pixel Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Split limit, Pot limit, No limit vilket tycker ni bäst om? Själv tycker jag att der är mer tur med No limit och pot limit, vad tycker ni? Vilket brukar de ha på tävlingar No limit eller? Jag har spelat lite på nätet och en tournering med split limit. Tyckte att split limit var himla kul. Får prova en tournering med nl med men där kan man ju satsa all in direkt vilket jag inte gillar. Citera
QoS Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 pixel, välkommen till POKERFORUM.nu! Eftersom denna är en tyckt till-tråd så flyttar jag den till Poker OT. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera
Hjort Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Just nu föredrar jag fixlimit. Tidigare har jag föredragit pot-limit och no-limit. Hur mycket tur det är i spelen tycker jag inte går att säga, det beror så otroligt mycket på motståndaruppställningar. Däremot kan jag konstatera att en passiv synstation förlorar sina pengar mycket fortfare och effektivare i PL/NL än i fixlimit. Detsamma gäller en överaggressiv spelare som inte kan släppa överpar. Citera
Papa Kubo Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Sorry Hjort, fixlimit is not an option! Citera
rndusr Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Fan lirar man SL/FL så går man ju miste om alla de där coola WSOP/WPT-onlinerserna man kan dra. "How much you've got in your stack there?" "Allin!" "You call this one and it's all over, baby" Jag har alltid haft ett större hjärta för NL/PL, men på senare tid har jag börjat digga FL rätt mycket, faktiskt. Citera
raol Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Split limit, Pot limit, No limit vilket tycker ni bäst om?Själv tycker jag att der är mer tur med No limit och pot limit, vad tycker ni? Vilket brukar de ha på tävlingar No limit eller? Jag har spelat lite på nätet och en tournering med split limit. Tyckte att split limit var himla kul. Får prova en tournering med nl med men där kan man ju satsa all in direkt vilket jag inte gillar. Det finns inget vettigt sätt att mäta/kvantifiera "hur mycket tur" det är i ett spel... vad man kan göra är att titta på en vinnande spelares Varians/väntevärde-kvot. Ju större den är desto större bankroll behöver spelaren för att klara svängningarna. Själv började jag min pokerkarriär med FL, men spelar nästan bara NL nu (när jag lirar hold'em). Citera
toppace Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Sorry Hjort, fixlimit is not an option! ett av de roligare svaren i år!!! *morgon edit* eftersom ingen vågar skriva någotmera så kommer ett klargörande. Split Limit =Fixed limit, både Kubo och Hjort vet det! Citera
cafka Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Beror änna på vilket spel man kör. NL för Holdem-turneringar, PL Omaha cash, PL 5CD cash. Citera
heltok Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 fixed... är mer strateg än människokännare/gambler förmodligen därför. Citera
Ceritus Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Lira både fixed och no-limit. Dock är min rulle forfarande lite liten fortfarande Citera
Recommended Posts