Gå till innehåll

Tuffa perioder


callleee

Recommended Posts

Har inte lirat poker så länge ca 1½ månad, vunnit gott på den tiden jag spelat. gått från $300 dollar BR till 2000, men har haft en tuff period de senaste 5 dagarna, inte förlorat JÄTTE mkt men det tär på självförtroendet och man går lättare in i "tilt"-tillstånd.

 

Hur arbetar ni för att ta er igenom downperioder? Pressar borden 10x så mkt, studerar böcker eller liknande?

 

tack på förhand :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara varna för att du troligtvis kommer få en massa skit för ditt inlägg och ska försöka förekomma det...

 

Läs på forumet om varians, bankrulleregler, dåliga perioder mm. Läs böcker och spela spela spela för att få erfarenhet (på sikt alltså). 5 dagar är är inte i närheten av ett badstreak men det grundläggande problemet när det börjar gå dåligt är som du skriver att man tappar självförtroende, tiltar etc så det blir värre än det kanske borde.

 

Ta en paus, gå ner i nivå och spela kanske försiktigare tills du återfår kontroll/självförtroende, läs en pokerbok eller fem... Alla har dåliga perioder men för att klassas som en sån handlar det snarast om veckor och månader.

 

Min åsikt är att det är när du klarar av att hantera dåliga peroioder utan att förlora för mycket som du har en chans att bli vinnande på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara varna för att du troligtvis kommer få en massa skit för ditt inlägg och ska försöka förekomma det...

 

Läs på forumet om varians, bankrulleregler, dåliga perioder mm. Läs böcker och spela spela spela för att få erfarenhet (på sikt alltså). 5 dagar är är inte i närheten av ett badstreak men det grundläggande problemet när det börjar gå dåligt är som du skriver att man tappar självförtroende, tiltar etc så det blir värre än det kanske borde.

 

Ta en paus, gå ner i nivå och spela kanske försiktigare tills du återfår kontroll/självförtroende, läs en pokerbok eller fem... Alla har dåliga perioder men för att klassas som en sån handlar det snarast om veckor och månader.

 

Min åsikt är att det är när du klarar av att hantera dåliga peroioder utan att förlora för mycket som du har en chans att bli vinnande på sikt.

 

Jättebra skrivet!

 

 

Hur lång paus bör man ta och hur många händer borde man spela, om man spelar 1500 händer varje dag annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång paus bör man ta och hur många händer borde man spela, om man spelar 1500 händer varje dag annars?

Det är nog väldigt individuellt men ett par dagar upp till nån vecka brukade funka för mig. Numera kan det räcka med en dag eller två beroende på vad som hänt och hur illa det varit.

 

Ibland kan det vara bra att inte tänka poker alls, ibland att läsa, kontemplera, analysera. Börja om med kortare perioder och färre bord om inte ett enda. Leta upp dåliga spelare och spela tight ABC. Ta dig igenom en session utan förlust eller kanske lite vinst och fortsätt så tills du återfått glädjen och får spelet att fungera bra. Det är mina två cent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...