Gå till innehåll

TP mot färgdrag på floppen


sloman

Recommended Posts

Hejsan!

 

Ibland när jag spelar och floppar TP och det ligger färgdrag ute så betar jag mindre än halvpott bara för att få syn. Är detta alltid fel?

Tex.

Jag sitter med A :diamond: K :spade:

Det ligger 3$ i potten efter flop som är.

A :club: 7 :club: 9 :heart:

 

Då blir jag ofta sugen på att beta 1$ in i potten (räknar med att få syn) och sedan hoppas på att nästa kort inte är ett :club:

Det är givetvis beroende på hur många som är med i potten men det är när jag är HU eller mot två motspelare som jag ibland gör detta.

Är det fel att göra så här ibland?

 

Mvh Slö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir jag ofta sugen på att beta 1$ in i potten (räknar med att få syn) och sedan hoppas på att nästa kort inte är ett :club:

 

Poker går ut på att du ska göra rätt beslut medans du vill att fi ska göra fel. Har han färgdrag och du betar förlite så gör fi rätt i att syn. Du vill att färgdraget ska syna, men du vill att de ska göra det med fel pottodds. Det gör att du i längden vinner mer än vad du förlora.

 

Ibland vill du beta mindre för att få fi att forsätta se nästa kort med en sämre hand och sedan få fi att beta med ett missatdrag eller sämre kort på tex turn. Men då gäller de att man har koll och kan släppa sin hand när man är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...