Gå till innehåll

Uppladdning inför 2007 - startar från scratch!


ATIX

Recommended Posts

En ny resa ska inledas

 

Körde en dagbok för drygt åtta månader sen men den kraschade i samband med att jag flyttade.

 

Nu ska jag starta om min pokerkarriär och köra ett sista seriöst försök att nå någonstans. Flera gånger har jag satsat halvhjärtat och sen antingen tiltat, plockat ut pengar eller gulat och sen satt in igen. Svårt att veta om man ligger plus eller minus då. Det enda jag vet är att jag plussade fint senast jag körde en dagbok och noterade vad som skedde.

 

Därav startar jag en ny nu men med lite andra förutsättningar. Jag ska börja helt från scratch och se om amn man nå någonstans på det sättet. Enda undantaget innan nyår är att jag ska kvala in till poker-SM och då orkar jag inte enbart köra deras freeroll, för då kan jag nog glömma SM.

 

 

Tilta i freerolls

 

Jag kommer fr o m nu att enbart köra freerolls och sen får jag se hur långt jag nått på drygt en månad. Antagligen har jag inte nått vidare långt men i vilket fall som helst så kommer jag att hjälpa till med egen ekonomi från nyår. Troligtvis blir det en viss summa in på ett konto och sen grunda ihop en bonus. Därefter flyttar jag över pengarna och grindar ihop en ny bonus. Men jag är inte klar med det exakta arbetet ännu utan det här är tidiga tankar.

 

Antagligen blir det att bygga en rulle genom SnG och sen emellanåt får det bli lite MTT för att kunna klonka in en storvinst. Men strategin ska jag jobba fram under december månad.

 

Eventuellt kommer jag även att redovisa liveresultat här men det är mest "matpengar" som kommer att gå till dessa slaskturneringar i början i alla fall.

 

 

Realistisk eller oseriös målsättning?

 

Någon målsättning har jag inte ännu utan det blir även ett projekt jag ska lösa den närmaste framtiden. Dock blir det ett provisoriskt mål att försöka få ihop några dollar innan nyår, hur mycket återstår att se. Dock kommer det satsat ganska hårt med eventuellt inspelade pengar. Inget money management här innan nyår. Förrhoppningsvis blir det ett sådant efter nyår men jag är usel på det men man kanske kan bli bättre på det området också?

 

 

Född gambler

 

Överambisiösa planer är att köra en parallell gamblingdagbok här också. Vi får se hur det blir med den saken. Det mesta kommer dock att vara trav då jag anser mig kunna lite inom det området, jämför med annan sport som jag mest spelar som lotto =)

 

Förhoppningsvis drar man in sju rätt på V75 imorgon och blir miljonär, då lägger jag nog pokerplanerna på is ett litet tag och semestrar söderöver ett tag istället.

 

 

Var slutar resan?

 

Vi får se hur långt och länge vi orkar resa men under tiden kommer jag att stortrivas, det är förutsättningen för att överleva i den här dagboken. Lets get ready to rumble. Nu åker vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT $2+$0.20 på ladbrokes

 

Efter en halvlyckad freeroll tidigare idag lyckades jag bli utdragen på 13 plats men fick ändå ihop $1.30 och eftersom jag satsar hårt med allt jag får in var det bara att spela beginners NL på extremt låg nivå. Efter att ha gått all in med AA (typ 60xbb) så fick jag en syn och jag hade nästan dubblat upp. Efter lite slask lämnade jag bordet med $2.09 och såg att det skulel starta en MTT om knappt fem minuter men hade inte råd att köpa in mig. Snabbt tillbaka till NL för att bluffa hem $0.11 för att kunna lite MTT. Plockar upp QQ och raisar upp en 4xbb och får två syn. AKx på flop var ju inte vad man önskade sig men ingen hade träffat och jag köpte hem potten och lämnade illa kvickt. Det var en minut till registreringen stängde och jag hann köpa in precis. Nu ska det klonkas rejält är min tanke.

 

 

Lira freeroll genom sitting out?

 

Borde kanske inte vara lönande i längden men man slipper spendera tid samt så lyckades jag nästan komma ITM i natt då jag tydligen åkte på plats 53, och där 45 fick pengar. Inget jag tror jag ska satsa på men glömmer man att spela så finns ju uppenbarligen chansen ändå.

 

 

EDIT:

 

Syn av en amatör

 

Visserligen är jag inget proffs men jag är redan ute i MTT efter uselt spel i början och sen fick jag börja lira som man ska. Fick en rejäl snyting tidigt som sagt när jag gick upp mot QQ som dessvärre träffade set. Bara att glömma och då jag hade lite att ta av var det bara att jobba vidare.

 

Efter ett tag hamnar jag under 10xbb och känner att jag inte vill kasta iväg fler bb utan att kunna försvara den och då kastar jag hellre in allt UTG - som nu - med KTs. Alla lägger sig fram till sb som synar med QJo - hur fan tänker en sån människa egentligen?

 

 

Hur tröstar man sig?

 

Dom gångerna jag hamnar all in i en turnering så är det runt 80-90% där jag leder, men det känns som det enbart är max 50% av dessa gånger som jag vinner och det stämmer inte rent matematiskt så vad gör man?

 

 

En rejäl fylla

 

Japp, det är exakt vad jag känner för nu. Speciellt efter att man redan "gulat" men som tur är har det mindre betydelse nu även om det är retsamt. Kände mig säker att komma ITM ju, brukar ofta komma riktigt långt i MTT faktiskt. Nya tag och klonka lite freerolls under tiden. Hur det blir med blip-blop-hammaren i kväll får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slut på det roliga

 

Tyvärr har alla mina pp på Ladbrokes tagit slut genom alla dessa $100 freerolls. Kändes som säkra halvdollar minst varje gång man verkligen jobbade för det men jag sitter hellre och krökar med två unga flickor och min kompis än att spela gratisturneringarna jag anmält mig till och självklart prioriterar jag rätt, eller?

 

Inte för att man fick något hångel eller åt det hållet men ibland kan ögongodis vara nog så tillfredställande. Men jag borde planera bättre än att göra mer än tolv saker samtidigt.

 

 

Vet någon om det fuskas?

 

Visst lirar jag en del freerolls på primanätverket men det känns som deras max player är nått efter ca 10 minuter och då anar jag klart fusk alltså. Klart jag är paranoid, fattas bara. Det gäller inte bara det nätverket att platserna tar slut extremt snabbt. Ibland undrar man om det är en enda kille som har ca x antal konton och reggar sig genom något script för det är inte möjligt att det kan vara ett sånt sug efter uselt betalda freerolls.

 

 

Åter till 16-åringarna

 

Som jag sa så satt jag och min kamrat och groggade lite med några unga flickor och det är faktiskt väldigt fint. Sen att dom inte stannar och sover över i varsin säng känns som megautdragningen. Jag lovar att jag hellre - nä vet i fan men ändå - förlorar på bubblan i en MTT som är värd 1 miljon. Det hade jag mnog inte påstått om den där 16-åringen hade suttit precis bakom mig nu men ni vet vad jag menar.

 

 

Ytterligare en dollar

 

Liradee in drygt en dollar på Ladbrokes freeroll idag och tappade det lika snabbt på CG. AQ mot 44 och det kommer Q4x på flop. Där kunde man glömma den dubblingen och sen köpa in sig i en någorlunda seriös turnering. Det tråkiga nu är ju att det tar längre tid att hitta intressanta freerolls men ska lira en på World Poker Exchange om drygt 20 minuter. Uselt värde men kan ändå vara småtrevligt. Klonk där och jag lovar att jag har över 12 dollar där imorgon!

 

 

Sprit, gambling och brudar

 

Jag förstår mer och mer varför alla "stjärnor" (läs Maradona) spenderar sin tid för att knarka, umgås med brudar samt - enligt min mening - säkerligen spelar på en massa saker. Det finns nämligen inget som egenligen är meningsfullt på den här planeten. Någon som inte håller med är välkommen med tips. Enda som kan vara värt att tänka på är att fortplanta sig men då krävs det ju en brud med bra gener och hur lätt hittar man en sån brud?

 

Varför jag själv häller i mig öl eller sprit varenda kväll är ju en bra fråga. Känslan finns där liksom och varför inte "njuta" när det erbjuds? Mobiltelefonen gick sönder när den åkte ner med en mindre hastighet i en låda. Tilt men vafan, en sån smäll borde den klara. Det var ingen pokerrelaterad situation, utan enbart nåra öl i kroppen.

 

 

Sängen kallar

 

Men jag gör motstånd och ska minst spela två freerolls till i natt. Kommer eventuellt spela _klart_ mer aggressivt i början för att antingen gå till sängen eller skapa mig ett fint överläge. För någon dag sen lyckades jag fyrdubbla väldigt snabbt men kl var nästan halv åtta på morgonen och jag valde att gå all in typ tio händer i rad till jag åkte ut för att slippa sitta upp några timmar till, sängen kallade verkligen på allvar då.

 

 

Mål, planer och andra funderingar

 

Inget konkret ännu men jag funderar som sagt. Kanske borde man satsa på ca 200 SnG i månaden - vilket gör att man enbart behöver spela när man verkligen är på humör. Sen spelar vi antagligen runt fyra bord åt gången. Det innebär ca åtta SnG per dag man är sugen, vilket ger minst fem pokerfria dagar i månaden. Egentligen borde man öka antalet fria dagar till det dubbla men vi får se var det slutar. Sen är jag extremt sugen på att köra tio "lite större" MTT per månad vilket ger drygt två i veckan, vilket kan anses vara lagom för att behålla suger. Risken är att det blir klart fler MTT och speciellt väldigt billiga men jag borde sätta en gräns att inte spela MTT under $20 såvida det inte är pf-turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till verkligheten

 

Så har jag nyktrat till efter en trevlig dag i går och det kan nog vara bra med lite sociala kontakter ibland och inte bara höra "pling" när det är ens tur - eller tiden håller på att gå ut framför pokerklienten. Så ett steg i rätt riktining har jag ändå tagit även om den där alkoholen säkert inte är speciellt hälsosam.

 

 

En halvlyckad kväll

 

Om kvällen i går var trevlig så är den här kvällen inte mycket sämre, eller det beror ju på vad man värderar förvisso. I alla fall så surfade jag runt på poker.se och där såg man en banner att man fick $20 bara man öppnade ett account. Perfekt tänkte jag som ska jobba mig upp från scratch. Det blir att grinda NL 5, ja riktigt låg nivå alltså. Dom här gratispengarna ska minsann starta miljonen var mina tankar. Var längsen jag lyckades spela så koncentrerat och helt glömma att det är pengar man spelar om och enbart såg det hela som ett spel med marker. Så bara det var ju ett glädjande steg i rätt riktning. Dessutom spelade jag drygt en timme och hade plussat lite mer än fem dollar.

 

Vad gör jag sen tro? Slappar i några timmar och funderar att återuppta spelet. Så slår det blip blop i huvudet här och man ser en turnering som det är en minut till registreringen stänger. Det är en garanterad $2.500 och med 23 spelare anmälda snackar vi fett övervärde här. Ja, jag gamlar tänker jag och anmäler mig. Sen studerar jag listan över anmälda spelare och tycker den ser väldigt lång ut. Minuten senare så visar det sig att 23 inte alls var 23 utan nästan 144 - vilket blev antalet deltagare. Man muttrar lite och frågar sig själv vad detta var bra för. Jag som egentligen borde öva på money management.

 

 

Klonk och korttorka

 

Första handen vann jag och sen efter det så var det extremt många hä'nder som kastades rakt in i skräphögen. Jag har aldrig varit med om en turnering där JJ, JJ samt A4s varit ens tre bästa händer efter ungefär en timmes spel. Och inte ens de här tre kunde jag spela då det varit för mycket action före. Förhoppningsvis snappar någon upp att jag enbart spelar premium händer - om ens det - så jag kan få en liten fördel när det gäller FE när vi närmar oss ITM. Frågan är ju mest hur jag ska komma dit? Efter en dubbling med KK längre in så kändes det som man nästan kunde folda några blindar till utan att riskera för mycket av stacken.

 

Pang bom så kommer korten med mig och jag lyckas sno lite blindar åtminstone - även om jag nästan hade fått en syn ibland. Jag lyckas hanka mig vidare och är ITM till sist. Ja, det blev min målsättning rätt snabbt och nu ska jag till finalbordet tänkte jag. Min FE var fin och lyckas sno lite blindar och vinner synerna och visar upp bra kort. Det här borde kunna gå vägen känns det som även om det är långt kvar.

 

Finalbordet når vi och nu är det minst 50 dollar in och som mest knappa 900. Till sist efter att ha ställt in några gånger med runt 5-7bb så hamnar jag UTG och får upp AT - vilket jag ska kasta alltid det vet jag. Men jag lyckas på något sätt lura mig att folk har respekt för mig när jag ställer då jag alltid visat riktigt fina händer vid call. Nu lyckas jag få synl av TT och då var det tungt och inte blev det roligare när alla A verkade vara slut i korthögen. Tack och adjö där, men jag imponeras fortfarande av synen han gör då han hade ungefär lika mycket marker som mig. Hade jag bara fegat runt hade jag slutat femma då det fanns två shortisar vid bordet när jag tackade för mig. Men jag skulle till topp två där det fanns lite finare priser att hämta. Jag är dock inte alltför besviken för sjundeplatsen gav mig 115 dollar och nu har jag 120 dollar på ett nytt konto, vilket känns väldigt bra. Ifall det blir gamling eller inte återstår att se och likaså vilken form av spel det blir. Ev blir det en billig turnering som avrundning på kvällen sen får kontot där vila lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flipperskakning och fiskögon

 

Tiltvarning utfärdas fr o m nu. Alltså, när fan ska jag lära mig att kunna ta en förlust och bara jobba vidare som om inget har hänt? Visst, det går inte käpprätt åt skogen alla gånger och det gjorde det väl inte nu heller, men man vill in och ha revasch direkt i en ny turnering och det är där jag måste förbättra mig avsevärt tror jag. Kom nu ihåg det här för guds skull ärthjärna.

 

Vad hände egentligen? Jag tittar ner på 66 och limpar in 200, efter det så höjer Fi till 800 och jag tycker mig ha rätt bra koll på honom så det är en given syn. Vi har hyfsat djupa stackar båda två och när floppen är 99J så är jag bara lite orolig för vad den tredje personen ska ha men jag täcker honom hyfsat och bestämmer mig för att dunka in drygt 4 000 i potten som enbart består av 2 500. Fi täcker mig och jag vill inte se fler kort på brädan då den är perfekt för mig tycker jag. På något sätt hittar Fi en syn med över halva sin stack. Satt han på AA/KK/QQ ändå tänker jag, det var ju illa. Nu visar han upp AK och på turn dimper en J ner. Han ska vara glad att han inte satt mitt emot mig då, det kan jag lova! Finns det någon i hela världen som hittar en syn i det läget, var vänlig kontakta mig omgående för HU spel.

 

Vad hände nu efter det här?

 

Perfek, det startar ju en $5 turnering bara minuterna efteråt och jag blir glad igen. Här ska klonkas ju! Sen att det är en rebuy samtidigt som jag spelar något slaskigt gör att den kostar mig hela 20 dollar. Usch, tvi, illa spel och satans tyg som man kan sy med gör inte livet enklare. In med 10 dollar i en ny turnering och här spelar jag dåligt och okoncentrerat - antagligen för att det startar turneringar hela tiden. Inga dollar in på kontot alls idag och mina 20 dollar som jag fick gratis är nu enbart värda 50 dollar, vilket jag är extremt missnöjd med. Borde definitivt hålla för i dag men vi får se vad kroppen vill. Sova hoppas jag, men risken är att jag blir besviken.

 

 

Tips till alla

 

Innan man börjar spela poker för dagen borde man ta ett parti schack. Varför då, tänker ni? Man ser direkt ifall man är i stånd till att spela poker eller inte. Hur fokuserade är vi, och missar vi några givna drag? Spelar vi partiet bra vet vi att vi är redo för pokern, om inte är det bara att göra något annat. Kanske finns något datorprogram som gör att det inte går att öppna pokerklienterna innan man har vunnit mot en vass datormotståndare i Chessmaster 9000. Sen borde man i kombination till detta ha ett alkolås till datorn.

 

 

SnG ska rädda dagen

 

Man har intalat sig själv tidigare efter en dålig dag att lite SnG ska nog rädda den nedåtgående trenden, och i natt ska det bli verklighet! Extremt disciplinerat spel varvat med frisk luft ska göra att gratisrullen kommer upp i över 100 dollar igen. Därefter fortsätter jag lira till den går över 300 dollar, eller ramlar ner under 100 igen. Natten är räddad och sängen kan skrika bäst den vill. Nu kör vi!

 

 

EDIT:

 

Så lirar man sin SnG och det går sakta men säkert uppåt. Åker sen på en snyting och hamnar som shortstack när vi bara är fyra kvar. Jag ställer då 80% av händerna och får ingen syn vilket jag är tacksam för. Jobbar mig upp till en klart spelbar stack under dessa ca 6-7 händer och tittar ner på KK. Någon gång tröttnar dom och jag får syn. Jag dunkar in hela stacken igen och får syn av 44. För det första undrar jag varför någon väljer att ta en som bäst 50/50 i det läget och för det andra undrar jag varför det kommer en satans jävla 4 på rivern för. Svara mig snälla. Övrigt intressant är att jag en gång inte ställde - och det var som sb, då satt bb med AA.

 

Till sist (?) vill jag säga att världens största akvarium för tillfället heter CDPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...