Gå till innehåll

Trådlöst nätverkskort!


laban333

Recommended Posts

Hej. Jag funderar på att köpa en ny bärbar dator. Hur fungerar det här med trådlöst nätverkskort för internet? Behöver man ett nytt internetabonnemang på något sätt eller? Har inte förstått grejen. Just nu har jag 100Mbit fiberoptisk anslutning. Kan den användas och kopplas in med det trådlösa nätverket? Eller är det enklast att ha kvar fiberoptiken och plugga in kabeln som vanligt i den nya datorn? Kort och gott, hur fungerar trådlöst internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skit i det trådlösa nätverket är mitt råd. givet din kunskapsnivå och att du inte verkar ha någon i din närhet som du kan tvinga att installera skiten på ett hyfsat säkert sätt så är det bäst.

Face it, såvida du inte springer omkring med din dator så har du inte så stor nytta av trådlöst utan du och eventuella teknikkunniga personer i din närhet kommer att gagnas av en dator utan trådlöst.

Köp en lång sladd bara - en patenterat bra lösning för den lata som vill undvika att ge omgivningen magsår, och sig själv bekymmer. Men lugn, du kommer snart få några meddelanden av välvilligare forummare som ger dig råd för utrustning samt installationshjälp om du ändå känner dig hågad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med skribenten ovanför!

 

Dock så är det nog lite krångligare att installera sedan så kommer du tappa lite värde på linan (om du tankar mycket är inte det så roligt).

 

Även om det finns 108-mbps-AP's så tar de inte ofta emot fullt i realt nedladdningsvärde.

 

 

Sedan så har det Interna nätverka (t.ex. ditt trådlösa nätverk) inte någonting med Internet att göra förutom att du komma koppla ihop dem vid en punkt. Typ! :)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...