Gå till innehåll

NLT - Trn, turn, vad gör jag nu?


Verso66

Recommended Posts

Deepstack MMT strax efter 1:a pausen Blinds 100/50 average ca 10.000. Jag har 16.200, Fi1: 21.000, Fi2: 52.000.

 

Jag har varit tight (Kortdöd ;) ) Endast spelat tre händer med mycket god utdelning, vann en fin pott med KK strax före pausen. Fi1 är LAG och som jag ser det mycket bra. Fi2 är ny på bordet och chipleader, detta är hans första hand han spelar sen han kom.

 

Jag SB med AQo.

UTG: fold

+1: fold

Fi1: call 100

+3:fold

+4:fold

Fi2: Raise 430

Fold till mig

Jag SB: call

BB:fold

Fi1: call

 

Flop: J,5,A regnbåge

Jag: bet 1.000

Fi1: call

Fi2: call

Turn: 5

 

Jag: ? vad gör jag här, vilket är det korrekta bettet?

Gillar inte alls det här läget, tror jag leder (faktiskt) och borde försöka ta ner potten med ett pott bet i så fall, men då är jag potcomittad på river. Fi1 kan ha precis vad som helst, fi2 har jag överhuvudtaget ingen read på, men har höjt rejält pre flop.

 

Kan man rent av släppa AQo i SB pre flop sett till vilka jag ska brottas med vid syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade helt klart övervägt att släppa den preflop, klar trubbelhand med jobbigt dåliga implicita odds med djupa stackar samt sämsta möjliga position. Dessutom vet du inte vad LAG-Arne (fi1) gör efter sin limp.

 

På floppen hade jag nog checkat för att hålla nere potten och tagit det därifrån.

 

Som spelat hade jag tagit det lugnt på turn. Checkat och avvaktat action. Det är ingen hand jag hade velat spelat med hela stacken om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju ganska få händer som är villiga att syna som du slår.

 

AK eller AJ känns ju faktiskt ganska troligt denna handen, men svår sits, beroende på turrens karaktär hade jag antingen pushat 75% potbet på turn i hopp om att nån sitter med vekare A, men oftast hade jag nog checkfoldat om ett hyfsat bet hade kommit.

 

Beror som sagt mycket på readen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...