Gå till innehåll

Split, Pot eller No Limit - vilket tycker ni bäst om?

Recommended Posts

Postad

Split limit, Pot limit, No limit vilket tycker ni bäst om?

Själv tycker jag att der är mer tur med No limit och pot limit, vad tycker ni?

Vilket brukar de ha på tävlingar No limit eller?

Jag har spelat lite på nätet och en tournering med split limit. Tyckte att split limit var himla kul. Får prova en tournering med nl med men där kan man ju satsa all in direkt vilket jag inte gillar.

Postad

Just nu föredrar jag fixlimit. Tidigare har jag föredragit pot-limit och no-limit.

Hur mycket tur det är i spelen tycker jag inte går att säga, det beror så otroligt mycket på motståndaruppställningar. Däremot kan jag konstatera att en passiv synstation förlorar sina pengar mycket fortfare och effektivare i PL/NL än i fixlimit. Detsamma gäller en överaggressiv spelare som inte kan släppa överpar.

• 5 months later...
Postad

Fan lirar man SL/FL så går man ju miste om alla de där coola WSOP/WPT-onlinerserna man kan dra.

"How much you've got in your stack there?"

"Allin!"

"You call this one and it's all over, baby"

;)

Jag har alltid haft ett större hjärta för NL/PL, men på senare tid har jag börjat digga FL rätt mycket, faktiskt.

Postad
Split limit, Pot limit, No limit vilket tycker ni bäst om?

Själv tycker jag att der är mer tur med No limit och pot limit, vad tycker ni?

Vilket brukar de ha på tävlingar No limit eller?

Jag har spelat lite på nätet och en tournering med split limit. Tyckte att split limit var himla kul. Får prova en tournering med nl med men där kan man ju satsa all in direkt vilket jag inte gillar.

Det finns inget vettigt sätt att mäta/kvantifiera "hur mycket tur" det är i ett spel... vad man kan göra är att titta på en vinnande spelares Varians/väntevärde-kvot. Ju större den är desto större bankroll behöver spelaren för att klara svängningarna.

Själv började jag min pokerkarriär med FL, men spelar nästan bara NL nu (när jag lirar hold'em).

Postad
Sorry Hjort, fixlimit is not an option! ;)

ett av de roligare svaren i år!!!

*morgon edit* eftersom ingen vågar skriva någotmera så kommer ett klargörande. Split Limit =Fixed limit, både Kubo och Hjort vet det!