Gå till innehåll

Ta ut från NETELLER


zajm

Recommended Posts

Satte för ett halvår sedan in 60$ på mitt NETELLER-konto. Nu har jag spelat upp pengarna till 1500$ och vill ta ut pengarna och ta ett break med pokern. Detta är mitt första uttag och jag tänkte göra det via bankwire, är det bästa metoden för mig?

 

Har redan fixat det där med IBAN så allt sådant är klart. Har Nordea som bank om det spelar någon roll..

 

Hur är det med skatten?

Om det har med saken o göra så har jag spelat på lite olika siter, bodog, 24h, party osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kommer jag få ut totalt om jag tar ut så, hur mkt försvinner?

 

Är det en stor förlust att ta ut nu då dollarn står så lågt? Eller blir skillnaden marginell?

 

Kan skatteindravarna märka min lilla vinst och om dom gör det vad händer då? Kan jag säga något fiffigt och komma undan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bättre att ta ut pengarna genom att först sätta in dom på en sajt där man sedan kan ta ut till visa eller mastercard, om du nu har det. det kan man t.ex göra på partypoker och expekt. neteller har ju en avgift på uttag

 

Hur mycket tjänar man på det om man som postaren ska göra ett uttag på 1500$ tex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har ca $3k på neteller som jag vill ta ut. Kontot som är registrerat till neteller är i sek.

Har läst olika om vilka avgifter det är som gäller.

Bör/kan jag byta så att neteller för över $ till mitt konto och jag betalar bankens avgifter?

Vad kostar det totalt att ta ut $3k och betala netellers växlingsavgifter + ev andra avgifter?

Vad kostar det totalt att ta ut $3k och betala bankens växlingsavgifter + ev andra avgifter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bättre att ta ut pengarna genom att först sätta in dom på en sajt där man sedan kan ta ut till visa eller mastercard, om du nu har det. det kan man t.ex göra på partypoker och expekt. neteller har ju en avgift på uttag

 

Men va fan har jag inte tänkt på detta för?

 

ty för tippset... Nu kommer pengarna från en EU site 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...