Gå till innehåll

TV4 söker bluffare till "Pokerfejs"


SpelaKlokt

Recommended Posts

Tänkte anmäla mig. Men först vill jag veta vad ni tycker, ni som lirat mot mig - live eller på nätet: Har jag bra pokerfejs? Kan jag vinna tävlingen? :shock::shock::oops:8-):lol:

 

/ J

 

------------------------------------------------------------

 

"Nerver av stål och en förmåga att bluffa". Det efterlyses av deltagarna i TV4:s kommande frågetävling "Pokerfejs".

 

TV4 söker just nu deltagare till programmet som trots sitt namn inte är ett försök att hoppa på pokertrenden. Det handlar om att kunna bluffa och att göra det trovärdigt.

 

- Det är ett stort underhållningsprogram som kommer från engelska ITV där "Pokerface" är det hetaste nya, säger TV4:s programchef Åsa Sjöberg.

 

- Premiären var i somras och programmet blev en stor succé som plockats upp i fler och fler länder. Grundidén är att man ska kunna lura sina medtävlare och ta sig fram även om man inte kan de rätta svaren på frågorna.

 

I England är den högsta prissumman en miljon pund - 13,5 miljoner kronor. Åsa Sjöberg vill dock inte svara på hur mycket en svensk "Pokerfejs"-vinnare kan kamma hem.

 

- Vi räknar på det just nu. Det finns ett stort riskmoment i tävlingen där man kan välja att dra sig tillbaka eller försöka vinna ännu mer.

 

Programmet ska sändas under 2007 och någon programledare än ännu inte klar.

 

Vilka deltagare är det då som TV4 söker? Alla åldrar är enligt Åsa Sjöberg välkomna.

 

- Man ska gilla kombinationen av frågesport och att vara skådespelare. Vi vill ha folk som tycker att det är roligt att bluffa lite. (TT Spektra)

 

 

 

Fakta/Reglerna i "Pokerfejs"

 

Sex tävlande ska besvara som mest 28 frågor. Varje rätt svar är värt en summa pengar som ökar för varje frågerunda. Den tävlande som har samlat ihop minst pengar efter en frågerunda åker ut.

 

Den som har fått ihop minst pengar och inte tar möjligheten att sluta spela i tid måste lämna tävlingen utan några pengar alls.

 

Lämnar man tävlingen frivilligt får man de pengar man har tjänat in. Men om man kan lura de medtävlande att man har svarat rätt på fler frågor än vad man egentligen har gjort, har man möjligheten att vinna hela prissumman.

 

Sex deltagare tävlar i varje program. De tävlande sitter bredvid varandra med varsin monitor som visar frågorna de ska besvara. De tävlande kan inte se vad de andra väljer för svar på frågorna. Publiken och tittarna kan dock se hur det går för dem - vilka som svarar bäst och vilka som bluffar bäst. (Källa: tv4.se) (TT Spektra)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...