Gå till innehåll

Mjonasson skulle spela till Malta men glömde sig själv


Mjonasson

Recommended Posts

Jag skall vinna på poker igen. Efter att ha slaskat bort allt för mycket på okoncentrerat spel tänkte jag sätta upp ett tydligt mål igen.

 

Tjejen vill iväg över nyår och ptja, jag kan mycket väl tänka mig en lite nyårsresa. Så med hennes påhejning skall det nog gå vägen.

 

Efter att tjejen bestämt att vi skall ha en Wii, och jag inte har protesterat nämnvärt, fanns det inte längre pengar kvar till någon nyårstripp. Eftersom jag har en väldigt liten rulle kvar nu, tog ut det mesta när jag började jobba, tänkte jag att jag likväl kan försöka göra något med den.

 

Jag har tidigare varit en heltidsspelande FL-spelare på nivåerna 2/4-5/10, men tröttnade i våras på att klicka på en datormus 8h om dagen. Så nu jobbar jag som teknikinformatör och ehh, klickar på en datormus 8h om dagen. Nåja, kaffet är gratis nu i alla fall.

 

Målet är att hitta tillbaka till ett vinnande spel och tjäna ihop till en nyårsresa.

 

Följande gäller:

:spade:Startrulle: ca $500

  • Då jag inte tvingas äta knäckebröd om jag gular, sätter jag ganska liberala BR-krav. 200BB för FR FL, 300 för SH FL och 8 inköp SH NL.

:spade:Tid per dag 2.5-3h/dag

  • ca 40 min blandspel på morgonen, t ex SH NL $50 och SH FL $1/2
    1-2h FR FL på kvällen efter jobbet
    Oklart antal minuter lurkning av forum på jobbet
    15 min analys av mitt spel, ev mer om jag spelat mycket NL eller SH

:spade:Spel och hur jag skall bli bättre - FR/SH FL, SH NL, SnG NL

  • FR FL[list:0990c1f14c]då jag redan har ganska bra koll på detta
    Försöka anpassa mig till slaskarna på 1/2 och 2/4 igen, dvs lära mig nofoldem igen. Mycket för att bygga rulle med bonusar också.

SH FL

  • Då det börjar bli ont o bra FR FL-bord tänkte jag lära mig SH
    Mycket pluggande och läsande på forum. Första målet är att tugga igenom
www.beat6max.com

NL

  • Fiskration verkar vara högre här än på låga FL-bord
    Plugga in Little Green book och Sklansky/Millers NL-bok

SnG’s

  • Efter
Myssions grymma plantskola skall jag även fuska lite här, mest för att det är kul. Då mest $10 SH SnGs

[/list:u:0990c1f14c]

Tanken med att ha flera spel är att jag kan byta när jag börjar tappa koncentrationen/fokus på spelet

 

Dagboken skall jag försöka uppdatera varje dag, där jag även kommer skriva hur långt jag kommer på det inspelade kapitalet, alternativt hur länge jag skulle behöva jobba på Burger King för att spela igen det borstpelade kapitalet.

 

Sedär, då var en plan fastslagen. Då får vi se hur långt vinsten kommer räcka.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :) Skall bli kul att försöka komma ur slaskandet och börja vinna igen, alternativt söka extraknäck på BurgerKing.

 

Kan tillägga att jag de tre senaste sessionerna har backat 50BB, 30BB och 24BB på FL. Detta skylle jag dock helt på att Fru Fortuna antingen har PMS alternativt rest till Malta för de Klonk-pengar jag egentligen skulle vunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några första tankar om SH på låga nivåer som jag verkar ha missat.

 

Jag har läst en del artiklar på 2+2, beat6max.com och här på forumet. Sen har läst Harmans FLdel i SS2.

Slutsatsen jag drog var att

:diamond: Aggression regerar!

:diamond: Du måste bli lösare i SH än i FR.

 

Inga konstiga saker. Aggresivare och lösare. Check! Hur svårt skall det vara liksom? :roll:

 

Jag öppnade upp mitt spel, började höja ungefär varannan femtosekund.

Jag blev lös som en gås.

Jag vann lika mycket som Linda Rosing hade gjort i Bobbys room.

 

Jag blev sur. :evil:

 

Så hittade jag Greg Dwyers artikel om Low limit Short handed Poker. Här hittar jag saker jag inte lagt märke till i andra artiklar. Han skriver bland annat ”While position is important in Texas Holdem, it is much less important in low limit shorthanded play.” och “You will not be able to bully your way to pots very frequently.”.

 

Kan det vara så att jag applicerat för mycket aggresivitet och blivit för lös för att slå passive-löst motstånd på låga FL nivåer? Det tåls verkligen att tänka på. Jag tror det får bli lite SH FL när jag kommer hem, förutom spela in en bonus på pokerroom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var första sessionen klar. Lite längre än väntat. Lite mer tiltat än väntat. Det blev 4 bord $1/2 + 1 Bord 2/4.

 

Här är en hand som kändes lite väl aggro på turn?

 

PokerRoom 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Adiamond.gif, Theart.gif.

1 fold, Hero calls, 1 fold, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, Button raises, 1 fold, BB calls, Hero calls, MP1 calls, MP2 calls.

Väljer att syna här, lite slaskigt, men kändes rätt.

Flop: (10.50 SB) 3heart.gif, Aspade.gif, 6heart.gif(5 players)

BB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 bets, Button calls, BB raises, Hero 3-bets, MP1 folds, MP2 calls, Button folds, BB caps, Hero calls, MP2 calls.

Hoppsettihoppsan. Träffar ganska fint. det är en stor pot och jag känner inte för att lägga mig. Väljer att höja här för att se vad som händer med MP2 o BB. Kanske skulle betat ut direkt på flopen istället men känns lite dumt med så många spelare och så stor pot.

 

Turn: (11.75 BB) Tdiamond.gif(3 players)

BB bets, Hero raises, MP2 folds, BB 3-bets, Hero calls.

Höjer än en gång. Möjliga händer för fi känns A6, A3, 66 och 33. Att cappa på floppen med t ex 54s känns väldigt slaskigt. När FI trebettar mår jag inte helt bra.

River: (17.75 BB) Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

Checkar bakom, känns inte som jag kan få ut något värde av att beta här.

 

Final Pot: 17.75 BB

 

Results in white below:

BB has 6s 6d (three of a kind, sixes).

Hero has Ad Th (two pair, aces and tens).

Outcome: BB wins 17.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående aggo så känns det som om jag förlorar rätt mycket värdebet på rivern. Här kanske jag skall fyra av en igen? Å andra sidan, vad kan han ha på turn?

 

PokerRoom 1/2 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG+1 with Aheart.gif, Aclub.gif.

1 fold, Hero raises, 4 folds, Button 3-bets, 2 folds, Hero caps, Button calls.

 

Flop: (9.50 SB) 2spade.gif, 5spade.gif, Tclub.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button calls.

 

Turn: (7.75 BB) 8spade.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (11.75 BB) 7spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Final Pot: 11.75 BB

 

Results in white below:

Hero has Ah Ac (one pair, aces).

Button has Th Td (three of a kind, tens).

Outcome: Button wins 11.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra session blev lite mer uppåt än första som jag förlorade runt $80 på. Spelade lite NL50 SH och lite FL1/2 SH. Riktigt kul faktiskt. Helt plötsligt hade jag lite reads och fick lite känsla för spelet igen.

 

Kan i och för sig också bero på att jag faktiskt klonkade ett par gånger :)

 

Lägger upp några HH's senare.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, då var dagens sista session avklarad. Körde 50händer NL50 SH och 50 händer FL 1/2 SH. Gick skapligt. Stundtals synar jag dock ner lite för mycket.

 

$10 dollar totalt i vinst idag ungefär. Inte mycket.

 

Men då både tjejen och jag har Skånekortet åker vi gratis inom skåne med skånetrafiken. Så med vinsten hittils blir det en korv med mos och liten läsk i Ystad på nyårsafton, där vi kan följa renoveringen av det Nya Rådhuset.

 

Resultat idag: +$10

Resultat totalt: +$10

 

Resmål just nu: Korv med mos och liten läsk i Ystad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att syna här, lite slaskigt, men kändes rätt.

 

Alltså AToff hade jag nog foldat till mp3 oavsett action innan och spelat den där bara om jag var först in och bara med en raise. När du limpar där sätter du igång en kedjereaktion av limpers och det är ingen hand man vill ha mot en massa motståndare eller för den delen mot en raise. Vad vill man träffa?

 

Flop: (10.50 SB)

BB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 bets, Button calls, BB raises, Hero 3-bets, MP1 folds, MP2 calls, Button folds, BB caps, Hero calls, MP2 calls.

Hoppsettihoppsan. Träffar ganska fint. det är en stor pot och jag känner inte för att lägga mig. Väljer att höja här för att se vad som händer med MP2 o BB. Kanske skulle betat ut direkt på flopen istället men känns lite dumt med så många spelare och så stor pot.

 

Problemet här är att button troligen bara bettar floppen om han kan slå din hand eller möjligtvis KhQh och att resten av gänget ska få se en gratis turn här känns ju inte så kul.

När det kommer runt till dig och BB precis har C-R hade jag frågat mig själv hur faen jag hamnat i den här sitsen. Skulle BB verkligen spela A kass kicker så? Om BB haft Ahxh hade han inte bettat ut istället för att C-R som kan isolera honom med bara button? Vad bettar mp med? Om mp har färgdrag då riskerar han ju att isolera sig själv mot button som många gånger kommer att höja här med A bra kicker.

Även om du mot förmodan skulle leda här och BB och mp har Ax, färg- och/eller stegdrag då kommer du bli utdragen väldigt ofta också. Ett färgdrag släpper de ju aldrig i den här potten.

Inte ens 7.25:1 i odds hade tröstat mig i den här situationen.

Jag förstår hur du tänker när du tre-bettar, men problemet är att jag tror du leder så sällan att det är -EV att göra det.

 

Turn: (11.75 BB) Tdiamond.gif(3 players)

BB bets, Hero raises, MP2 folds, BB 3-bets, Hero calls.

Höjer än en gång. Möjliga händer för fi känns A6, A3, 66 och 33. Att cappa på floppen med t ex 54s känns väldigt slaskigt. När FI trebettar mår jag inte helt bra.

 

Kaklonk! Tror inte A6, A3 eller Ahxh trebettar här, men fold för 16.75:1 känns inte aktuellt.

 

River: (17.75 BB) Kheart.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

Checkar bakom, känns inte som jag kan få ut något värde av att beta här.

Final Pot: 17.75 BB

 

Här känns det rätt att checka.

 

Nu har jag inte millers bok hemma, men HEFAP säger klart fold och ibland i mp under vissa omständigheter.

 

Ett tips är också att skaffa PO eller PT om du inte har det ännu. Även ifall du bara har 25-30 händer per spelare ger det ändå en fingervisning om spelaren är aggressiv eller passiv vilket kan hjälpa mycket i såna här situationer. PO kan du fixa enkelt på towergaming där du dessutom kan få en insättningsbonus på $50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord spelar du per gång då du lirar FL 1/2?

 

Själv ligger jag mellan 5-8 och det är ju inte direkt ovanligt att dem idioterna synar ner till river ( 2-3 st ibland ) och då tappar man en del, och vinner en del andra ggr. Igår gick jag först upp 95 för att sedan droppa 280 dollar och sedan slutade jag totalt senn plus 30 igen.

 

Testa stars annars.. Skönt mycket pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ElNeko: ATo från tidig position förespråkas av SSH vid lösa bord iaf, vet inte vad han säger vid tajta bord. I det här fallet var det väll mest så att jag försökte öppna upp mig lite till de lösare 1/2 borden, men är nog en marginell hand i vilket fall.

 

Jag får återkomma angående floppen. Taken var att jag inte ville lägga mitt toppar i en så stor pott, och då kändes raise bättre än call. Men som du säger dras jag nog ut rätt många gånger här alternativt ligger efter.

 

Har PT och kör med detta, men då detta var andra rundan hade jag inga stats förutom att knappen är TAGGish(spelat mot denne tidigare).

 

Annars spelar jag medvetet utan PT och PAHud när jag kör SH, tycker jag tänker mer då, därmed inte sagt att kvaliteten på mina tankar ökar :)

 

william: Spelar för det mesta 4-5 bord på Pokerroom när jag grajndar. Min stackars dator vill inte ha fler bord uppe dessvärre. Anledningen till att jag spelar på Pookeroomnätverket är jag spelar in en bonus på Hollywoodpoker.

 

Jag är numera Titanium medlem där, vilket ger lite trevliga frirulla. Dessvärre börjar samtliga runt 0300 på natten på vardagar, vilket medför vissa problem med jobbet. Verkligen smart att anpassa frirullarna efter amerikanska spelare. :roll:

 

Har dock en liten idé om att faktiskt spela den saftigaste av dom, en $5k frirulle, och flexa in lite timmar om jag mot förmodan skulle komma någonstans.

 

Jag hör dock va du säger, får helt enkelt kolla på PS när jag är klar med bonusen på HP. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 50händer NL50SH och 50 händer FL1/2SH i morse. Gick ganska bra på FLandet, dock fortfarande för passive i vissa lägen.

 

Här är en NL hand. FI är ganska aggresiv och jag har varit mycket passive och tajjt då jag helt enkelt fått skitkort och aldrig träffat.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

5 players

Converter

 

Stack sizes:

Hero: $49.50

CO: $23.20

Button: $49.25

SB: $47.35

BB: $44.80

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with t:diamond: 8:diamond:

Hero calls, 3 folds, 3 folds, BB checks.

Klickar fel, tänkte folda egentligen.

 

Flop: j:diamond: 9:diamond: 6:spade: ($1.25, 2 players)

BB bets $1.25, Hero calls.

Mumma! Men varför höjer jag inte här? För det vill jag väll göra? Vet inte riktigt vad jag tänker på ärligt talat

 

Turn: 9:spade: ($3.75, 2 players)

BB bets $2, Hero raises to $6, BB folds.

Uncalled bets: $4 returned to Hero.

Nu måste jag väll ändå bli lite aggro, höjer 3x hans bet för att representera ett triss i det här läget. Bra/dåligt?

 

Results:

Final pot: $7.

 

Konstigt spelad hand som jag funderar på om jag kan spela sämre? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en hand från morgonens Session här(nej, har inte så mkt att göra på jobbet idag). Frågan är om det finns värde i att beta även på rivern?

 

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with 8:diamond: 8:spade:

Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls.

 

 

Flop: 7:heart: K:heart: J:diamond: (6SB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls.

 

 

Turn: 4:diamond: (4BB, 2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

 

River: A:spade: (6BB, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Results:

Final pot: 6BB

 

Vilken typ av spelar skall jag beta rivern här? Är Bet/Fold ett alternativ kanske till och med eller är det rätt att checka bakom här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, dagens spel är slut och det börjar bli dags att dra sig tillbaka till Sagan om Ringen III :)

 

Spelet har gått ganska bra. Haft mycket tur på SH FL idag, men spelade även ganska bra på Fullringen. Återkommer med fler händer under morgondagen.

 

Här kommer dock en knivig hand. Frågan är: skall jag fortsätta beta på rivern o hoppas på att han lägger en bättre hand?

 

PokerRoom 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with 3heart.gif, Kheart.gif.

2 folds, UTG+2 calls, 5 folds, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (3 SB) 4diamond.gif, 8heart.gif, 2heart.gif(3 players)

Hero bets, BB calls, UTG+2 folds.

 

Turn: (2.50 BB) Qclub.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

 

River: (4.50 BB) Adiamond.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

 

Final Pot: 6.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags att summera dagens spel här. Gick riktigt bra stundtals idag. Fortfarande är jag lite väl feg i vissa lägen, men något jag hobbar på.

 

Fick lite bananer idag som jag glömt(därför totala summan inte riktigt stämmer.

 

Resultat idag: +$81

Resultat totalt: +$173

 

Resmål just nu: Två nätter i Färgelanda med boende på Vandrarhemmet där.

Varför Färgelanda undrar säkert många. Däribland jag. Men det är dit jag har råd med vinsten hittills. Men efter lite googlande hittar jag bland annat Sveriges första bondeopera. Något som måste ses antar jag. Eller om de inte uppträder på nyårsafton blir det nog till att besöka Kaminhuset. De har tydligen Sveriges största sortiment på vedspisar. Om det är någon i skånetrakten som vill att jag köper hem en spis, så PMa mig.

 

Nu dags att titta film o sen sova.

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...