Gå till innehåll

NLT - Nötfärgdrag+mellanpar med djupa stackar


mowmow

Recommended Posts

JayNYC är en rätt duktig kille, vi har spelat på samma bord och vi har båda mer än dubbla inköp på bordet. Han är väldigt aggressiv och har reraisat mig preflop 3-4 gånger senaste 10 minuterna. Hur ska jag spela på turn?

 

You Were Dealt (Ad, Td)

McPhystal Folds

JayNYC Raised to $7.00

bondrai Folds

ikilledyrcat Calls $6.00

SigmaChi03 Folds

Dealing Flop (Jd,3s,8d)

ikilledyrcat Checks

JayNYC Bets $14.00

ikilledyrcat Raised to $56.00

JayNYC Calls $42.00

Dealing Turn (Th)

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var min första tanke, men potten ligger på ~$128 och Fi har $340 kvar i stacken och jag täcker. Om jag tänker efter så spelar jag väl riktigt dåligt här ?

 

Dealing Turn (Th)

ikilledyrcat Bets $120.00

JayNYC All In

ikilledyrcat Calls $225.45

ikilledyrcat shows (Ad, Td)

JayNYC shows (Ts, 9s)

Dealing River (7d)

ikilledyrcat Wins $815.90 from pot 1 with : Flush, Ace High

 

Tanken med $120-beten var att jag kanske skulla kunna få honom att lägga några av de händer som slår mig, överpar Jx osv . När han sedan ställer tänker jag på alla outs jag har, och jag vet att den här killen är kapabel till att själv pusha med ett drag i det här läget, om jag har fel och han har överpar har jag ändå 14 outs. I det här läget visade det sig ju att jag gjorde rätt, men jag tycker ändå att jag spelade handen illa. Några mer förslag på hur jag skulle gjort istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkfold på turn, då du förmodligen inte får odds att syna.

 

betfold på floppen..

 

Känns extreamt mycket som ett set och då lever bara färgdraget.

 

Betfold på floppen? Varför betar man då om man ska lägga sitt drag?

 

 

Att behöva syna sista slantarna är nog inte så hett. Men hade det varit en "normal fi" hade han ju synat/foldat turn så idén var väl inte helt kass. Hans sista bet var ett pottbet va? Då måste man väl lägga sig om man räknar outs, om du inte tror han gör det ofta med luft/drag (kanske du gjorde). Annars representerar han ju triss/stege och då har du väl inte odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkfold på turn, då du förmodligen inte får odds att syna.

 

betfold på floppen..

 

Känns extreamt mycket som ett set och då lever bara färgdraget.

 

Betfold på floppen? Varför betar man då om man ska lägga sitt drag?

 

 

Att behöva syna sista slantarna är nog inte så hett. Men hade det varit en "normal fi" hade han ju synat/foldat turn så idén var väl inte helt kass. Hans sista bet var ett pottbet va? Då måste man väl lägga sig om man räknar outs, om du inte tror han gör det ofta med luft/drag (kanske du gjorde). Annars representerar han ju triss/stege och då har du väl inte odds?

Jag synade $225 för en pott som på runt $590, mot en tight lirare hade jag hittat folden men den här killen spelar inte bara nötter :] han verkade dessutom ha någonting personligt imot mig eftersom han slagit om mig pre de senaste gångerna och då har jag oftast foldat pre /check/foldat flopp. Mot en tight spelare hade jag nog saktat ner rejält på turn efter hans syn på min checkraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som när du checkrejsar på floppen så har du valt en linje som du måste fullföja genom att betta ut på turn.

 

Den valda linjen kan vara bluff, stål eller drag, men för min del i alla fall, så är det viktigt att när jag väl väljer den linjen, att jag bettar ut på turn med samtliga händer för att balansera mina bluffar mot stål.

 

Sedan när han ställer så är det fråga om potodds, och read, men överlag så känns inte spelet helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...