Gå till innehåll

FLT - Misslyckad isolering mot maniac


Barry Seven

Recommended Posts

FLT £2-4, 5-händigt

 

UTG - efter ett par varv numer ytterst shortstackad maniac som bara längtar efter att göra slut på sista slanten. VP$IP/PFR omkring 80/70

 

Moi

 

Button - inte bra, inte dålig. Missar dock inte en chans att tala om för någon hur uselt den spelade en viss hand. Också en jävel på att läsa folks händer pre-flop och tala om det i chatten. Hatar honom innerligt.

 

UTG höjer

Moi - A:spade: 9:spade: återhöjer

Button - kallsynar 3

Mörkarna - lägger sig

 

Flop 2:spade: 9:diamond: T:heart:

 

UTG Betar

Moi Höjer

Button Kallsynar två

UTG Petar in sista £0.4

Moi synar

Button synar

 

Turn 3:club:

Moi checkar

Button betar

Moi lägger

 

 

Ok, aset köper inte min "potten är skyddad låt oss checka ner den här skiten nu" vilket ställer mig en smula. Å andra sidan rejält snuskiga kallsyner två gånger om. Vad ska han ha liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din turn- och riverlinje är?

 

c/c, c/c?

b/f, b/f?

 

Sju outs? Fem i en skyddad pot på 9BB. Efter turncheck är nog priset tyvärr 2BB på showdown. Vilken HD sätter du på en ABC-spelare (med mindre hjärnskador) som kallsynar 5 SB utan att blinka?

 

 

Ingen bra fold, det som ligger i potten överträffar dina odds för 7 outs (om du inte redan leder?). Han kan ha vad som helst annat än T (AA-JJ är knappast troligt om det inte är första dagen han spelar), tycker du ger bort potten här.

 

Edit: ändrade lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din turn- och riverlinje är?

 

c/c, c/c?

b/f, b/f?

 

Sju outs? Fem i en skyddad pot på 9BB. Efter turncheck är nog priset tyvärr 2BB på showdown. Vilken HD sätter du på en ABC-spelare (med mindre hjärnskador) som kallsynar 5 SB utan att blinka?

Visst jag är yr i huvudet... 5 outs blir ju en annan femma och ger dig i bästa fall knappa implicita odds om du ligger under. Men du kan leda här menar jag, är han en tight ABC spelare sätter jag honom på ett mindre pp, är han kass ett dåligt/halvbra ess kanske. Är han passiv och gärna slöspelar blir det svårare.

 

Tycker du spelar perfekt från början men fortsätt ta kommandot, beta turn och antingen värdebeta river alt c/c skulle vara min melodi. Torskar du den här handen får du betalt nästa gång, det viktiga är att leda, inte följa som jag ser det. Raisar han turn skulle jag nog folda om han är TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte den handen.

 

Men du måste ju beta turn, det är ju där man får info i FL... skit i vad som händer på floppen, det är skillnad på hur folk agerar när de tänker i SB och BB. När du checkar turn har ju han mer eller mindre autobet. Beta turn och checka river om oförbättrad och syna river om han betar. Raisar han turn, ja då kanske man kan slänga eftersom potten är protectad. Knappen fattar väl också att UTG är maniac och inte har någonting så han vill få bort dig från potten. Det där med att potten är protectad och checka ner håller bara i NL turneringsspel.

 

Ok - han kallsynar ett par bets, men som du säger sitter det en maniac UTG - hela spelet kan då förändras fundamentalt, folk går med och kallsynar med skithänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte den handen.

 

Men du måste ju beta turn, det är ju där man får info i FL... skit i vad som händer på floppen, det är skillnad på hur folk agerar när de tänker i SB och BB. När du checkar turn har ju han mer eller mindre autobet. Beta turn och checka river om oförbättrad och syna river om han betar. Raisar han turn, ja då kanske man kan slänga eftersom potten är protectad. Knappen fattar väl också att UTG är maniac och inte har någonting så han vill få bort dig från potten. Det där med att potten är protectad och checka ner håller bara i NL turneringsspel.

 

Ok - han kallsynar ett par bets, men som du säger sitter det en maniac UTG - hela spelet kan då förändras fundamentalt, folk går med och kallsynar med skithänder.

 

Visst, håller med om att jag inte gillar mitt spel i handen, därav postningen. Bet-fold turn, check-call river känns överlägset. Funderade över om ett turn-lägg skulle uppskattas någonstans så postade på det viset. Visst är det mlm en auto-bet för honom när jag checkar men han vet också att jag synar ned med en legitim hand i det här läget vilket jag också gjorde när handen utspelades (mötte JJ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...