Gå till innehåll

ITM med QJ


MacDaddy

Recommended Posts

Alltså om vi antar att vi och bb har 3250 marker istället, och det finns en ante på 50, så ska vi pusha med 100% av våra händer om båda fi synar med 44+,A7s+,A9o+,KJs+, men bara 54% av händerna om storstacken lär lösare och synar med 22+,A2s+,A3o+,KTs+,KJo+,QJs, notera dock att QJo är klart med i även den hdn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO)3000

SB)7000

BB)3000

 

Blinds 200/400.

 

Hur spelar ni här. Raisar man till 1000 så har man 1/3 av stacken i potten. Är det lika bra o pusha här?

 

Du har bara 8 BB - skall du spela handen skall du ställa in. Annars fold.

 

När man har så få BB (oavsett hur många marker det är) och bara höjer till 1000 så har man alltid pottodds och syna så man kan lika gärna ställa in direkt själv och inte ge motståndarna chansen och se en 'billlig' flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer in här alla dagar i veckan. Raise utan att pusha finns absolut inte (undantag kan ju vara om du har AA och verkligen vill ha en syn).

 

Tycker det är fel att inte ställa med AA här eftersom om man raisar typ halva stacken preflop skriker det högt par, de situationer när jag varit med om att folk bara raisar när de har lite marker kvar istället för att ställa har de 9/10 stål. Ställer du här kan du mkt väl få syn av lågt PP, AJ +.

 

För att svara på huvudfrågan:

Jag hade nog foldat för jag hatar QJ personligen, får du syn av två höga kort ligger du i underläge, får du syn av underpar är det coinflip. En coinflip är väl inte fel i ett sånt här läge iofs, men risken är står att du får syn av t.ex AJ som jag sa ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fel att inte ställa med AA här eftersom om man raisar typ halva stacken preflop skriker det högt par, de situationer när jag varit med om att folk bara raisar när de har lite marker kvar istället för att ställa har de 9/10 stål. Ställer du här kan du mkt väl få syn av lågt PP, AJ +.

 

På min nivå (läs: $33) tänker de flesta inte särskilt långt och då kan det faktiskt vara rätt att miniraisa AA. Däremot håller jag med, klart det skriker styrka och att man blir sjukt lättläst. Men som sagt, det är inte alltid motståndarna tänker särskilt långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...