta läget, att det inte känns troligt detta är en mennislös diskution om man synnar eller ställer in med denna handen på denna flopen. Måste man vara hundra på att färgdraget är levande anars känns fold som det riktiga beslutet.

Som jag sa, jag tänker kanke helt fel nu, men kan någon skriva en hand med ett högre färgdrag som ger tre outs till hero som inte är A8c

Postad
AK har fi troligtvis inte. Inte heller A8c, jag tycker bara att endas ha tre levande outs i detta läget, att det inte känns troligt detta är en mennislös diskution om man synnar eller ställer in med denna handen på denna flopen. Måste man vara hundra på att färgdraget är levande anars känns fold som det riktiga beslutet.

Som jag sa, jag tänker kanke helt fel nu, men kan någon skriva en hand med ett högre färgdrag som ger tre outs till hero som inte är A8c

Det är 2 FIs.

Postad
fi1 fold står det

"Fi4 is all-In. (1898 kr) Jösses! jaha, antingen AA, KK eller set..?

HERO raises [3326]. funderade länge innan jag bestämde mig för att gambla, är ju massor av pengar i potten om de andra 2 synar.

Jag trycker in stålarna så alla är all in (förutom jag då) eftersom de iallafall åker in på turn.

Fi1 folds. Doh!

Fi3 is all-In. 1 av 2 iallfall "