Gå till innehåll

NL - Spela överpar med parad bräda?


demme1

Recommended Posts

Knepigt ibland tycker jag. Hur skulle Du spelat den här handen?

Jag blev helt till mig och visste inte vad jag gjorde, så mitt spel snuddar inte vid världsklass:)

Game # 036,317,100 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Flen"

Game ended Tuesday 2005-Feb-01 4:22:07 PM GMT

 

Players:

dano11 (EUR 37.00 in seat 1)

kurfemi (EUR 15.50 in seat 2)

REA (EUR 20.25 in seat 3)

fonny (EUR 13.00 in seat 4)

Barolo (EUR 13.50 in seat 5)

demme999 (EUR 46.25 in seat 6)

zartau (EUR 22.50 in seat 7)

Torkha (EUR 46.25 in seat 8)

 

Dealer: demme999

Small Blind: zartau (0.25)

Big Blind: Torkha (0.50)

 

demme999 was dealt: Th - Ts

 

dano11 Call (0.50)

kurfemi Call (0.50)

REA Call (0.50)

fonny Call (0.50)

Barolo Fold

demme999 Raise (1.50)

zartau Call (1.25)

Torkha Fold

dano11 Call (1.00)

kurfemi Call (1.00)

REA Call (1.00)

fonny Call (1.00)

 

Flop 2d - 2h - 4c

 

zartau Check

dano11 Check

kurfemi Check

REA Check

fonny Bet (0.50)

demme999 Raise (5.00)

zartau Fold

dano11 Fold

kurfemi Fold

REA Fold

fonny Call (4.50)

 

Turn 2d - 2h - 4c - 9s

 

fonny Check

demme999 Bet (4.00)

fonny Call (4.00)

 

River 2d - 2h - 4c - 9s - 6h

 

fonny All-In (2.50)

demme999 Call (2.50)

 

fonny shows: 2c - 6s (a full house, deuces full of sixes)

demme999 didn't show: Th - Ts (two pairs, tens and deuces)

 

fonny wins: EUR 31.00 (with a full house, deuces full of sixes)

Rake: EUR 1.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt mer preflop. Brukar höja enligt: 3bb + 1bb * limpare.

 

Sen betten på floppen såg rimlig ut i mina ögon.

På turnen hade jag nog ställt in all the way, inte lämnat honom med ett par euro på fickan.

 

Tror helt klart det största misstaget var preflopspelet. Du lät folk med craphänder som 62o känna att de lika bra kunde gå med när potten blivit relativt stor och det inte var så mycket till att lägga i. Då kan det lätt bli sånna här otäcka situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare som limpar in med 62o och sedan synar en höjning kommer knappast att avskräckas av att höjningen är lite större.

Nej, men om man vet att han spelar händer som 62o ska man försämra hans implicita odds och extrahera mer värde från honom preflopp.

 

Om man trodde att han skulle folda sånt för en lite större höjning vore det ju fel att höja lite större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ett jäkla trix med dessa händer.

 

Preflop: samtidigt är ju inte 1010 något monster direkt. Man får ju räkna med att oftast få syn av 10+ varför man måste folda för överkort om man inte lyckas sno potten på floppen. Tycker det känns sådääär att slänga pengar på tior (~halvdana par), men det kanske bara är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ett jäkla trix med dessa händer.

 

Preflop: samtidigt är ju inte 1010 något monster direkt. Man får ju räkna med att oftast få syn av 10+ varför man måste folda för överkort om man inte lyckas sno potten på floppen. Tycker det känns sådääär att slänga pengar på tior (~halvdana par), men det kanske bara är jag.

 

Precis vad jag tänkte skriva, jag brukar limpa denna hand och spela den som 77-99 preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ett jäkla trix med dessa händer.

 

Preflop: samtidigt är ju inte 1010 något monster direkt. Man får ju räkna med att oftast få syn av 10+ varför man måste folda för överkort om man inte lyckas sno potten på floppen. Tycker det känns sådääär att slänga pengar på tior (~halvdana par), men det kanske bara är jag.

Men ändå höjer du ju! Ska man höja så ska man väl göra det rejält, annars borde man väl limpa/folda. Ser aldrig någon mening med att någonsin höja lite pre-flop. Gör man det med lite svagare händer har motspelarna lättare för att sätta dig på en hand också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid ett jäkla trix med dessa händer.

 

Preflop: samtidigt är ju inte 1010 något monster direkt. Man får ju räkna med att oftast få syn av 10+ varför man måste folda för överkort om man inte lyckas sno potten på floppen. Tycker det känns sådääär att slänga pengar på tior (~halvdana par), men det kanske bara är jag.

Men ändå höjer du ju! Ska man höja så ska man väl göra det rejält, annars borde man väl limpa/folda. Ser aldrig någon mening med att någonsin höja lite pre-flop. Gör man det med lite svagare händer har motspelarna lättare för att sätta dig på en hand också.

 

Mmmm....fan också! Äh, jag vet inte. Dessa mellanpar är nog bäst att limpa med:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är på gnällen att du ska höja.

Pocket tior i sen position med 8 spelare runt bordet ...

Klart är att du kan få bra betalt om du lyckas pricka tian men pocket tior är verkligen ingen stark start hand. Sen om du verkligen bestämmer dig för att höja så ska du verkligen höja mer. Det du gör genom att betta 1 $ är att du bygger pott, jag tycker inte att det är glasklart att pocket tior kommer att ta hem den potten preflopp ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...