Gå till innehåll

Yourmum spelar NL100 på prima med EXTREMT LITEN BR


Bananmannen

Recommended Posts

:club::diamond: Hallå Poker Lads :heart::spade:

 

Så var det äntligen dags att starta upp en dagbok här på forumet. Jag är hyfsat nyreggad här, men har ändå surfat omkring på forumet ett tag. Troligen kommer denna tråden inte bli något "extremt" utan hamna i kategorin "en i mängden" men vafan. Jag kör ändå! Jag ska försöka få med så mycket som möjligt från mitt spelande, mina funderingar, hur bankrullen utvecklar sig osv. Självklart tar jag mer än gärna emot kritik såsom komplimanger och tips om allt mellan himmel jord... ;)

 

Lite kort om mig. Jag är 21 år gammal. Kommer från Fagersta och har spelat poker i ca 3 år. Jag har aldrig spelat poker på heltid utan jobbar "normalt"(vilket betyder att jag är borta från hemmet och datorn mellan 09-18.30 varje vardag!!!) Därför spelar jag endast ca 1.5h/dygn och lite mer på helgerna, kanske upp mot 3h. Vilket får ses som extremt lite i detta sällskap. Jag kommer att spela mestadels CG och det på Nordic Bet, i alla fall till en början. Har även konton på PokerStars och Svenska Spel, där jag mestadels spelar turneringar av olika slag. Jag spelar också hyfsat mycket live, I LOVE IT :D Det blir mestadels småturneringar i Virsbo Pokersällskap och Norbergs Pokerklubb vilket är två lokala klubbar med ett medlemsantal kring 120. Annars så har jag väl utvecklats mycket under det senaste året. Har läst Harringtons turneringsböcker och nu senast Sklanskys NL Holdem - Teori & Praktik... Rekommenderas varmt!

 

Nickname - Yourmum (Prima & SS)

Yourmum123 (Pokerstars)

 

Nu till min utmaning

Jag ska alltså spela NL100 på Nordic med en extremt liten BR. Det kommer inte att finnas utrymme för några större misstag. Men samtidigt tror jag att det kommer gå klockrent :D Jag har ju inte riktigt det antal speltimmar jag önskar, men jag ska göra mitt bästa! Jag spelar också en å annan turnering och satellit, kommer självklart att rapportera från de också. Jag är ändå ingen färsking så troligen blir jag inte en i mängden av de som gular direkt. Om jag märker att det inte funkar så för jag över 1000$ från Poker Stars!

Sen den kanske största utmaningen: Jag ska samtidigt försöka behålla min grymma flickvän... :lol:

 

Nuvarande Bankrulle på NB- Endast 260$

 

Mina Mål

 

Självklart att få till en hygglig rulle som gör att jag kan spela som jag vill. Också att kunna köpa in mig till ett gäng liveturneringar med lite större inköp, inte EPT klass såklart=) Men ändå skapliga. Nån pokerkryssning kanske... Och hela tiden spela lite satelliter och prova lyckan på så vis. Annars är det väl att dagboken gör att jag får bättre koll på min rulle, mitt spel och min motivation! Annars är jag väl som alla andra, tror att jag skulle äga The Mouth, Gus H och Ivey alla dagar i veckan med mina moves!!! Bara jag fick chansen :D

 

Bankrulle - Delmål

 

500$ - Pågår

1000$ - Pågår

1500$ - Pågår

2000$ - Pågår

3000$ - Pågår

 

1.000.000$ - Pågår

 

 

LETS PLAY SOME CARDS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitta med halva inköp ibörjan eller? Har själv kört lite projekt med liten BR på NL100 men då iofs $1000. Jobbiga är att man inte ibland kan spela som man vill för att man inte har råd att torska några inköp!

 

GL! & bli inte GUL tyvärr är nog risken ganska stor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...